تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

کد خبر: ۷۲۲۲۴
۲۰:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

 

دیدارنیوز: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا نه فقط برای مردم این کشور که برای همه جهان از اهمیت به سزایی برخودار است. شخصیت ویژه دونالد ترامپ و وضعیتی که حکومت او و محافظه‌کاران حامی‌اش در سراسر جهان به وجود آورده است؛ این حساسیت و اهمیت را دوچندان نموده است. دیدار با توجه به اهمیت این انتخابات برنامه‌های ویژه‌ای را برای پوشش این رخداد در نظر دارد که این گزارش‌ها و برنامه‌ها را می‌توانید در این صفحه پیگیری نمایید. 

 

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹

 

آمریکا بایدن را انتخاب کرد

گزارش لحظه به لحظه دیدار از اعلام پیروزی جو بایدن و نتایج آن را این جا بخوانید.

 

ابوالفتح: ترامپ مجبور به انتقال قدرت است

بسیاری نگران عدم خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید هستند. برای بررسی راه‌های تحویل مسالمت آمیز قانونی قدرت در آمریکا دیدار با امیرعلی ابوالفتح، کارشناس بین الملل گفتگو کرده است.

 

ایران پساترامپ؛ مصالحه در محاصره تردیدها!

 

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹

 

سی ان ان: تقریبا هر آن چه که ترامپ بعد از روز انتخابات گفته، نادرست است

ترامپ عملا طرح خود را در ساعات اولیه صبح چهارشنبه شروع کرد، یعنی زمانی که در کاخ سفید سخنرانی کاملا نادرستی کرد و مدعی شد که تا همان زمان برنده‌ انتخابات است؛ و به دروغ ادعا کرد علیه وی تقلب صورت گرفته است. سپس به توییتر روی آورد، فضایی که در آن تقریبا هر آنچه که در ساعات باقی مانده‌ روز گفت، اشتباه بود.

 

شکاف دولت ملت در ایران درباره انتخابات امریکا

امیر دبیری مهر در یادداشتی برای دیدار می‌نویسد: باعث تاسف است فردی که در دانشگاه تهران عنوان استاد مطالعات امریکا را یدک می‌کشد فقط برای خوشامد صاحبان قدرت در تحلیل انتخابات اخیر امریکا می‌گوید مشکل نظام انتخاباتی در امریکا نبود نهادی مانند شورای نگهبان است! من یقین دارم این برادر دچار چنین جهل مرکبی در خصوص نظام انتخابات در امریکا نیست، اما وقتی می‌بیند تحلیل علمی و دقیق و کارشناسی درباره شیطان بزرگ چندان خریداری ندارد و بهای جذابی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود به این سو هدایت و تشویق می‌شود که چنین موضع گیری‌ای کند.

 

انتخابات کش‌دار آمریکا پایان می‌یابد؟

بعد از چهار روز شمارش آراء هنوز ادامه دارد. دو نامزد انتخابات شروع به کری خوانی برای هم کرده اند. جو بایدن، نامزد دموکرات انتظار دارد امشب تکلیف انتخابات مشخص شود؛ اما دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان به دنبال راه حقوقی برای برد در انتخابات است.

 

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹

 

بایدن در دو قدمی پیروزی؛ سایه روشن آبی روی کاخ سفید

با آبی شدن رنگ ایالت‌های جورجیا و پنسلیونیا و پیشی گرفتن آرای بایدن بر ترامپ در این دو ایالت پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. به نظر موج آبی دیرتر از آن چه به نظر می‌رسید هویدا شده است و حالا به تدریج سایه روشن آبی بر کاخ سفید می‌افتد.

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹

 

هیس، خبرنگاران مشغول کارند!

ضد گزارش آرش راهبر روایتی طنز است از آن چه در روز انتخابات آمریکا و در خلال پوشش ویژه آن در تحریریه دیدار گذشت. 

 

سناریو‌ها پیچیده پیروزی؛ سرگیجه آمار و ارقام

شمارش آراء انتخابات ادامه دارد. هنوز تکلیف این انتخابات پر چالش مشخص نشده است. تا به الان به نظر می‌رسد بایدن ساکن کاخ سفید خواهد شد. سناریوهای آماری بسیار پیچیده به نظر می‌رسند؛ هر چند در مجموع بایدن به کاخ سفید نزدیک‌تر است. هر چند ترامپ و کمپینش احتمالا بازی را به روندهای قضایی خواهند کشاند.

 

چهار‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹

 

زید آبادی: بایدن و ترامپ برای ما فرقی ندارد!

اینکه در صورت پیروزی هر یک از طرفین چه سرنوشتی در انتظار ایران است سوال مهمی است که زیدآبادی چنین پاسخ گفته است:«این سوالی است که زیاد پرسیده می‌شود. پاسخ من هم این بوده که هر دو نامزد در یک چهارچوب با ایران رفتار خواهند کرد. ترامپ تا مرز مذاکره فشارش را ادامه خواهد داد و اگر بایدن بیاید هم استراتژی کلانش چندان فرقی نخواهد کرد. بایدن فقط دیپلماتیک‌تر حرف می‌زند و ترامپ بی‌پروا و بی‌نزاکت. ایران به ناچار باید وارد مذاکره شود و به توافق فکر کند و اگر بایدن باشد که احتمالا موضوع حقوق بشر را هم به مسائل ایران اضافه می‌کند.»

 

هادی خسرو شاهین: ترامپ آرای یقه آبی‌ها را حفظ کرد

هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل بین‌المللی در گفتگو با دیدار در خصوص آخرین وضعیت انتخابات آمریکا گفت: فکر می‌کنم پیشی گرفتن بایدن در ویسکانسین، موقتی باشد و ترامپ بتواند دوباره این ایالت را بگیرد. به نظر می‌رسد کارگران یقه آبی که کارگران یدی و بدون مهارت هستند پیوندهایشان را با آقای ترامپ نگه خواهند داشت. در ایالت‌های حساس با تراکم کارگران یقه آبی مواجه هستیم.

هادی خسرو شاهین: امروز روز سرافکندگی موسسات نظرسنجی بود

هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با دیدار اظهار داشت: همان گونه که قبلا و در گفت‌وگو با دیدار گفته بودم این انتخابات یک انتخابات اشتثنایی و منحصر به فرد است.

 

رحمن قهرمانپور: هنوز نتیجه انتخابات آمریکا قابل پیش‌بینی نیست

رحمن قهرمانپور کارشناس مسایل انتخابات آمریکا درباره آخرین وضعیت انتخابات بین بایدن و ترامپ گفت: من خیلی با موجی به عنوان موج قرمز و آبی موافق نیستم بخاطر اینکه نظرسنجی نشان می داد که رقابت نزدیک است؛ از سوی دیگر هنوز بخشی از مردم رای نداند و مشخص هم نیست که تصمیم شان چیست ولی این را بدانید که این تردید به معنای رای منفی نیست.

 

رحمن قهرمانپور: تا این جای کار نتایج نظرسنجی‌ها قابل اتکا بوده است

رحمن قهرمانپور در گفتگو با دیدار به تحلیل نتایج اولیه انتخابات آمریکا پرداخته است. علی‌رغم جلو بودن ترامپ در برخی ایالت‌های سرنوشت‌ساز قهرمانپور معتقد است که تا این جای کار نتایج نظرسنجی‌ها معتبر بوده است.

 

بایدن ۲۶۴- ترامپ ۲۱۴؛ انتظار برای نوادا، ابهام در آریزونا

پوشش لحظه به لحظه نتایج انتخابات آمریکا در دیدار. 

 

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹

 

راه واشنگتن از پنسیلوانیا می‌گذرد!

پنسیلوانیا به مهم‌ترین ایالت برای تعیین سرنوشت کلی انتخابات و مسیر راه‌یابی به کاخ سفید تبدیل شده است. در روز‌های آخرِ منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، ستاد‌های دونالد ترامپ و جو بایدن، این ایالت حیاتی را به منزل خود تبدیل کرده‌اند، و به گفته‌ دستیاران رئیس جمهور، پنسیلوانیا به عنوان نقطه‌ تمرکز اصلی ترامپ ظاهر شده است.

 

دو‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹

 

۳ نکته و یک دریغ درمورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

علیرضا خوشبخت سردبیر دیدار در یادداشتی به مرور و مقایسه برخی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخابات آمریکا پرداخته است. 

 

بایدن؛ محبوب‌تر از آن چه پیش‌بینی می‌شد

مت گراسمن مدیر موسسه سیاست عمومی و تحقیقات اجتماعی آمریکا مطلبی را در FiveThirtyEighth نوشته است. گراسمن در این مطلب تاکید کرده است که جو بایدن بسیار محبوب‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد از آب در آمده است و همین می‌تواند به پیروزی او کمک کند.

 

از نظرسنجی‌های به نفع بایدن تا میهمانی ترامپ در شب انتخابات

ساعات پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در حال رقم خوردن است. بسیاری نگران انتخابات حضوری فردا و اتفاقات بعد از ساعات رأی گیری هستند. با همه این احوال باید منتظر روز سه شنبه بود تا مشخص شود که این دوره کلید کاخ سفید به چه کسی می‌رسد؟

 

یک‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹

 

شیرین هانتر: شک دارم که بایدن به همان برجام قبلی بازگردد!

دیدار در گفت‌وگویی اختصاصی با شیرین هانتر استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن به شرایط انتخابات آمریکا و روابط ایران و آمریکا پرداخته است. متن کامل این گفت‌وگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

ایالت‌های سرنوشت‌ساز؛ ایستگاه پایانی کمپین‌های بایدن و ترامپ

۷۲ ساعت به انتخابات آمریکا مانده است. رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ در این ساعت‌های پایانی بسیار تنگاتنگ شده است و البته در ایالت‌های سرنوشت ساز تمرکز یافته است.

 

‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹

 

صدای پای ترامپ در فلوریدا!

روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است. آرای فلوریدا به سمت حجمهوری خواهان حرکت کرده است و همین موضوع دموکرات‌ها را نگران کرده است. ۷۲ ساعت به پایان مهلت تبلیغات آمریکا باقی مانده است و شگفتی‌های این انتخابات پر دردسر ادامه دارد.

 

 

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹

 

روح‌الله نخعی: هواداران ترامپ خجالتی نیستند

در روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، نظرسنجی‌های ایالت به ایالت اهمیت بیشتری می‌یابند. پیچیدگی نظام انتخاباتی در آمریکا و نقش تعیین کننده ایالت‌های مردد، پیش بینی نتایج را بسیار دشوار می‌کند. برای تحلیل آخرین وضعیت کمپین‌های انتخاباتی با روح الله نخعی روزنامه نگار حوزه بین الملل که اخبار انتخابات آمریکا را تعقیب کرده است، در تحریریه دیدار به گفتگو نشستیم. این گفتگو را در ادامه بخوانید و ببینید.

 

واشنگتن تایمز: دمکرات‌ها در ایالت‌های حساس، ناتوان از کسب آراء مورد نظر

وزنامه‌ آمریکایی واشنگتن تایمز می‌گوید شمارش آراء زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد دمکرات‌ها در ایالت‌های پررقابت موسوم به عرصه‌ نبرد، نسبت به جمهوری خواهان از رسیدن به آراء مورد نظر ناتوان هستند. این اطلاعات تا سه‌شنبه شب به دست آمده است.

 

 

تنها سناریویِ پیروزی ترامپ؛ اول فلوریدا، بعد پنسیلوانیا!

روز دیگر به انتخابات مانده است. ترامپ به کمپین‌های خود پول تزریق کرده است. بایدن و حامیان او در ایالت‌های سرنوشت ساز تمام توان خود را برای جذب آرای مردد گذاشته اند. ترامپ برای پیروزی باید به هر قیمت در ایالت فلوریدا پیروز شود. بعد از پیروزی در فلوریدا آن گاه ایالت پنسیلوانیا به میدان نبرد مبدل خواهد شد و ترامپ در صورت پیروزی در پنسیلوانیا به احتمال بسیار زیاد دوباره رئیس جمهور آمریکا می‌شود. پیروزی بایدن در هر یک از این دو ایالت به معنی ناکامی کامل ترامپ و جمهوری‌خواهان خواهد بود.

 

اعراب و اسرائیل؛ اعراب و ایران؛ بایدن یا ترامپ

چینی‌های چشم بادامی از خاورمیانه سهم می‌خواهند، عراق و عربستان نفتی به امریکا رسیده بازار و مدیریت کشور‌های کوچکتر نیز بین اروپایی‌ها تقسیم شده؛ روسیه هم سوریه و دریای مدیترانه را می‌خواهد. فرانسه به‌طور سنتی لبنان را دارد، حوزه بانک و بیمه متعلق به انگلیسی‌هاست و امارات و بحرین را دارند؛ حالا چشم بادامی‌های چینی ما را خواستارند. ماجرا تا بودن مخازن نفت و گاز ادامه دارد.

 

‌چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹

 

قدم‌های پایانی دوئل در آمریکا؛ زمان به نفع ترامپ می‌گذرد؟

 

۶ روز دیگر به انتخابات آمریکا باقی مانده است. نظرسنجی‌ها نشان از پیروزی بایدن دارد، اما شاید داستان انتخابات مثل ۲۰۱۶ رقم بخورد و ترامپ بار دیگر ساکن کاخ سفید شود.

 

 

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹

 

ترامپ کارت جدید رو کرد؛ بایدن مدعی توطئه شد

تنها ۷ روز دیگر به انتخابات آمریکا باقی مانده است. حواشی انتخابات بسیار بالا رفته و هر کدام از نامزد‌ها سعی دارند شرایط را برای پیروزی خود بهتر مهیا کنند.

 

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹

 

چرا باید ایران درانتخابات آمریکا دخالت کند؟ سه انگیزه بالقوه وجود دارد

مت بون در ای بی سی از احتمال دخالت ایران و روسیه در انتخابات آمریکا گفته و انگیزه‌های احتمالی نیز برای آن ذکر کرده است. این ادعایی است که توسط مقامات کشورمان تکذیب شده است. متن ترجمه شده این مقاله با ترجمه اختصاصی دیدار منتشر می‌شود. بدیهی است که انتشار این مقاله به معنای تایید محتوای ان نیست .

 

 

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹

 

هوشنگ امیراحمدی: بایدن در مناظره به ایران چنگ و دندان نشان داد

ساعتی بعد از دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جوبایدن، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیدار از طریق ارتباط اسکایپی با هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز در تحلیل آن مناظره گفت‌وگویی انجام داد. هوشنگ امیر احمدی در ابتدا گفت: به نظر می‌رسد بیش از اینکه آمریکایی‌ها منتظر نتیجه انتخابات باشند، ایرانی‌ها منتظرند. اما واقعیت این است که این انتخابات برای کل دنیا مهم است. زیرا دو فکر کاملا متفاوت در برابر هم قرار گرفته‌اند.

 

 

چه کسی برنده آخرین مناظره ریاست جمهوری بین ترامپ و بایدن شد؟

جنی فینک در نیوزویک نوشت: در حادثه‌ای نادر، مساله تغییرات آب و هوایی رسما در موضوعات مورد بحث بود. در حالی که ترامپ از برنامه‌های مرتبط آینده چیزی نداشت که به رای دهندگان ارائه کند، شاید این مساله تغییر چندانی ایجاد نکند. منتقدان دولت ترامپ بار‌ها از رئیس جمهور به شدت انتقاد کرده‌اند که چرا یافته‌های علمی را درباره‌ تغییرات آب و هوا نمی‌پذیرد و کار چندانی برای مقابله با آن انجام نمی‌دهد. متن پیش رو ترجمه دیدار از گزارش جنی فینک است.

 

 

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹

 

رحمن قهرمانپور: ترامپ در مناظره آخر نقش آدم عاقل را بازی کرد

دیدار در گفت و گویی اختصاصی با رحمن قهرمانپور، کارشناس مسائل آمریکا به تحلیل آخرین مناظره انتخاباتی آمریکا پرداخته است. متن کامل این گفتگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

 

آخرین مناظره ترامپ و بایدن؛ دعوای شدیدتر با سر و صدای کمتر!

گزارش زنده دیدارنیوز از آخرین مناظره ترامپ و بایدن را می‌توانید در این جا بخوانید. علاوه بر گزارش مناظره اولین واکنش‌ها و تحلیل‌ها در مورد مناظره هم در این گزارش آمده است. 

 

 

ضد گزارش آخرین مناظره بایدن و ترامپ؛ کابوی‌های نیمه‌شب!

صبح جمعه امروز تهران، در حالی که شهر کمتر از حالت عادی در خواب بود، آخرین مناظره دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد. اینکه بسیاری خارج از آمریکا دنبال‌کننده این مناظره باشند موضوعی طبیعی و بدیهی است چرا که دستکم در ایران، سرنوشت سیاست و اقتصاد کشور قطعا با انتخاب رئیس جمهور آتی آمریکا متقاطع است.

آخرین مناظره دو نامزد کهنسال آمریکا بی‌شک از اولین مناظره جنجالی و پربرخورد آنها، آرامتر و متمدنانه‌تر بود. با این حال دو نامزد در لحظاتی مثل کابوی‌ها کلمات تند و تیزی را.... ادامه ضد گزارش آرش راهبر از مناظره دوم ترامپ و بایدن را این جا بخوانید. 

 

 

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹

 

هادی خسروشاهین: بایدن پیروز آخرین مناظره انتخاباتی خواهد بود

قبل از آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دیدار با هادی خسروشاهین، تحلیلگر مسائل آمریکا در خصوص شرایط این مناظره، تاثیراتش بر انتخابات به گفت‌وگو پرداخته است. متن کامل این گفت‌وگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

فوربس: بایدن پیشتاز است، بدون هیچ علامتی از تغییر روند مانند ۲۰۱۶

نظرسنجی‌ها همچنان از پیشتازی چشمگیر "جو بایدن" در سطح کشور و برتری محدود وی در ایالت‌های موسوم به عرصه‌ نبرد، حکایت دارد. این وضعیت نشان می‌دهد به احتمال ضعیف رئیس جمهور ترامپ به دنبال تکرار حواشی انتخاباتی خواهد بود و مانع از بروز حادثه‌ای مهم خواهد شد که رقابت‌ها را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند. 

 

 

آخرین مناظره انتخابات آمریکا؛ کامبک ترامپ یا تثبیت پیروزی بایدن؟

تا ساعاتی دیگر آخرین مناظره انتخاباتی جوبایدن و دونالد ترامپ برگزار می‌شود. مناظره‌ای که قوانین جدیدی مثل خاموش کردن میکروفون دونامزد در حین صحبت کردن طرف مقابل اعمال می‌شود. این مناظره می‎تواند آخرین فرصت بایدن و ترامپ برای نمایش قدرت بیان برنامه‌هایشان باشد.

 

 

 

چهار‌شنبه ۳۰مهر ۱۳۹۹

 

ترامپیست‌های خجالتی، عاملان پنهان پیروزی ترامپ؟

ایالات متحده آمریکا با یک انتخابات منحصر به فرد روبرو است. از برخورد‌ها و دیالوگ‌های عجیب دو نامزد تا صف‌های طویل رأی‌دهندگانی که از صبح زود برای رأی دادن می‌ایستند. درعین حال گفته می‌شود که برخی رای دهندگان ترامپ در نظرسنجی‌ها، رای خود را مخفی می‌کنند و همین امر ممکن است تاثیر جدی بر نظرسنجی‌ها بگذارد. 

 

 

یک عضو حزب جمهوری‌خواه: شانس ترامپ برای انتخاب مجدد همچنان بالاست

دیدار با ملک عبدل، عضو حزب جمهوری‌خواه و کارشناس مسائل سیاسی در خصوص سیاست‌های داخلی دو نامزد انتخابات آمریکا و شانس پیروزی هر کدام از کاندیداها در مناظره‌ها به گفت‌وگو پرداخته است. متن کامل این گفت‌وگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

 

 

سه‌شنبه ۲۹مهر ۱۳۹۹

 

نگاهی به نظرسنجی‌ها: بالاخره کدام یک جلوتر است؛ ترامپ یا بایدن؟

جو بایدن، نماینده‌ دمکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از ابتدای امسال تاکنون همچنان در نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ جلوتر است. محبوبیت بایدن در ماه‌های اخیر حول و حوش ۵۰ درصد بوده و ترامپ ۱۰ درصد از او عقب‌تر است. مطلب بی بی سی که توسط حمیدرضا بابایی ترجمه شده است، نگاهی دارد به نتایج مختلف و گاه ضد و نقیض نظرسنجی‌های مختلف و متعدد. 
 

 

 

 

بسته شدن تریبون ترامپ در مناظره آخر!

انتخابات آمریکا به روز‌های طلایی خود نزدیک شده است. هر روز سوپرایز‌های اکتبر نامزد‌ها برای هم پر رنگ‌تر می‌شود. مناظره آخر که چند روز دیگر برگزار می‌شود، احتمالاً سرونوشت انتخابات امریکا را با چالش‌های بیشتری رو به رو خواهد کرد. بنا بر اعلام کمیسیون مناظرات انتخاباتی آمریکا، تریبون دو نامزد در حین صحبت طرف مقابل بسته خواهد شد. تصمیمی که البته با نارضایتی ترامپ مواجه شده است. در حالی که ترامپ و کمپینش معتقد هستند که اطلاعات ادعایی موجود در لپ تاپ پسر بایدن برای پدرش دردسر ساز است، اما رئیس اف بی آی اعلام کرده است که در لپ تاپ پسر او مدرکی وجود ندارد.

 

 

دوشنبه ۲۸مهر ۱۳۹۹

 

سرنوشت برجام در دست انتخابات؛ البته نه در آمریکا

گلنار متولی و ارسلان شهلا در بلومبرگ گزارشی نوشته‌اند و به انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران پرداخته‌اند و گزینه‌های مطرح در این زمینه را معرفی کرده‌اند. دیدار یادداشت مزبور را ترجمه و ارائه کرده است. برخی از اطلاعات ارایه شده در این مقاله طبعا دقیق نیست و انتشار آن از سوی دیدار به این دلیل صورت گرفته است تا فضای رسانه‌های غیر فارسی زبان و سنخ تحلیل‌های آن‌ها نسبت به ایران را برای مخاطبان روشن‌تر نماید. 

 

 

ادامه افشاگری در مورد پسر بایدن؛ سوپرایز‌های اکتبر ادامه دارد

دردسر‌های جو بایدن در سوپرایز‌های اکتبر شروع شده است. هنوز مدت زیادی از افشاگری نیویورک پست از ایمیل‌های هانتر بایدن، پسر جو بایدن نمی‌گذرد که برگ جدید دیگری رو شده است.

 

 

یکشنبه ۲۷مهر ۱۳۹۹

 

ایران و آمریکا: از جستجوی نیروی سوم تا بزرگ‌ترین خریدار سلاح

مهدی الیاسی در این گزارش نگاهی انداخته است به تاریخچه پرفراز و نشیب رابطه ایران و آمریکا. رابطه‌ای که با خوش بینی آغاز شده و به یک دشمنی تاریخی مبدل شده است. 

 

زنان علیه ترامپ؛ بایدن علیه افشاگری

کمتر از ۲۰ روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است. دونالد ترامپ از بند کرونا رسته و حالا در تجمع‌های انتخاباتیش روی سن می‌رقصد و برای دموکرات‌ها و ایران خط و نشان می‌کشد. زنان آمریکایی مخالفت ترامپ که به زنان مارس معروف هستند، دوباره در مخالفت با او به خیابان آمده‌اند و قصد دارند که صد‌ها تظاهرات را علیه ترامپ سازماندهی کنند. ترامپ گفته است که اگر پیروز نشود احتمالا از آمریکا خارج خواهد شد. یک چهره دموکرات با استقبال از این تصمیم او را به سرمای زمستان مسکو و گرمایی تابستان ریاض عودت داده است. افشاگری‌ها هم ادامه دارد. در آخرین تحول جو بایدن بر سر خبرنگاری که از او در مورد ایمیل‌های فاش شده توسط هانتر بایدن پرسیده است، فریاد کشیده است.
جمهوری‌خواهان از شکل‌گیری یک سونامی آبی در هراسند که ممکن است نه فقط کاخ سفید که سنا را از دست آن‌ها خارج کند و گفته می‌شود که طرح‌های مالیاتی بایدن بسیاری از رای‌دهندگان را ترسانده است.

 

 

جمعه ۲۵مهر ۱۳۹۹

 

دوئل از صفحه تلویزیون

شب گذشته نبرد رسانه‌ای دو نامزد انتخابات آمریکا با سر و صدای زیادی برگزار شد. دونالد ترامپ به شبکه تلویزیونی ان بی سی در میامی و جو بایدن در شبکه‌ای بی سی در فیلادلفیا رفته بودند. دو نامزد در این مصاحبه‌های مجزا بر مواضع خود تاکید و ترامپ هم از عملکردش دفاع کرد. طبعا بایدن نیز به شدت به عملکرد دولت ترامپ به خصوص در مورد بحران کرونا حمله کرد. 

 

 

پنج‌شنبه ۲۴مهر ۱۳۹۹

 

احمد زیدآبادی: سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ و بایدن تفاوتی ندارد

دیدار در گفت‌وگویی اختصاصی با احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل بین‌الملل به شرایط انتخابات آمریکا، روابط ایران و آمریکا در صورت انتخاب جو بایدن یا دونالد ترامپ و سیاست خارجی این دو در خاورمیانه پرداخته است. متن کامل این گفت‌وگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

 

دوئل تلویزیونی ترامپ و بایدن

فردا یکی از جذابترین نبرد‌های رسانه‌ای تاریخ آمریکا رقم می‌خورد. پس از لغو دومین مناظره میان دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آن‌ها در دوئل تلویزیونی شرکت خواهند کرد. قرار است دونالد ترامپ در شبکه تلویزیونی ان بی سی در میامی و جو بایدن در شبکه‌ای بی سی در فیلادلفیا حضور یافته و در آنجا دوباره یکدیگر را به چالش بکشند.

 

 

چهار‌شنبه ۲۳مهر ۱۳۹۹

 

به ترامپ رأی ندهید؛ به جهنم می‌روید!

ترامپ که حالا کرونا را هم پشت سر گذاشته است، روز گذشته خود را با انتشار چند توئیت آغاز کرده است. او در این پیام‌ها صراحتاً مردم ایالت‌های ایلنویز، نیویورک و کالیفرنیا را مورد خطاب قرار داده و نوشته است: «اگر به جو بایدن رأی دهید به جهنم می‌روید.» و در ادامه از مردم این ایالت‌ها خواسته تا در انتخابات سوم نوامبر به او رأی بدهند.» علاوه بر توییت‌ها و اظهارات عجیب و غریب ترامپ، حالا کانیه وست رپر آمریکایی و همسر کیم کارداشیان هم رسما کارزار انتخاباتی خود را شروع کرده است تا حاشیه‌ای بر حواشی قبلی بیفزاید.

 

 

 

سه‌شنبه ۲۲مهر ۱۳۹۹

 

رسول بابایی: بایدن برنده انتخابات است

انتخابات در آمریکا ویژگی‌های خاصی دارد. نظام حزبی در کنار یک رای گیری فدرال و همچنین شروع کمپین‌های انتخاباتی از یک سال قبل از انتخابات باعث شده که انتخابات در این کشور با دیگر کشور‌ها تفاوت‌های جدی داشته باشد. به همین خاطر از نگاه بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران انتخابات در آمریکا را نمی‌توان بدون تحلیل کمپین‌های انتخاباتی تحلیل کرد. در همین راستا دیدار به سراغ رسول بابایی دانش آموخته علوم سیاسی و متخصص کمپین‌های انتخاباتی رفته تا این انتخابات را با عینک کمپین‌های انتخاباتی ببیند. بابایی البته مانند بسیاری از کارشناسان و تحلیگران محافظه‌کار نیست و صراحتا بایدن را برنده انتخابات می‌داند و دلیل این امر را هم کمپین بهتر او می‌داند. 

 

جنگ بایدن و ترامپ در ایالت‌های سرنوشت‌ساز

در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا، بایدن در ۱۰ ایالت از ۱۱ ایالت سرنوشت ساز از ترامپ ۱ تا ۱۰ درصد جلوتر است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آتی، وضعیت دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها چندان خوشایند نیست و حتی داده‌های داخلی جمهوری‌خواهان هم این مسئله را تایید می‌کند. البته باید منتظر ماند و دید که آیا این نتایج مانند دوره قبل گمراه کننده است یا خیر! نبرد هنوز ادامه دارد...

 

 

دو‌شنبه ۲۱مهر ۱۳۹۹

 

هیلاری کلینتون: نگاه واشنگتن به قدرت چگونه باید باشد

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، سناتور سابق نیویورک و از برجسته‌ترین چهره‌های دموکرات، در مقاله‌ای به نقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا پرداخته و دیدگاه‌های خود را در مورد اولویت‌های سیاست خارجی ایالات متحده بیان کرده است. بخش دوم مقاله کلینتون را می‌توانید، این جا بخوانید.

 

بایدن به برجام بر می‌گردد و این به نفع مردم ایران خواهد بود

دیدار با جوانا لبلنک، استراتژیست سیاسی و امنیت ملی آمریکایی در خصوص سیاست خارجی دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا به گفتگو پرداخته است. متن کامل این گفتگو و فیلم آن را در این گزارش می‌خوانید و می‌بینید.

 

شلوغ‌کاری‌های جدید کمپین ترامپ

سوپرایز‌های اکتبر شروع شده و تیم ترامپ ایمیل‌های قدیمی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اوباما را رسانه‌ای کرده است. از طرف دیگر جو بایدن با شروطی پذیرفته است که در مناظره ۲۲ اکتبر (۱ آبان) شرکت کند. ترامپ مدعی شده است که کرونای او بهبود یافته و حتی در مقابل بیماری مصون هم شده است. همزمان کمپین او وارد یک درگیری لفظی با دکتر آنتونی فاوچی مهم‌ترین چهره متخصص مقابله با کرونا در آمریکا شده است.

 

 

یک‌شنبه ۲۰مهر ۱۳۹۹

 

تقلای ترامپ برای دیده شدن دوباره!

گزارش روزانه دیدار از انتخابات آمریکا از تقلای دونالد ترامپ برای بازگشت به صحنه انتخابات حکایت دارد. ترامپ حالا با تایید پزشک کاخ سفید از قرنطینه خارج شده است و به برگزاری گردهمایی‌های بزرگ مشغول است. همزمان حمایت گروه‌های مختلف از بایدن افزایش یافته و جلو بودن بایدن در نظرسنجی‌ها، جمهوری‌خواهان را نگران کرده است. این گزارش را این جا بخوانید. 

 

 

‌شنبه ۱۹مهر ۱۳۹۹

 

بازنگری در اولویت‌های امنیت ملی آمریکا؛ نگاه واشنگتن به قدرت چگونه باید باشد

 هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، سناتور سابق نیویورک و از برجسته‌ترین چهره‌های دموکرات، در مقاله‌ای به نقد سیاست‌های امنیت ملی آمریکا پرداخته و دیدگاه‌های خود را در مورد اولویت‌های سیاست خارجی ایالات متحده بیان کرده است. بخش اول مقاله کلینتون را می‌توانید، این جا بخوانید. 

همه چیز زیر سایه کرونا؛ لغو مناظره دوم ترامپ و بایدن

بایدن و ترامپ می‌کوشند کمپین‌های انتخاباتی خود را ادامه دهند. با این حال سایه ویروس کرونا هنوز بر صندوق‌های رای گسترده است. در آخرین تحول مناظره دوم ترامپ و بایدن لغو شده است. گزارش روزانه پرستو بهرامی راد را این جا بخوانید. 

 

 

پنج‌شنبه ۱۷مهر ۱۳۹۹

 

رحمن قهرمانپور کارشناس مسائل بین الملل و متخصص کمپین‌های انتخاباتی در یک مصاحبه مفصل به تحلیل مناظره پنس و هریس پرداخته است. قهرمانپور ضمن بررسی کامل مناظره، لحظات حساس و استراتژی طرفین بر این نکته تاکید دارد که مایک پنس بهتر از کاملا هریس در این مناظره ظاهر شد، هر چند این برتری چندان معنادار نبود و نمی‌توان هریس را شکست خورده مناظره دانست. 

 

مناظره مایک پنس و کاملا هریس تفاوت‌های معنادار و مهمی با مناظره ترامپ و بایدن داشت. در حالی که قطع مکرر سخنان بایدن توسط ترامپ در مناظره این دو باعث شد که کار بیشتر به یک مشاجره تمام عیار شبیه باشد، در مناظره پنس و هریس فرصت بیشتری برای شنیده شدن ایده‌های مرکزی دو حزب وجود داشت. هر چند این دو به جز تکرار دیدگاه‌های دو حزب که پیش از این بار‌ها شنیده شده بود، کار دیگری انجام ندادند. مناظره نقطه اوج چندانی نداشت. کاملا هریس با شور و هیجان و زبان بدن فعالانه‌ای در این مناظره شرکت کرد، حال آن که مایک پنس با خونسردی و تسلط بسیار زیاد با هریس مواجه شد.

 

چهارشنبه ۱۶مهر ۱۳۹۹

 

مناظره پنس ـ هریس؛ رویارویی محافظه‌کاری و لیبرالیسم

این گزارش نگاهی دارد به مناظره امشب دو نامزد معاونت رئیس جمهوری از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات. در حالی که مایک پنس یک محافظه‌کار کهنه‌کار و نماد کامل یک جمهوری‌خواه است، کاملا هریس ایده‌های لیبرالی حزب دموکرات را نمایندگی می‌کند. 

 

 

سه‌شنبه ۱۵مهر ۱۳۹۹

 

ترامپ به رقابت انتخاباتی بازگشت؛ البته بدون ماسک

دونالد ترامپ بلافاصله بعد از خروج از بیمارستان مبارزات انتخاباتی خود را از سر گرفته است. او البته به رویه خود در نزدن ماسک هم ادامه می‌دهد. در عین حال جو بایدن از این که ترامپ را یک دلقک خوانده است ابراز پیشیمانی کرده است. این گزارش را در این جا بخوانید و خلاصه یک دقیقه‌ای آن را ببینید.

 

 

دوشنبه ۱۴مهر ۱۳۹۹

 

علی بیگدلی: بیماری ترامپ او را مظلوم جلوه می‌دهد

علی بیگدلی کارشناس مسائل بین‌المللی به تحلیل اثرگذاری بیماری کرونای ترامپ بر کمپین انتخاباتی او پرداخته است. بیگدلی معتقد است که ممکن است این وضعیت او را مظلوم جلوه داده و از این طریق بر جلب آرا بیشتر توسط او موثر باشد. 

 

سردرگمی رسانه‌ها در مورد سلامتی ترامپ

ترامپ در بیمارستان و اخبار ضد و نقیض متعددی در مورد وضعیت سلامتی او منتشر می‌شود. پرستو بهرامی راد در گزارش روزانه خود از انتخابات آمریکا به این اخبار و سایر تحولات مرتبط با این انتخابات پرداخته است. 

 

 

یکشنبه ۱۳مهر ۱۳۹۹

 

ترامپ در دام کرونا؛ سردرگمی در مبارزات انتخاباتی

ابتلای ناگهانی دونالد ترامپ  به کرونا تمام کارزارهای انتخاباتی در ایالات متحده را تحت الشعاع قرار داده است. روشن نیست که اردوگاه جمهوری خواهان و نیز کمپین دموکرات‌ها چه راهبردهایی در قبال این خبر مهم در پیش خواهند گرفت. 

 

 

شنبه ۱۲مهر ۱۳۹۹

 

کرونای ترامپ مثبت شد؛ آمریکا و کارزار‌های انتخاباتی در شوک!

گزارش نشریه هیل که با ترجمه راستین یزدان پناه در دیدار منتشر شده است به جوانب مختلف ابتلای دونالد ترامپ به کرونا پرداخته است. از احتمالات مختلف در مورد وضعیت سلامتی او تا تاثیر این خبر بر کارزازهای انتخاباتی. 

 

جمهوری خواهان اسیر کرونا، دموکرات‌ها فعال‌تر از قبل

در حالی که کمپین ترامپ با  اعلام خبر ابتلای او به کرونا از حرکت بازایستاده است، دموکرات‌ها و نامزد آن‌ها یعنی جو بایدن فعالیت‌های انتخاباتی خود را با همان شدت قبل ادامه می‌دهند و حتی بر شتاب خود افزوده‌اند. پرستو بهرامی راد در گزارش روزانه خود به مرور مهم‌ترین تحولات در این عرصه پرداخته است. 

 

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹

 

کرونا گرفتن ترامپ و ملانیا؛ حقیقت یا بازی انتخاباتی؟

 

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

 

بیژن کیان: انتخابات آمریکا قبیله‌ای شده است

دیدار در گفتگویی تصویری با بیژن کیان تاجر ایرانی ـ آمریکایی و عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا از دیدگاه‌های او در مورد انتخابات آمریکا و احتمال پیروزی ترامپ پرسیده است. این عضو حزب جمهوری‌خواه با تاکید بر دستاوردهای ترامپ هم چنان معتقد است که ترامپ برنده انتخابات آتی خواهد شد. این گفتگو را این جا بخوانید و ببینید. 

 

شروع دور جدید کمپین‌های انتخاباتی ترامپ و بایدن

گزارش روزانه پرستو بهرامی راد از انتخابات آمریکا به پس لرزه‌های مناظره بامداد چهارشنبه و آخرین تحرکات نامزدها بعد از مناظره پرداخته است. این گزارش و خلاصه تصویری یک دقیقه‌ای آن را این جا بخوانید. 

 

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹

 

اولین مناظره انتخاباتی بایدن و ترامپ، مجادله پرآشوب

نخستین مناظره دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران در کلیولند اوهایو برگزار شد. دیدار این مناظره را به صورت زنده پوشش داد. پوشش زنده این مناظره و مهم‌ترین واکنش‌ها به آن را این جا بخوانید. 

 

رحمن قهرمانپور: بایدن به دام ترامپ نیفتاد

کمتر از نیم ساعت بعد از پایان مناظره بایدن و ترامپ، دیدار درگفتگویی تصویری با رحمان قهرمان‌پور کارشناس مسائل آمریکا به بررسی این مناظره و نتایج آن پرداخت. متن کامل این گفتگو را این جا بخوانید و ببینید. 

 

سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹

 

دیدگاه‌های بایدن و ترامپ در قبال گلوگاه‌های سیاست خارجی آمریکا

ترجمه اختصاصی دیدار از متنی که توسط شورای روابط خارجی آمریکا منتشر شده است، به مقایسه نظرات ترامپ و بایدن در مورد مهم‌ترین مسائل سیاست خارجی ایالات متحده پرداخته است. متن کامل این گزارش را در این جا بخوانید.

 

افشاگری در آستانه مناظره: ایوانکا به جای پنس

گزارش روزانه پرستو بهرامی راد از انتخابات آمریکا به مرور مهم‌ترین تحولات در آستانه مناظره سرنوشت ساز بامداد فردا پرداخته است. مهم‌ترین این تحولات افشاگری‌های جدید علیه ترامپ است. متن کامل این گزارش را این جا بخوانید. 

 

گزارش تصویری: آماده شدن مکان نخستین مناظره آمریکا

 

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹

 

استراتژی ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰؛ تهاجم به بنیاد لیبرال دموکراسی

رحمن قهرمانپور در این مطلب استراتژی کمپین دونالد ترامپ را در انتخابات بررسی کرده است. قهرمانپور ضمن تاکید بر این که ترساندن رای دهندگان محور استراتژیک عمل این کمپین است؛ به مواردی چون کوشش برای کاهش مشارکت در انتخابات، تلاش برای وارد کردن نامزد حزب سبز به عنوان نامزد سوم و در نهایت تمرکز بر مناظره‌ها اشاره کرده است. قهرمانپور معتقد است که این استراتژی‌ها خطری بزرگ برای نهاد انتخابات و مخصوصاً اصل انصاف (در کنار اصل آزادی) است. اتفاقی که در یک سطح کلان‌تر می‌تواند بحران یا زوال لیبرال دموکراسی در آمریکا را وارد مراحل جدیدتر می‌کند و این چیزی است که طبقه متوسط حامی دموکراسی را در آمریکا نگران کرده است. متن کامل این مقاله را این جا بخوانید. 

 

گزارش روزانه انتخابات: افشاگری جدید علیه ترامپ؛ رئیس‌جمهور مالیات نمی‌دهد!

گزارش روزانه پرستو بهرامی راد از آخرین تحولات انتخاباتی بر افشاگری روزنامه نیویورک تایمز علیه دونالد ترامپ متمرکز است که حکایت دارد که او در مدت ریاست جمهوری تنها ۷۵۰ دلار مالیات پرداخت کرده است و شرکت‌های متعدد او با گزارش زیان‌های سنگین از زیر بار مالیات گریخته‌اند. این گزارش آخرین جزئیات مربوط به مناظره بامداد چهارشنبه و نیز آخرین نتایج نظرسنجی‌ها را هم مرور کرده است. متن کامل این گزارش را این جا بخوانید و ویدئوی یک دقیقه‌ای خلاصه این گزارش را ببینید.

 

ویدئو: فرار ترامپ از پاسخ به افشاگری مالیاتی

 

یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹

 

خبر خوب برای ترامپ؛ اقتصاد اولویت اول آمریکایی‌ها

هادی خسروشاهین کارشناس مسائل آمریکا در این مطلب به این موضوع مهم پرداخته است که علی رغم اثرگذاری شیوع ویروس کرونا و نحوه مدیریت این پاندمی توسط دولت ترامپ بر افکار رای دهندگان؛ بر اساس نظرسنجی‌ها هنوز اقتصاد اولویت اول رای دهندگان آمریکایی است. خسروشاهین این موضوع را بر مبنای آمار و اراقام به خصوص در ایالت‌های سرنوشت ساز پیگیری کرده است. او معتقد است که با توجه به عملکرد دولت ترامپ در حوزه اقتصاد، این امر در نهایت به سود دونالد ترامپ است. متن این گزارش را این جا بخوانید. 

 

گزارش روزانه انتخابات: معرفی قاضی برت؛ جنگ بزرگ ایدئولوژیک فیل‌ها با خرها

پرستو بهرامی راد در گزارش روزانه خود از آخرین تحولات انتخاباتی به مقوله معرفی ایمی کونی برت به عنوان نامزد عضویت در دیوان عالی آمریکا از سوی ترامپ پرداخته است. بهرامی راد این اقدام ترامپ را با توجه به سوابق و عقاید قاضی برت یک جنگ بزرگ ایدئولوژیک بین محافظه‌کاران و لیبرال‌ها دانسته است. بهرامی راد نخستین گزارش تصویری یک دقیقه‌ای خود را نیز به انضمام این ویدئو ارایه کرده است. متن کامل این گزارش را این جا بخوانید و ببینید. 

 

گزارش تصویری: معرفی برت به جای قاضی گینزبرگ

 

ویدئوهای انتخابات آمریکا: برت جایگزین گینزبرگ در دیوان عالی آمریکا

آخرین ویدئوهای انتخابات آمریکا را در این جا ببینید. 

 

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹

 

یادداشت اختصاصی شیرین هانتر در دیدار: آیا در دوران بایدن سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه تغییر خواهد کرد؟

خیلی از آمریکایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که گرایشات چپ دارند نگران سوءاستفاده‌ ترامپ از اختیارات ریاست‌جمهوری هستند. آن‌ها نگرانند که ادامه‌ این رفتار، به تضعیف دمکراسی آمریکایی، تعمیق اختلافات قومی و نژادی و در نتیجه تضعیف انسجام ملی منجر شود. این نگرانی‌ها می‌تواند سبب شود برخی از کسانی که در سال ۲۰۱۶ به ترامپ رای دادند، در انتخابات آتی به بایدن رای بدهند..... ادامه یادداشت شیرین هانتر را این جا بخوانید. 

 

گزارش روزانه انتخابات: بهبود وضعیت ترامپ؛ گردونه به نفع محافظه‌کاران می‌چرخد

گزارش روزانه پرستو بهرامی راد از انتخابات آمریکا به مرور آخرین تحولات پرداخته است. از تلاش ترامپ برای معرفی یک قاضی محافظه‌کار در دیوان عالی، تا آخرین وضعیت نظرسنجی‌ها و تحولات مربوط به نخستین مناظره بایدن و ترامپ که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. متن کامل این گزارش را این جا بخوانید.

 

ویدئوهای انتخابات آمریکا: فریدمن آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد

آخرین ویدئوهای انتخابات آمریکا را در این جا ببینید. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی