تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار + گزارش ویدئویی

ترامپ در دام کرونا؛ سردرگمی در مبارزات انتخاباتی

انتخابات آمریکا شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد وضعیت ترامپ وخیم‌تر شده است و باید منتظر رویداد‌های عجیب‌تر در چند هفته اخیر بود.

کد خبر: ۷۲۷۶۸
۱۷:۵۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹
ترامپ در دام کرونا؛ سردرگمی در مبارزات انتخاباتی
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شرایط انتخابات را تحت تأثیر قرار داده است. گابریل شرمن، خبرنگار وینیتی‌فیر در توئیتی نوشته است که وقتی با جمهوری‌خواهان نزدیک به کاخ سفید صحبت می‌کنیم، متوجه می‌شویم اوضاع ۱۲ ساعت گذشته هولناک‌تر از آن‌چیزی‌است که کاخ سفید ادعا می‌کند. برخی از جمهوری خواهان نگران هستند که اوضاع ترامپ بدتر شود.
 

گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید

 

طبق گزارش سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه در کاخ سفید، ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته و ۴۸ ساعت آینده برای وی بسیار حساس و حیاتی خواهد بود. همچنین کارشناس پزشکی شبکه‌ی فاکس‌نیوز (شبکه حامی ترامپ) گفته است: «با توجه به اخبار منتشر شده از وضعیت ترامپ و دارو‌های او، مشخص می‌شود که او به نوع خفیف کرونا مبتلا نشده و بیماری او متوسط یا شدید است. احتمالاً به زودی فاز دوم بیماری شروع می‌شود که این مرحله در بعضی افراد باعث آسیب‌های جدی به ریه و یا ارگان‌های دیگر بدن می‌شود.» از سوی دیگر نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است که ترامپ روز جمعه به علت مشکل تنفسی، اکسیژن مکمل دریافت‌کرده است. بی بی‌سی، AP و ABC خبر را تأیید کرده‌اند.

با توجه به این اخبار دونالد ترامپ از بیمارستان والتر رید پیام ویدئویی منتشر کرده که در آن مردم آمریکا را از حال خود با خبر کرده است. او در این ویدئو گفته است: «من نمی‌خواستم در یک اتاق بسته در کاخ سفید بمانم، اگرچه این اختیار را داشتم، ولی من خواستم به مقابله با آن بروم و این راهی هست که رهبران آن را انتخاب می‌کنند. ملانیا بانوی اول سلامتی خوبی دارد و این به دلیل سن کمتر او نسبت به من است و به خوبی با بیماری کنار آمده. من مشتاقم به زودی به مبارزات انتخاباتی بر گردم و آن را به پایان برسانم.»

بعد از پخش این کلیپ کاربران رسانه‌های اجتماعی با ذره‌بین به جان کلیپ افتاده‌اند و این ظن را ایجاد کرده که در فیلم ویرایشی صورت گرفته است. با این حال ساعاتی پس از انتشار این ویدئوی جنجالی کاخ سفید با انتشار تصاویری نشان داد که رئیس‌جمهوری آمریکا شب هنگام در مرکز درمانی والتر رید مشغول به کار است. در این تصویر، ترامپ پشت میزی نشسته است و کار می‌کند. گمان می‌رود هدف از انتشار این تصاویر اطمینان‌بخشی به مردم درباره وضعیت او باشد. کمپین ترامپ نیز اعلام کرده که فعالیت تبلیغاتی مجدد کمپین‌های خود را با طرحی جدید به نام «ماگما» با شدت و سرعت بیشتر آغاز کرده است.



واکسن کرونا

تا پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که قبل از ۳ نوامبر واکسن کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد. اما مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا وعده داد که، تا ۳ ماه آینده واکسن کرونا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

همچنین او گفته است: «با رئیس جمهور در ارتباط هستم. زمانی که پزشکان تشخیص دهند، ترامپ دوباره به کارزار انتخاباتی خود باز خواهد گشت.»


اوضاع نظرسنجی‌ها چگونه است

شرایط با کرونا گرفتن ترامپ تا حدودی پیچیده شده است و نظرسنجی‌ها هم تا حدودی بهم ریخته است. با این حال بر اساس نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز و سی‌ینا کالج، جو بایدن بعد از اولین مناظره انتخاباتی آمریکا با اختلاف قابل توجهی از رقیب انتخاباتی خود در میان رأی‌دهندگان ایالت‌های پنسیلوانیا و فلوریدا پیش افتاده است.

همچنین بر اساس گزارش مقام مسئول برگزاری انتخابات، ۲.۴ میلیون دموکرات درخواست شرکت در انتخابات پستی را مطرح کرده اند، در حالی که این رقم برای جمهوری خواهان ۱.۶ میلیون نفر است. فلوریدا از ایالت‌های سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و پیروزی در آن برای دونالد ترامپ یا جو بایدن حیاتی خواهد بود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی