اخبار گلستان | دیدار نیوز

برداشت «گل نرگس»

برداشت «گل نرگس»

باغ گل نرگس شهرستان آزادشهر در استان گلستان در فاصله ۳ کیلومتری جاده آزادشهر به مینودشت واقع شده است و به مساحت ۹ هکتار که به صورت یکپارچه کشت شده است، عنوان بزرگترین باغ گل نرگس کشور را به خود اختصاص داده که گل نرگس آن از نوع (شهلا) مرغوب‌ترین نوع نرگس موجود در ایران است. همچنین شهرستان خوسف در استان خراسان جنوبی نیز در رتبه پنجم تولید گل نرگس قرار دارد. تولید گل نرگس در شهریور ماه شروع می‌شود و در صورت عدم سرمازدگی تا اواخر اسفند ادامه دارد.
تداوم حیات فرش ترکمن در گرو حمایت مسئولان

تداوم حیات فرش ترکمن در گرو حمایت مسئولان

فرش ترکمن با شهرت و آوازه جهانی خود، پدیده‌ای ویژ در هنر قالی‌بافی است که به گفته فعالان این روز‌ها حال و روز خوشی نداشته و متاثر از تلاطمات بازار از دست رفته و بیم آن می‌رود شمار بسیاری از فعالان این عرصه به خیل بیکاران بپیوندند.
رهبر معظم انقلاب: با نماز، امن و سلامت روانی و نشاط را نصیب جامعه سازیم

رهبر معظم انقلاب: با نماز، امن و سلامت روانی و نشاط را نصیب جامعه سازیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان با اشاره به اینکه نماز از جمله‌ بزرگترین و جذاب‌ترین نعمتهای شگفتی‌ساز است که انسان را در برابر این پدیده‌ی الهی خیره و مبهوت می‌کند، خاطرنشان کردند: خداوند این نعمت را به ما هدیه فرمود که با آن جان خود را پالایش کنیم و ارتباطات بشری را برخوردار از معنویت کرده و امن و سلامت روانی و رهایی از چالش‌های ستیزگرانه و بهجت و نشاط را نصیب جامعه‌ سازیم.
آخرین اخبار بیشتر