اخبار خراسان جنوبی | دیدار نیوز

یخبندان در راه است؛ مراقب محصولات کشاورزی باشید

یخبندان در راه است؛ مراقب محصولات کشاورزی باشید

 کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره اینکه در مناطق سردسیر استان وقوع سرما و یخبندان شبانه در دو روز آینده قابل پیش بینی است، افزود: کشاورزان، دامداران و گلخانه داران برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی باید تمهیدات لازم را بیندیشند.  
ناحیه

ناحیه "هردنگ" خوسف نیازمند توجه مسئولان

ناحیه هردنگ سرزمینی پهناور در ۵۰ کیلومتری جنوب بیرجند در رشته کوهی به نام کوه شاه به موازات رشته کوه باقران قرار دارد و تمامی مناطق حد فاصل روستای سنگ در شرق تا روستای همند در غرب خود را شامل می‌شود. 
پنبه خوش یُمن که ملی شد

پنبه خوش یُمن که ملی شد

پنبه «مَله» دارای قدمت طولانی در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان خوسف است که مردم از گذشته تاکنون به خوش یُمنی این نوع پنبه و تولیدات آن اعتقاد داشته‌اند و امسال شهر خوسف نخستین بار به عنوان شهر ملی ملّه ثبت شد.
پیشگویی امام جمعه بیرجند از روی یک تقویم، جنجالی شد

پیشگویی امام جمعه بیرجند از روی یک تقویم، جنجالی شد

 پیشگویی امام جمعه بیرجند. کتاب به دست مقابل جمع نشسته است. خود نیز چفیه‌ای هم رنگ جماعت به گردن آویخته و با عبا و عمامه‌ای مشکی رنگ مقابل جماعتی سخنرانی می‌کند که روبرویش بر زمین نشسته‌اند. کتابی زرد رنگ به دست دارد و با عینکی که روی بینی‌اش گذاشته از شلوغی‌های اخیر ایران و روز‌های پیش‌رو می‌گوید. «کتاب برای دی‌ماه خذلان دشمنان و بهت منافقان را پیش‌بینی کرده است».
۱
آخرین اخبار بیشتر