درباره ما

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 
پایگاه خبری - تحلیلی «دیدارنیوز» رسانه‌­ای مستقل، با هدف انتشار اخبار و تحلیل­­‌های مفید مرتبط با رخداد‌های مهم روز ایران و جهان است. این پایگاه خبری فعالیت خود را از فروردین ۱۳۹۷  آغاز کرده است.

هدف اصلی در «دیدارنیوز» تمرکز بر مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه است بدون آن که از ابعاد سیاسی و اقتصادی امور جاری غفلت کند یا اخبار حوزه­‌های دیگر (بین‌­الملل، هنری، ورزشی، حوادث و ...) را نادیده بگیرد.

اولویت قائل شدن برای رویکرد اجتماعی به جای رویکرد سیاسی به دلایل زیر صورت گرفته است:

۱- برای سیاسیون «قدرت» هدف اصلی است، ولی فعالان اجتماعی بدون کسب قدرت هم خواستار ایجاد بهبود در شرایط اجتماعی مردمند. گروه‌­های سیاسی «معطوف به قدرت» عمل می­‌کنند و بدون کسب قدرت قادر به اصلاح امور نیستند، اما گروه­‌های اجتماعی دارای رفتار‌های «معطوف به هدف» هستند؛ حتی اگر در قدرت هم نباشند برای تحقق اصلاحات اجتماعی تلاش می­‌کنند. برای کم کردن از حجم معضلات اجتماعی و مشکلات مردم باید راهکار‌هایی را مدنظر داشت که لزوما به کسب قدرت گره نخورده باشد.

۲- رویکرد اجتماعی منجر به ایجاد روند همگرایی در میان نیرو‌های سیاسی و اجتماعی می‌­شود. وقتی پای رقابت سیاسی برای کسب قدرت در میان باشد، باید واگرایی و دوری میان نیرو‌های فعال سیاسی را شاهد باشیم، اما وقتی به سراغ مسائل اجتماعی و حل آنان می‌­رویم، چه بسا افرادی با گرایش و سلیقه سیاسی مختلف هم در کنار هم قرار بگیرند و با هم همکاری کنند.

۳- در رویکرد اجتماعی، حرف اصلی را مباحث تخصصی و کارشناسی می­‌زند و نه سلیقه سیاسی و رقابت برای رسیدن به قدرت. به همین دلیل است که با رویکرد اجتماعی احتمال رسیدن به راهکار‌های کارشناسانه افزایش می­‌یابد و موضوعات مبتلابه با عمق و دقت بیشتری مورد بررسی و ارزیابی قرار می­‌گیرند.

به دلایل فوق ما در «دیدارنیوز» با رویکرد اجتماعی و فرهنگی با مسائل جاری کشور مواجه خواهیم شد تا بستر همگرایی میان همه نیرو‌های سیاسی و اجتماعی را بر اساس مواجهه کارشناسانه با مسائل فراهم کنیم و بهبود اوضاع اجتماعی را با فرهنگ‌­سازی و ارائه راهکار‌های تخصصی میسر سازیم.


صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر: حسن محمدیان

Hasan.mohammadiann@gmail.com


مشاور سردبیر: علیرضا خوشبخت
Khoshbakht.a@gmail.com


مسئول سرویس اجتماعی و سبک زندگی: نسرین نیکنام
Niknam54@gmail.com


مسئول سرویس سیاسی و بین‌الملل: اسفندیار عبداللهی
Sfandiyar.abdollahi310@gmail.com


مسئول شبکه‌های اجتماعی: علی کاشانی
Alikashani.ir@gmail.com


اتاق خبر: مهدی شاه صفدری
Mssafdari7@gmail.com


کارگردان، تصویربردار و تدوینگر: سجاد باقری

Jodisajad@gmail.com


تحریریه برون مرزی: حمید رضا بابایی و رضا قنبری

 


صدا و تصویر: سید امین‌الله معقول

Aminmaghoul@yahoo.com 


آکادمی دیدار: احمد طبعی

Ahmadamd1334@gmail.com


سردبیر و مجری برنامه تنگنا: حامد شجاعی

Shojaie.hamed@gmail.com


سردبیر و مجری برنامه هفت ستاره‌ها: علی رودگر نژاد