اخبار کهگیلویه و بویر احمد | دیدار نیوز

شهری که به حاشیه می‌رود
روایتی از زندگی مهاجران در حومه یاسوج

شهری که به حاشیه می‌رود

مراغعلی خس‌خس کنان روی زیلوی خاک گرفته‌ای که رو به روی خانه‌اش پهن کرده زیرآفتاب لم داده است. او از روزگاری می‌گوید که در روستای «سادات محمودی» دامداری داشت و زندگی بر وفق مرادش بود. عصای چوبی‌اش کمی آن طرف‌تر افتاده و سیگار یک لحظه از لبش جدا نمی‌شود.
روایتی از خودسوزی زنان دیشموک
ثریا در آتش؛

روایتی از خودسوزی زنان دیشموک

دیشموک شهری است در استان کهگیلویه و بویراحمد و از توابع شهرستان دهدشت، واقع در غربی‌ترین نقطه استان، یعنی درست چسبیده به خوزستان؛ جایی که سال‌هاست به خاطر فقر و محرومیت زبانزد است و حالا در کنار این محرومیت اتفاقی دردناک هم اگر نگوییم هر روزه، اما هر ماه می‌افتد. آن‌طور که تحقیقات میدانی فعالان اجتماعی در دیشموک و روستا‌های اطراف نشان می‌دهد در شش ماهه ابتدای سال ۹۸ بیش از ۱۱ مورد خودسوزی زنان اتفاق افتاده است.
روز‌های سخت طبیعت «سی سخت»
گذر جاده یاسوج از میان بلوط زار‌ها

روز‌های سخت طبیعت «سی سخت»

انبوه کنده‌های بلوط را می‌شود در جاده یاسوج به سی‌سخت دید. تنه‌های کلفت درخت‌های بریده شده و ماشین‌آلات راهسازی که بی‌محابا در حال تیغه کشیدن روی خاک جنگل هستند، ریشه‌هایی بلاتکلیف که نیمی از خاک بیرون زده و نیم دیگر در خاک‌اند. مثل نوزادی که می‌خواهند از آغوش مادر جدایش کنند و دل نمی‌کند. هنوز هم آمار درستی از تعداد درخت‌های بریده شده برای ساخت جاده چهاربانده به سمت سی‌سخت در دست نیست.
وضعیت مصرف موادمخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد
دبیر شورای هماهنگی‌مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد؛

وضعیت مصرف موادمخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد

دبیر شورای هماهنگی‌مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که مصرف موادمخدر در بین دانش آموزان این استان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین بوده و دانش‌آموز مصرف کننده حرفه‌ای موادمخدر در این استان وجود ندارد.
آخرین اخبار بیشتر