تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تلاش برای احیای سرای محسن زاده بیرجند

News Image Lead

دبیر کل مجمع مجالس آسیایی و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند به همراه مسئولان میراث فرهنگی استان از بنای تاریخی سرای محسن زاده در بازار بیرجند بازدید کرده تا برای احیای آن چاره‌ای بیندیشند.

کد خبر: ۳۴۸۶۲
۱۴:۰۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمدرضا مجیدی، دبیر کل مجمع مجالس آسیایی، عصر روز گذشته 20 شهریور، در بازدید از سرای محسن زاده در بازار بیرجند اظهار کرد: بنای تاریخی سرای محسن زاده در بازار بیرجند علاوه بر بعد تجاری، بخشی از تاریخ فرهنگی و اجتماعی معاصر خراسان جنوبی به ویژه شهر بیرجند به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه حفظ مرمت و نگهداری از این بناها مسئولیت همگانی است، افزود: قطعا مالکان این مجموعه برای ماندگاری نام پدران و نیز پاسداشت میراث فرهنگی این خطه اهتمام لازم را خواهند داشت.

مجیدی ادامه داد: مرحوم حاج محسن خامسان که سال‌ها حجره ایشان علاوه بر حوزه‌های تجاری و اقتصادی، محل رفت و آمدهای عمومی و اجتماعی بود، خود بخشی از تاریخ منطقه بودند، اما متاسفانه در حیات ایشان آنگونه که شایسته بود خاطرات شفاهی ایشان ثبت و ضبط نشد.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با همکاری‌های ایجاد شده و هم افزایی، کاربری این فضا را حفظ کرده و در راستای نیاز شهر از آن بهره برداری کنیم.

احیای سرای محسن زاده با هم افزایی ارگان‌ها

علیرضا نصرآبادی، مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند در این بازدید اظهار کرد: پیرو تماس با دکتر مجیدی و هماهنگی با مالکان این مجموعه بازدید امروز صورت گرفت تا بتوانیم آن را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه این بنا یکی از معدود کاروانسراهایی است که از بازار برجای مانده است، افزود: امیدواریم با همکاری بین بخشی بتوانیم این بنا را احیا، از آن بهره برداری و کاربری آن را حفظ کنیم.

مدیر پایگاه بافت تاریخی بیرجند خاطرنشان کرد: مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مالکان این بنا امضا شود تا بتوان از این ساختمان بیشتر بهره برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی