تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ اتحادیه اروپا: اسرائیل از پاسخ به ایران خودداری کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
آخرین تحلیل از نظرسنجی‌ها قبل از مناظره آخر

فوربس: بایدن پیشتاز است، بدون هیچ علامتی از تغییر روند مانند ۲۰۱۶

کد خبر: ۷۴۰۵۲
۲۰:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
فوربس: بایدن پیشتاز است، بدون هیچ علامتی از تغییر روند مانند ۲۰۱۶
 
دیدارنیوز ـ نظرسنجی‌ها همچنان از پیشتازی چشمگیر "جو بایدن" در سطح کشور و برتری محدود وی در ایالت‌های موسوم به عرصه‌ نبرد، حکایت دارد. این وضعیت نشان می‌دهد به احتمال ضعیف رئیس جمهور ترامپ به دنبال تکرار حواشی انتخاباتی خواهد بود و مانع از بروز حادثه‌ای مهم خواهد شد که رقابت‌ها را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند. 
 
***
در حالی که کمتر از دو هفته تا روز انتخابات باقی مانده، هیچ علامتی وجود ندارد که حاکی از تغییر چشمگیر در نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی در سطوح ملی، ایالتی و محلی باشد.  
 
منبع: نشریه فوربس
مترجم: حمیدرضا بابایی
 
نظرسنجی‌ها همچنان از پیشتازی چشمگیر "جو بایدن" در سطح کشور و برتری محدود وی در ایالت‌های موسوم به عرصه‌ نبرد، حکایت دارد. این وضعیت نشان می‌دهد به احتمال ضعیف رئیس جمهور ترامپ به دنبال تکرار حواشی انتخاباتی خواهد بود و مانع از بروز حادثه‌ای مهم خواهد شد که رقابت‌ها را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند. 
 
 

حقایق مهم انتخاباتی: 

ـ در شرایطی ترامپ همچنان می‌تواند برنده باشد، که مانند سال ۲۰۱۶ در روز‌های پایانی منتهی به انتخابات روند نظرسنجی به سمت وی تغییر کند، این مساله می‌تواند تا دو هفته‌ آینده تغییر کند.
 
ـ بایدن همچنان در سطح کشور حدود  ۹ تا  ۱۰ درصد جلوتر است، و در چندین هفته هیچ گونه کاهشی به سمت ترامپ رخ نداده است. در حقیقت اگر اخیرا در نظر سنجی‌ها تغییر رویکرد رخ داده، به سمت بایدن بوده است.
 
ـ در سال ۲۰۱۶، میزان برتری متوسط هیلاری کلینتون در سطح کشور ـ که بسیار متغیرتر از بایدن بود ـ در ۱۸ اکتبر به اوج خود رسید یعنی ۷.۱ درصد، اما در سوم نوامبر یعنی چند روز قبل از  انتخابات این رقم به شدت کاهش یافت و به ۱.۳ درصد رسید.
 
ـ برتری بایدن در ایالت‌های عرصه‌ نبرد ثابت‌تر از کلینتون بوده است: معاون سابق رئیس جمهور در میشیگان به طور متوسط ۷.۲ درصد، در ویسکانسین ۶.۱ درصد، در آریزونا ۳.۹ درصد، در نورث کارولینا ۲.۷ درصد جلوتر بوده و دو مورد استثناء در فلوریدا و پنسیلوانیا وجود دارد که در آن‌ها میزان پیشتازی بایدن در هفته‌ اخیر قدری کاهش یافته است.
 
ـ متوسط پیشتازی کلینتون در پنسیلوانیا و میشیگان از اوایل تا اواسط اکتبر کاهش ثبات داشت و در ویسکانسین نیز مختصرا کم شد؛ این‌ها سه ایالتی هستند که در آن‌ها کلینتون با اختلاف کم، رقابت‌ها را به ترامپ واگذار کرد و به این ترتیب از ورود به کاخ سفید بازماند.
 
ـ به گفته‌ "دیو واسرمن" کارشناس  امور نظرسنجی در مجله‌ غیر حزبی Cook Political Report، برتری بایدن در مناطق محلی نه تنها سقوط نکرده بلکه پیشتازی نامزد دمکرات‌ها در بسیاری از مناطق اصلی عرصه‌ نبرد، بسیار بیشتر از کلینتون بوده و در ۸ تا ۱۰ درصد قرار داشته است. واسرمن می‌گوید وی متوجه شد که در سال ۲۰۱۶ "تغییری" ایجاد شد که در آن ترامپ برتری خود را با رای دهندگان سفید پوست از طبقه‌ کارگر در مناطق محلی افزایش داد، حادثه‌ای که باید همچنان در سال ۲۰۲۰ منتظر آن باشیم.
 
ـ نظرسنجی YouGov/CBS News روز یکشنبه اعلام کرد بایدن در ویسکانسین تا ۵ درصد و در آریزونا تا ۳ درصد جلوتر است.
 
ـ "نیت سیلور" کارشناس امور نظرسنجی و سردبیر وب سایت سیاسی FiveThirtyEight در توییتر نوشته است پیشتازی ۱۰ درصدی بایدن "قابل اتکا" نیست، زیرا برتری او در ایالت‌های متغیر، اما مهم، نسبت به رقیب نزدیک‌تر است، همچنان برای تشدید رقابت‌ها زمان وجود دارد و البته نظرسنجی‌ها می‌تواند اشتباه باشد.
 
ـ کارشناسان درباره‌ اینکه چرا برتری کلینتون در دو هفته‌ پایانی کارزار‌های انتخاباتی ۲۰۱۶ به یک باره ناپدید شد، دیدگاه‌های مختلفی دارند. بسیاری از این افراد به مساله‌ ای میل‌های کلینتون و لحظه‌ای اشاره می‌کنند که "جیمز کومی" رئیس وقت اف بی آی گفته بود درباره‌ این مساله تحقیقات خود را آغاز می‌کند، مساله‌ای که بار دیگر در مطبوعات جنجال فراوان ایجاد کرد. در سال ۲۰۱۶  هر دو نامزد به شدت نامحبوب بودند، و تعداد بسیار زیادی از رای دهندگان وجود داشتند که هنوز تصمیم نهایی خود را در انتخاب بین نامزد‌ها نگرفته بودند، شرایطی که رقابت‌ها را شکننده و زمینه را برای ایجاد آشوب‌های انتخاباتی فراهم کرد. به گفته‌ بسیاری از تحلیلگران امور نظرسنجی، بسیاری از این رای دهندگان در روز‌های پایانی رقابت‌ها، به سمت ترامپ هجوم آوردند.
 
ـ بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، تعداد ایالت‌هایی که بایدن با ترامپ در حال رقابت در آن‌ها است، نسبت به کلینتون در سال ۲۰۱۶ بیشتر است. حتی اگر بایدن در پنسیلوانیا و فلوریدا بازنده‌ انتخابات شود، اما میشیگان، ویسکانسین، آریزونا و حوزه‌ انتخاباتی دوم نبرسکا را زیر و رو کند، همچنان به کاخ سفید راه می‌یابد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی