تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ضد گزارش آخرین مناظره بایدن و ترامپ؛ کابوی‌های نیمه‌شب!

کد خبر: ۷۴۱۰۱
۰۷:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۹

ضد گزارش آخرین مناظره بایدن و ترامپ؛ کابوی‌های نیمه‌شب!


دیدارنیوز ـ آرش راهبر: صبح جمعه امروز تهران، در حالی که شهر کمتر از حالت عادی در خواب بود، آخرین مناظره دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد. اینکه بسیاری خارج از آمریکا دنبال‌کننده این مناظره باشند موضوعی طبیعی و بدیهی است چرا که دستکم در ایران، سرنوشت سیاست و اقتصاد کشور قطعا با انتخاب رئیس جمهور آتی آمریکا متقاطع است.

آخرین مناظره دو نامزد کهنسال آمریکا بی‌شک از اولین مناظره جنجالی و پربرخورد آنها، آرامتر و متمدنانه‌تر بود. با این حال دو نامزد در لحظاتی مثل کابوی‌ها کلمات تند و تیزی را به سوی هم شلیک کردند. خانم کریستن ولکر مجری و میزبان این مناظره در ظاهر از کریس والاس مجری مناظره نخست کار راحت‌تری داشت. او البته یکی دو بار مثل داوران فوتبال کارت زرد را به نشانه اخطار نشان داد و حتی یک بار ترامپ را تهدید به بستن میکروفونش کرد.

از سوی دیگر ریتم تند و لاینقطع مناظره نشان داد که هر دو نامزد با وجود سن زیاد، حسابی انرژی ذخیره کرده و چانه خود را برای به رگبار بستن حریف آماده کرده بودند. خصوصا جو بایدن که قبلا ترامپ او را «خواب‌آلود» خطاب کرده بود در این مناظره بیش از انتظارات خود را تند و تیز نشان داد و رشته کلام را در بسیاری از اوقات از دست نداد.

دو نامزد البته در جا‌هایی مثل بوکسور‌هایی که گوشه رینگ می‌مانند، گیر افتادند. در موضوع مقابله با کرونا، این ترامپ بود که به واسطه ابتلای نابهنگام و بی‌موقع‌اش به کووید-۱۹، دست پایین را داشت و در برابر حملات بایدن مستاصل شده بود. تاکید بایدن روی آمار مبتلایان و کشته‌های کرونا عموما با توجیه اقتصادی ترامپ و اینکه نباید کسب و کار‌ها در آمریکا نابود شوند، روبرو شد.

در مقابل نیز ترامپ در چند مرتبه تعاملات بایدن با روس‌ها و چینی‌ها را به چالش کشید و مدام به او یادآوری کرد که معاون سابق اوباما از این بده بستان‌ها میلیون‌دلار پدل درآورده و نه تنها خودش که پسر و برادرش نیز فاسد هستند. ترامپ در موارد دیگری نیز سابقه ۴۷ ساله بایدن در سیاست را به چالش کشید و مدام به او می‌تاخت که در این مدت کاری از پیش نبرده و تنها به حرف زده و ادعا کرده است.

دو نامزد البته در اوج مناظره هم سراغ الفاظ توهین‌آمیز نرفتند. بایدن سعی کرد خود را حامی طبقه متوسط جامعه نشان دهد در حالی که مدام حمایت ترامپ از طبقه ثروتمند را به رخ او کشید. در عین حال ترامپ نیز سیاست‌ها و ایده‌های بایدن را در مورد تغییرات اقلیمی و موضوع مهاجرت اتباع سایر کشور‌ها به آمریکا و سرنوشت خانواده آنها، ناکارآمد دانست و باز هم تاکید کرد که بایدن در مدت ۸ سال معاونتش در دوره اوباما هیچ کاری نکرده است.

اینکه مناظره این دو نفر چه تاثیری بر رای‌دهندگان خواهد گذاشت در فاصله کوتاهی بعد از پایان آن مشخص نیست. دو نامزد در تاریکی شب درباره مواضع خود سخن گفتند و هر دو متعهد شدند که درباره ادعاهایشان اطلاعات بیشتری را منتشر کنند. به نظر می‌آید بینندگان و دنبال‌کنندگان این مناظره نیز منتظر طلوع خورشید و برآمدن آفتاب حقیقت باشند تا در فاصله ۱۱ روز تا انتخابات، تصمیم درستی بگیرند که بالاخره به ترامپ رای دهند یا بایدن یا اصلا در انتخابات شرکت نکنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
علي خلعتبري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
يكي از بهترين گزارشهايي بود كه خواندم. سپاس از آقاي راهبر
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی