تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
ترجمه اختصاصی دیدار

واشنگتن تایمز: دمکرات‌ها در ایالت‌های حساس، ناتوان از کسب آراء مورد نظر

کد خبر: ۷۴۴۳۹
۱۴:۰۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
ترامپ و ایالت های حساس
 
 
دیدارنیوز ـ مترجم: حمیدرضا بابایی: روزنامه‌ آمریکایی واشنگتن تایمز می‌گوید شمارش آراء زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد دمکرات‌ها در ایالت‌های پررقابت موسوم به عرصه‌ نبرد، نسبت به جمهوری خواهان از رسیدن به آراء مورد نظر ناتوان هستند. این اطلاعات تا سه‌شنبه شب به دست آمده است.
 
"تیم مورتا" مدیر امور ارتباطات در ستاد ترامپ گفت: "دمکرات‌ها نتوانسته‌اند برتری زیاد خود را در انتخابات زودهنگام به دست آورند، و آن‌ها این را می‌دانند. آن‌ها دریافته‌اند که تخم‌مرغ‌های زیادی را در سبد انتخابات ایمیلی قرار داده‌اند، و نتوانسته‌اند به ارقام مورد نیاز دست یابند."
  
آقای ترامپ در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در میشیگان که هیچ نشانی از پیروزی حزبی در انتخابات زودهنگام را به خود ندیده، گفته است ۳ درصد جلوتر است. اشاره‌ وی به نظرسنجی ستاد داخلی بود. ترامپ روز سه‌شنبه گفت: "شاهد موج بزرگ قرمز (طرفداران جمهوری خواهان) خواهیم بود. این مساله هم‌اکنون در فلوریدا رخ می‌دهد، ما تقریبا همه‌جا جلوتریم."
 
آقای بایدن هنگام فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در جورجیا به طرفدارانش گفت: "زمان رفتن (به پای صندوق‌های رأی) است. لطفا رای بدهید. تا می‌توانید رای بدهید…"
 
ترامپ هم در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش در "لانسینگ" میشیگان نظر آن‌ها را جویا شد که اغلب گفتند درنظر دارند به صورت حضوری در روز انتخابات رای بدهند. این گونه است که آقای ترامپ و ستاد انتخاباتی‌اش امیدوارند در روز انتخابات (سوم نوامبر ـ ۱۳ آبان) بر دمکرات‌ها غلبه کنند.
 
در فلوریدا، برتری دمکرات‌ها در انتخابات زودهنگام که در روز نخست رای گیری ۱۹ درصد بود تا سه‌شنبه به کمتر از ۵ درصد رسید. 
 
در آیووا، این رقم از ۴۹.۳ درصد به ۳۱.۹ درصد رسیده است. در نورث کارولینا، دمکرات‌ها حدود ۳۹ درصد آراء اولیه را کسب کردند، جمهوری خواهان ۳۰ درصد؛ و ۳۰ درصد از مردم ثبت نام کرده هم هیچ گونه وابستگی حزبی نداشتند.
 
در ایالت پنسیلوانیا که گفته می‌شود مسیر پیروزی ترامپ از آن می‌گذرد، دمکرات‌ها به مرز ۷۰ درصد که مورد نظرشان بود رسیده‌اند: ۶۸.۹ درصد از میان ۱.۸ آراء شمرده شده تا سه‌شنبه. جمهوری‌خواهان در این خصوص ۲۱.۳ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. 
 
در جورجیا که آقای ترامپ با اختلاف حدود ۵ درصد در انتخابات ۲۰۱۶ برنده شده بود، عملکرد آقای بایدن به گونه‌ای بوده است که رئیس جمهور را در موضع دفاعی قرار داده. در این  ایالت رقابت‌ها اساسا به نظرسنجی‌ها وابسته است و دمکرات‌ها هم نشان دادند که بایدن به گونه‌ای درحال نهایی کردن کار‌ها است که از ابتدا گفته بود: "نبرد برای بردن روح یک ملت."
 
گرچه آقای ترامپ و مشاورانش در ستاد انتخاباتی جمهوری خواهان در خصوص انتخابات زودهنگام خوش بین هستند، "کوری لواندووسکی" مدیر سابق ستاد ترامپ می‌گوید آن‌ها هیچ چیزی با قطعیت نمی‌دانند تا روز انتخابات... وی گفت حتی در برخی موارد که عملکرد جمهوری خواهان بهتر از حد انتظار بود، در نهایت می‌تواند به معنای آراء کمتر برای جمهوری خواهان در روز سوم نوامبر باشد. وی به فاکس نیوز گفت به صورت  سنتی "جمهوری خواهان در روز انتخابات رای می‌دهند. ولی هنوز نمی‌دانیم که آیا طرفدارنمان در روز رای گیری حضور چشمگیر خواهند داشت یا خیر... هیچ کسی نمی‌داند."
 
در همین حال شبکه‌ فاکس‌نیوز که از طرفداران پر و پا قرص ترامپ محسوب می‌شود، نوشت برای نخستین بار در نظرسنجی‌ها، دونالد ترامپ از جو بایدن در فلوریدا پیشی گرفته است.
 
فاکس‌نیوز به نقل از وب سایت Real Clear Politics که اطلاعات نظرسنجی‌ها را در مناطق مختلف جمع آوری و ارزیابی می‌کند، افزود رئیس جمهور در نظرسنجی‌ها ۰.۴ درصد نسبت به باید نامزد دمکرات‌ها جلوتر است. این در حالی است که در  انتخابات زودهنگام در ایالت فلوریدا موسوم به "ایالت آفتاب"، بایدن از ترامپ پیشی گرفته است. حدود ۲.۷ میلیون طرفدار دمکرات‌ها در ایالت آفتاب رای داده‌اند و با اختلاف کم، جمهوری خواهان را با حدود  ۲.۴  میلیون رای دهنده، شکست داده‌اند.
 
در تاریخ انتخابات آمریکا، فلوریدا با ۲۹ رای کالج الکترال همواره یکی از ایالت‌های عرصه‌ نبرد بوده است. از سال ۱۸۶۰ تاکنون فقط دو بار بوده که نامزد دمکرات‌ها بدون پیروزی در فلوریدا به کاخ سفید راه یافته است: جان کندی درسال ۱۹۶۰ و بیل کلینتون در سال ۱۹۹۲. 
 
چند روز مانده به انتخابات آمریکا، هنوز انتظار می‌رود فلوریدا شاهد افزایش تعداد آراء باشد، زیرا کمتر از ۴۶ درصد از جمعیت این ایالت رای داده‌اند. 
 
به گزارش فاکس‌نیوز، دمکرات‌ها در مدت رقابت‌های زودهنگام ۲۰۲۰ در سراسر کشور پیشتاز بوده‌اند، اما عمده‌ترین پایگاه رای دهندگان در فلوریدا افراد مسن هستند که عموما تمایل دارند در انتخابات زودهنگام شرکت کرده و در جمع "سرخ پوش‌ها" (جمهوری خواهان) باشند؛ به عبارت دیگر در روز انتخابات، رای دهندگان جوان که مایلند "آبی پوش" (طرفدار دمکرات‌ها) باشند، تاثیرگذار خواهند بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی