تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

سناریوها پیچیده پیروزی؛ سرگیجه آمار و ارقام

شمارش آراء انتخابات ادامه دارد. هنوز تکلیف این انتخابات پر چالش مشخص نشده است. تا به الان به نظر می‌رسد بایدن ساکن کاخ سفید خواهد شد. سناریوهای آماری بسیار پیچیده به نظر می‌رسند؛ هر چند در مجموع بایدن به کاخ سفید نزدیک‌تر است. هر چند ترامپ و کمپینش احتمالا بازی را به روندهای قضایی خواهند کشاند.

کد خبر: ۷۴۹۹۴
۱۹:۳۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹
نقشه شمارش آرا چگونه باشد ترامپ و بایدن پیروز می شوند
 
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: جدال انتخابات به توئیتر رسیده است. بایدن در توئیتر خود نوشته است که شمارش آراء باید تا آخرین رأی ادامه پیدا کند و ترامپ نیز نوشته است که شمارش آراء باید متوقف شود. این نشانه‌ای است از کانون اصلی درگیری در این انتخابات. نحوه شمارش آرا!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


به گزارش npr، بایدن ۲۶۴ یا به روایتی ۲۶۳ رأی الکترال و ترامپ ۲۱۴ رأی دارد. در حقیقت نگاه‌ها معطوف به الکترال‌های سه ایالت: آریزونا، پنسیلوانیا، نوادا و جورجیا است.

در آریزونا که بایدن در آن پیروز شده است، جمهوری خواهان ادعا کرده‌اند بعضی آراء با قلم مخصوصی نوشته شده و شمارش نشده است و معتقد هستند ادامه شمارش آراء ورق را می‌تواند به نفع ترامپ برگرداند. البته کیتی هوبز، از مقامات ارشد ایالت آریزونا در توییتی ادعا‌های مطرح شده در مورد عدم شمارش آرایی که با نوع خاصی قلم نوشته شده باشد، رد کرده است.  دیلی میل مدعی شده است که ترامپ به روپرت مورداک، مالک فاکس نیوز تلفن کرده تا به تصمیم فاکس نیوز در مورد اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت آریزونا اعتراض کند، اما مورداک (غول رسانه) گفته است که تغییری در خبر نخواهد داد.

در پنسیلوانیا، ترامپ جلوتر است، ولی از ادامه شمارش آرای پستی در این ایالت کفری و کلافه است و سعی دارد به هر راهی این شمارش را قطع کند. حتی فرماندار پنسیلوانیا در خواست او را بر عدم شمارش رد کرده است، چون او فکر می‌کند با ادامه شمارش وضعیت فرق خواهد کرد. با این حال اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «ما در پنسیلوانیا اعلام پیروزی می‌کنیم. برای ما کاملا روشن است که ما در این جا بیش از ۴۰۰ هزار رای اضافه داشته ایم. حدود ۸۶ درصد آرای این منطقه برای جمهوریخواهان بود. دموکرات‌ها پیش از این هم گفته بودند تنها راه پیروزی در انتخابات تقلب در منطقه پنسیلوانیا است.»

نوادا با ۶ رأی الکترال از ایالت‌های چالش برانگیز در این دوره است، چون معلوم نیست به چه دلیل روند شماره آرای این ایالت متوقف شده است.

اگر آریزونا روند خود را که بایدن در آن پیروز شده، ادامه دهد و در نوادا هم او پیروز شود، جو بایدن چهارسال کلید کاخ سفید در دستانش خواهد بود؛ اما اگر یکی از این ایالت‌ها را از دست دهد، پنسیلوانیا به صحنه جنگ دو رقیب تبدیل خواهد شد و سرنوشت این انتخابات را مشخص خواهد کرد.
 
 

سناریوهای تعیین نتیجه: جنگ ارقام و آمار

 
نگاهی کوتاه به وضعیت آرای در حال شمارش در ۴ ایالت سرنوشت ساز آریزونا، نوادا، پنسیلوانیا و جورجیا به خوبی پیچیدگی وضعیت را منعکس می‌کند. با هم نگاهی به این ارقام بیندازیم:


جورجیا: دونالد ترامپ در این ایالت با اختلاف ۱۸۱۴۵ رای از بایدن جلوتر است. ساعتی قبل از تهیه این گزارش خبر رسید که در جورجیا حدود ۵۰ هزار رای هنوز شمرده نشده است. این بدان معنی است که بایدن برای پیروزی در این ایالت باید ۶۹ درصد آرای باقی مانده را به خود اختصاص دهد. رقمی که بسیار بالا به نظر می‌رسد.

 

آریزونا: در حالی که سایت npr و نیز گوگل بایدن را پیروز این ایالت دانسته و آرای الکترال آن را به حساب بایدن منظور کرده اند، CNN و نیویورک تایمز مدعی هستند که این نتیجه نهایی نیست. برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که روند شمارش آرا جدید در آریزونا به سود ترامپ بوده و در صورت ادامه این روند، ممکن است نتیجه تغییر کند. بر مبنای گزارش NPR حدود ۸۸ درصد آرای این ایالت شمارش شده و بایدن با اختلاف ۶۸۳۹۰ رای از ترامپ جلوتر است. بر مبنای آمار رقم آرای باقی مانده حدود ۳۹۷ هزار رای است و ترامپ برای پیروزی باید حدود ۵۸ درصد آرای باقی مانده را به دست آورد. در حالی که تاکنون ۴۸% به ۵۰% از بایدن عقب‌تر است.


پنسیلوانیا: گزارش‌های قطعی از شمارش ۸۷ درصد آرا نشان می‌دهد که ترامپ در حال حاضر ۱۳۵۷۰۴ رای از بایدن جلوتر است. بر مبنای محاسبات و میزان آرای باقی مانده برای شمارش باید حدود ۹۷۷ هزار رای باشد. به این ترتیب بایدن در این ایالت باید نزدیک ۵۷ درصد آرای باقی مانده را به دست آورد. امری که با توجه به پستی بودن آرا باقی مانده، بعید به نظر نمی‌رسد. ساعاتی قبل باب کیسی سناتور این ایالت گفته است که ممکن است آرا باقی مانده به پیروزی بایدن منجر شود.

 

نوادا: نتایج شمارش ۷۵ درصد آرا اعلام شده است و بایدن ۷۶۴۷ رای بیشتر از ترامپ دارد. تعداد آرا باقی مانده باید حدود ۳۹۷ رای باشد. این بدان معنی است که اگر ترامپ بتواند ۵۱% آرای باقی مانده را به دست آورد در انتخابات این ایالت پیروز می‌شود. در حال حاضر ترامپ و بایدن هر کدام حدود ۴۹ درصد آرا را به دست آورده اند که رقابتی بسیار نزدیک است.

 

* کلیه آمار و ارقام بر اساس نتایج مندرج در سایت npr تا ساعت ۷:۲۷ دقیقه عصر پنجشنبه محاسبه شده است.


سرانجام یک دعوای یک ساله


تا به اینجا به نظر می‌رسد بایدن پیروز انتخابات است و ترامپ زیر بار شکست نخواهد رفت. جمهوری خواهان ماجرای انتخابات را به دیوانعالی خواهند کشید.

به گزارش نیویورک تایمز، دونالد ترامپ علیه شمارش آرا در دو ایالت ویسکانسین و میشگان به دادگاه فدرال اقامه دعوا کرد. ترامپ احتمالاً خواستار بازشماری آرا ءدر ایالت ویسکانسین خواهد شد.

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در پنسیلوانیا با ادعای این که در انتخابات آمریکا تقلب گسترده‌ای رخ داده خطاب به دموکرات‌ها و جو بایدن گفته است: «فکر می‌کنید ما احمقیم؟ فکر می‌کنید ما کودن هستیم؟»

از سوی دیگر به گزارش فاکس نیوز، برخی درگیری‌ها نیز آغاز شده و گارد ملی در مرکز شهر پورتلند فعال شده است. همچنین در جلوی کاخ سفید مردم جمع شده اند و در بعضی ایالت‌ها طرفداران ترامپ به حوزه‌های شمارش آراء نیز حمله کرده اند.

با شدت یافتن تنش‌های پسا انتخاباتی در آمریکا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا نواحی اطراف اقامتگاه نامزد حزب دموکرات را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرد.



میراث ترامپ!



به گزارش واشنگتن پست، حتی اگر دونالد ترامپ در انتخابات برنده نشود، به عنوان فردی خودشیفته و بدخو در چهار سال گذشته با حضور در کاخ سفید خسارات جبران ناپذیری به این کشور وارد کرده است. ترامپ و افراد حلقه وی اکنون و در آینده تهدیدی برای آمریکا هستند. نشریه تایمز نیز نوشته است، حتی اگر بایدن برنده شود، او در آمریکای ترامپ حکومت خواهد کرد!
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی