تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

تنها سناریویِ پیروزی ترامپ؛ اول فلوریدا، بعد پنسیلوانیا!

۵ روز دیگر به انتخابات مانده است. ترامپ به کمپین‌های خود پول تزریق کرده است. بایدن و حامیان او در ایالت‌های سرنوشت ساز تمام توان خود را برای جذب آرای مردد گذاشته اند. ترامپ برای پیروزی باید به هر قیمت در ایالت فلوریدا پیروز شود. بعد از پیروزی در فلوریدا آن گاه ایالت پنسیلوانیا به میدان نبرد مبدل خواهد شد و ترامپ در صورت پیروزی در پنسیلوانیا به احتمال بسیار زیاد دوباره رئیس جمهور آمریکا می‌شود. پیروزی بایدن در هر یک از این دو ایالت به معنی ناکامی کامل ترامپ و جمهوری‌خواهان خواهد بود.

کد خبر: ۷۴۵۳۴
۲۰:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹
 
محتمل‎‌ترین سناریوی پیروزی ترامپ؛ اول فلوریدا، بعد پنسیلوانیا!
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد:
 
سه ایالت فلوریدا، پلسیلوانیا و ویسکانسین  می‌توانند سرنوشت انتخابات آمریکا را مشخص کنند. اگر دونالد ترامپ در فلوریدا ببازد کار او  تمام خواهد بود و جو بایدن ساکن کاخ سفید خواهد شد. اگر ترامپ فلوریدا را ببرد، میدان نبرد به پنسیلوانیا منتقل خواهد شد. این خلاصه نتیجه‌ای است که می‌توان از مدل سازی‌های سایت معتبر Five thirty eight گرفت!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نفس‌های آخر کمپین‌های انتخاباتی آبی و قرمز


 اگر ترامپ فلوریدا را ببرد و بعد آرای پنسیلوانیا که سه روز بعد از سوم نوامبر هم آرای آن تحویل گرفته می‌شود، را هم بدست بیاورد، ۹۰ درصد احتمال دارد که برنده انتخابات باشد. از طرف دیگر حتی اگر ترامپ آرای فلوریدا را بدست بیاورد ولی آرای پنسیلوانیا را بدست نیاورد شکست سختی از بایدن خواهد خورد!
 
به این ترتیب اگر ترامپ موفق شود که الکترال‌های فلوریدا را به دست آورد، آن گاه میدان نبرد اصلی در پنسیلوانیا خواهد بود. جایی که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را تعیین خواهد کرد و از قضا این ایالت از ایالت‌هایی است که شمارش آرا پستی در آن ممکن است به طول انجامد! البته علاوه بر پنسیلوانیا آرا ایالت ویسکانسین هم از اهمیت بالایی برخودار است و برد دو رقیب در این ایالت هم می‌تواند در سرنوشت کلی انتخابات موثر باشد. 
 
پس ترامپ برای پیروزی در انتخابات باید در هر دو ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا پیروز شود در حالی که پیروزی بایدن در یکی از این دو ایالت برای این که او را رئیس جمهور آمریکا کند، کافی است. این پیش بینی البته در صورتی است که در سایر ایالت‌های مردد اتفاق عجیب و غریبی نیفتد و کار مطابق نظرسنجی‌ها و تجربه تاریخی پیش برود. 

در یک نظر سنجی دیگر و طبق گزارش Telegraph فاصله بایدن و ترامپ در ایالت‌های کلیدی نزدیک به هم است، ولی در آرای الکترال بایدن جلوتر است. اما طبق گزارش Five thirty eight بایدن با فاصله زیادی از ترامپ در نظرسنجی‌ها جلوتر است.

 

نفس‌های آخر کمپین‌های انتخاباتی آبی و قرمز

 


کرونا ضربه بزرگ به ترامپ


دونالد ترامپ از روز نخست شیوع بیماری کرونا رفتار‌های ضد و نقیضی انجام داده است، تا جایی که بسیاری این موضوع را نقطه ضعف او در انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانند. او به تازگی در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری محدودیت‌های وضع‌شده برای مهار کرونا را در برخی ایالت‌های آمریکا مسخره کرد. او از جمله گفت در ایالت کالیفرنیا، که رای‌دهندگانش عمدتاً دموکرات هستند، ماسک را به هیچ وجه نمی‌شود برداشت و حتی برای غذا خوردن هم باید غذا را از وسط ماسک به دهان برد. همچنین ترامپ در انتقاد از جو بایدن گفته است که آقای بایدن در صورت پیروزی کل آمریکا را در قرنطینه خواهد برد.

در هفته آخر انتخابات دونالد ترامپ قصد دارد کارزار خود در ایالت‌هایی سرنوشت ساز را از لحاظ مالی تقویت کند. به گزارش بلومبرگ، ترامپ بخش عمده منابع مالی خود به میزان ۵،۵ میلیون دلار را از ایالت فلوریدا خرج کرده است. او کارزار انتخاباتی خود را در این ایالت تعطیل نمی‌کند، بلکه قرار است کمیته ملی جمهوری‌خواه بخش اصلی منابع مالی را در فلوریدا تأمین کند. از سوی دیگر دونالد ترامپ قصد دارد منابع مالی را به ایالت‌های شمالی مانند میشیگان، مینه‌سوتا، اوهایو و پنسیلوانیا منتقل کند. این ایالت‌ها در سال ۲۰۱۶ تضمین‌کننده پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری بودند.از سوی دیگر رئیس شاخه حزب جمهوریخواه ایالت ویسکانسین اعلام کرد هکر‌ها دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از حساب کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ دزدیده اند.

پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی با عنوان تنها راه جمهوری خواهان برای برنده شدن در انتخابات متوقف کردن مردم از رای دادن است. گفته می‌شود جمهوری خواهان و متحدان آن‌ها حدود ۲۰ میلیون دلار برای بردن دعاوی حقوقی در بیش از ۳۰۰ دادگاه در سراسر کشور، یا برای سرکوب قوانین انتخاباتی که مشارکت بیشتر رای دهندگان را تشویق می‌کند یا برای دعاوی با هدف کاهش رأی گیری اختصاص داده اند. 



بایدن به دنبال رأی یهودیان و اوانجلیست‌ها؟

 

جو بایدن در سخنرانی روز گذشته خود گفته است: «نمی‌گذارم ایران به بمب هسته‌ای دست یابد. من همواره در دفاع از امنیت اسرائیل محکم خواهم ایستاد و با تلاش برای از بین بردن مشروعیت اسرائیل در سطح جهانی مقابله خواهم کرد. با متحدانمان اسرائیل همکاری خواهیم داشت تا توان دفاعی اسرائیل و دستیابی به امنیت پایدار و راه حل دو دولتی را تضمین کنیم. برخلاف رئیس‌جمهور کنونی، هرگز از سیاست‌های حزبی در روابط با اسرائیل استفاده نخواهم کرد.» بعد از مناظره دوم و پالس‌های مثبت میان بایدن و نتانیاهو به نظر می‌رسد بایدن سعی دارد رویکرد جدی‌تر و دقیق تری نسبت به ایران بگیرد و از طرف دیگر سعی دارد اسرائیل را متقاعد کند که او هم در منطقه به منافع آن‌ها اهمیت می‌دهد تا رأی اونجلیست‌ها و یهودیان تندرو آمریکا را اذعان خود کند.

از طرف دیگر بایدن توانسته است در میان بازنشستگان و تحصیلکردگان سفید، پیشتر از عملکرد هیلاری در سال ۲۰۱۶ محبوبیت جذب کند.



حواشی انتخابات

 
 
هر روز شگفتی‌های انتخابات آمریکا بیشتر می‌شود. ده‌ها میلیون شهروند ایالات متحده در انتخابات زودهنگام، آرای خود را به صورت پستی و یا شخصاً به صندوق ریخته‌اند. در طول ۱۰۰ سال گذشته این میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بی‌سابقه بوده است.

به گزارش بازفید، دو نفر از محققان آمریکایی با بررسی وضعیت سیاسی در آمریکا و آستانه تحمل مردم، به این نتیجه رسیده اند که اوضاع در آمریکا بیش از هرزمان دیگری مستعد بروز  هرج و مرج بوده و این وضعیت را به انبار باروتی که آماده انفجار است، تعبیر کرده‌اند. شاید این انتخابات پرده جدیدی از آمریکا برای جهان رو کند. از طرف دیگر به دنبال نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونت‌های عمومی بعد از انتخابات امریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها و ادارات در حال مستحکم‌تر کردن حفاظ ساختمان‌های تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

از حواشی این روز‌های کمپین‌های انتخاباتی ای‌بی‌سی‌نیوز از رهگیری یک هواپیما در آسمان محل میتینگ انتخاباتی ترامپ توسط یک جنگنده خبر داد. این هواپیما به پیام‌های اولیه رهگیری پاسخ نداده، اما پس از پرتاب چندین شراره آتش در هوا، تماس برقرار کرده و سپس به خارج از حریم پرواز ممنوع هدایت شده است!
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
احم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
این ترامپی که من میشناسم تا رییس‌جمهور نشه دوباره دست بردار نیست.بنده به شخصه میگم ۹۰درصد که ترامپ دوباره رییس جمهور میشه و بایدن و هریس با وجود پیروزی فعلی بر میگردن خونشون
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی