تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
ترجمه اختصاصی دیدار

نگاهی به نظرسنجی‌ها: بالاخره کدام یک جلوتر است؛ ترامپ یا بایدن؟

کد خبر: ۷۳۸۱۶
۱۳:۵۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
گزارش بی بی سی از انتخابات آمریکا: کدام یک جلوتر است، ترامپ یا بایدن؟
 
 
دیدارنیوز ـ جو بایدن، نماینده‌ دمکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از ابتدای امسال تاکنون همچنان در نظرسنجی‌ها از رقیب جمهوری خواه خود دونالد ترامپ جلوتر است. محبوبیت بایدن در ماه‌های اخیر حول و حوش ۵۰ درصد بوده و ترامپ ۱۰ درصد از او عقب‌تر است.

ترجمه: حمیدرضا بابایی
منبع: بی بی سی

رأی دهندگان آمریکایی ۳ نوامبر آینده (۱۳ آبان) تصمیم می‌گیرند که آیا ترامپ برای چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند یا اینکه جو بایدن جایگزین وی شود. بایدن بیش از هر چیز به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا شناخته می‌شود، اما وی از دهه‌ ۱۹۷۰ تاکنون در عرصه سیاسی آمریکا حضور داشته است.

نظرسنجی‌های ملی ابزاری مفید برای تعیین محبوبیت یک نامزد است، اما لزوماً راه مناسبی برای پیش بینی نتایج انتخابات نیست. مثلا در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های ملی از رقیب خود ـ دونالد ترامپ ـ جلوتر بود و حدود سه میلیون رأی بیشتر به دست آورد، اما با این وجود بازنده رقابت‌ها شد، زیرا آمریکا از سیستم الکترال کالج استفاده می‌کند؛ لذا به دست آوردن بیشترین آراء همواره به معنای پیروزی نیست. البته در سال ۲۰۱۶ نتایج نظرسنجی‌های ملی چندان آشکار نبود و با نزدیک شدن روز انتخابات، تنها چند درصد اختلاف کلینتون را از ترامپ جدا کرده بود.


کدام ایالت‌ها درباره‌ انتخابات امسال تصمیم می‌گیرند؟

همان طور که خانم کلینتون در سال ۲۰۱۶ کشف کرد، تعداد آراء به دست آمده اهمیتی کمتری از این دارد که آراء در کدام ایالت به دست آمده باشد. تقریباً در اکثر ایالت‌ها رأی‌گیری یکسان است، یعنی اینکه در واقع تنها چند ایالت وجود دارند که هر دو نامزد در آن شانس پیروزی دارند. این ایالت‌ها مکان‌هایی هستند که در آن برنده و بازنده وجود دارد و به عنوان ایالت‌های منطقه‌ نبرد شناخته می‌شوند.



کدام نامزد‌ها در ایالت‌های منطقه‌ نبرد پیشتاز هستند؟

در حال حاضر نظرسنجی‌ها در ایالت‌های منطقه‌ نبرد برای جو بایدن مناسب به نظر می‌رسند، اما اوضاع می‌تواند به سرعت تغییر کند، به ویژه زمانی که دونالد ترامپ مطرح باشد. بر اساس نظرسنجی‌ها آقای بایدن در حال حاضر در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بسیار پیشتاز است. این‌ها سه ایالت صنعتی آمریکا هستند که جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ با اختلاف کمتر از یک درصد در آن‌ها برنده شده بودند.

آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، میشیگان، مینه سوتا، نوادا، نیوهمپشایر، نورث کارولینا، اوهایو، پنسیلوانیا، تگزاس، ویرجینیا و ویسکانسین ایالت‌های منطقه‌ نبرد هستند. در جمع این ایالات، ترامپ فقط در اوهایو و تگزاس از بایدن جلوتر است.

اما آنچه که نگرانی تیم انتخاباتی ترامپ را برانگیخته، این است که در سال ۲۰۱۶ اختلاف پیروزی وی در آیووا، اوهایو و تگزاس بین ۸ تا ۱۰ درصد بود، اما در حال حاضر این ارقام بسیار نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. این یکی از دلایلی است که تحلیل گران سیاسی به استناد آن شانس پیروزی دوباره‌ ترامپ را کم می‌دانند. سایت تحلیل سیاسی "FiveThirtyEight" می‌گوید بایدن برای پیروزی در انتخابات ارجحیت دارد، اما "اکونومیست" می‌گوید او "به احتمال بسیار زیاد" آقای ترامپ را شکست خواهد داد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی