تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه دیدار از انتخابات آمریکا + ویدئوی یک دقیقه‌ای مرور آخرین تحولات

معرفی برت؛ جنگ بزرگ ایدئولوژیک فیل‌ها با خر‌ها

شمارش معکوس انتخابات آمریکا شروع شده است. ترامپ با مراسم مجللی که برای معرفی ایمی کونی برت گرفت، امروز تیتر رسانه‌های مختلف را به خود اختصاص داد.

کد خبر: ۷۲۲۸۲
۱۸:۲۳ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
معرفی برت، جنگ بزرگ ایدئولوژیکی فیل ها با خر‌ها
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ایمی کونی برت را برای جانشینی روث بیدر گینزبرگ به عنوان یکی از قضات دیوانعالی آمریکا معرفی کرد. برخی کارشناسان معتقدند علاوه بر جنبه‌های دیگر این ماجرا ترامپ با چنین کار‌هایی به دنبال ماندن در صدر اخبار است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ترامپ در مراسمی که برای معرفی برت در کاخ سفید برگزار شد، او را «زنی با معلومات و شخصیت چشمگیر» توصیف کرد و خاطرنشان کرد برای انتخاب او به دقت مطالعه کرده است.

برت بسیار مذهبی، محافظه‌کار و از مخالفان جدی سقط جنین است و در صورتی‌که به تایید سنا برسد، محافظه‌کاران در دیوان عالی آمریکا به اکثریت قاطع می‎رسند. با توجه به آنکه اکثریت کرسی‌های سنا در اختیار حزب جمهوری‌خواه است، احتمال تصویب برت در سنا بالا خواهد بود. سناتور‌های جمهوری‌خواه نیز از پیشنهاد ترامپ استقبال کردند.

به گزارش رویترز، دموکرات‌ها با پر کردن صندلی خالی گینزبرگ به این سرعت و قبل از انتخابات مخالف هستند. جو بایدن دقایقی پس از معرفی ایمی کونی برت برای دیوان‌عالی توسط ترامپ، از سنا خواست از تایید فرد نامزد شده توسط ترامپ برای تصدی کرسی قضاوت در دیوان‌عالی فدرال تا پس از انتخابات سوم ماه نوامبر خودداری کند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به این معرفی گفت: «هر رأی در جهت تأیید این نامزد، رأی به برچیده شدن مراقبت‌های بهداشتی است. مردم آمریکا، سناتور‌هایی را که به وی رأی دهند، وادار به پاسخگویی خواهند کرد.»

در واقع انتخاب یک عضو دیوان‌عالی در سالی که انتخابات برگزار می‌شود، پدیده‌ای کم سابقه در تاریخ سیاسی آمریکا است. دموکرات‌ها در تلاش هستند که این جایگزینی بعد از انتخابات صورت گیرد، برای این موضوع نیز چند دلیل دارند. برت مادر ۷ فرزند است و به دلیل عقاید مذهبی او نگران هستند که به مخالفت با سقط جنین، در راستای لغو قانون سال ۱۹۷۳ درباره شناسایی حق تصمیم زنان باردار درباره سقط جنین تلاش کند. از سوی دیگر در صورت بروز اختلاف نظر درباره نتایج انتخابات پیش‌روی آمریکا، موضوع به دیوان‌عالی ارجاع پیدا خواهد کرد و با عضویت برت در دیوانعالی شرایط برای ترامپ عالی خواهد شد تا رأی را به نفع خود تمام کند.

کار به جایی رسیده در مورد این جایگزینی که برخی از رسانه‌های امریکا، از آن به «جنگ بزرگ ایدئولوژیک» یاد کرده‌اند.  
 

 ببینید آخرین تحولات انتخاباتی آمریکا در یک دقیقه:

 

 


جنجال مناظره‌ها

سه روز تا اولین مناظره انتخاباتی آمریکا باقی مانده است. مناظره‌ای که بسیاری آن را تعیین کننده نتیجه انتخابات می‌دانند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان دونالد ترامپ و جو بایدن سه شنبه شب در کلیولند برگزار می‌شود. این مناظره ۹۰ دقیقه خواهد بود و بر شش موضوع متمرکز است: سوابق ترامپ و بایدن، دیوانعالی، کرونا، اقتصاد، نژادپرستی و خشونت در شهر‌های آمریکا و درستی و یکپارچگی انتخابات.

کریس والاس، مجری کهنه‎کار فاکس نیوز این مناظره را اجرا خواهد کرد. دومین مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری در «میامی» در روز ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) و سومین و آخرین مناظره نامزد‌های ریاست جمهوری در روز ۲۲ اکتبر (۱ آبان) در «نشویل» برگزار می‌شود.


ترس از مناظره

کمپین جو بایدن نگران مناظره‌های انتخاباتی است که سه روز دیگر برگزار می‌شود. بایدن تا به امروز در سخنرانی‌های خود بار‌ها گاف‌های عجیب و غریب داده، که سوژه رسانه‌های جمهوری خواه بوده است.  به نظر می‌رسد به همین دلیل نانسی پولسی به بایدن پیشنهاد داده است که در مناظره‌ها شرکت نکند با بهانه اینکه ترامپ قانون اساسی را زیر پا گذاشته است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، بایدن رئیس جمهوری آمریکا را با وزیر تبلیغات آلمان نازی مقایسه کرده و گفته است: «او چیز زیادی از سیاست خارجی یا داخلی نمی‌داند به همین دلیل انتظار حملات شخصی را از او در اولین مناظره تلویزیونی دارد.»

از سوی دیگر بسیاری از دموکرات‌ها نگران هستند که ترامپ در صورت شکست در انتخابات کاخ سفید را ترک نکند. البته ترامپ نیز بار‌ها در مقابل این پرسش به صورت دو پهلو پاسخ داده است. به گزارش هیل نیوز،  سناتور برنی سندرز به منظور اطمینان بخشیدن به دموکرات‌های نگران گفته است: «اگر دونالد ترامپ تلاش کند تا پس از شکست در انتخابات همچنان در قدرت بماند، طرح‌هایی نیز برای اطمینان از برکناری وی از قدرت وجود دارد.»


خروج سرمایه از بورس ونگرانی کمپین ترامپ

خبری که شاید بیش از هر زمانی کمپین ترامپ را نگران کند، خروج سرمایه زیادی از بورس است. به گزارش واشنگتن پست، سرمایه گذاران در آمریکا، با افزایش موارد ابتلا به کرونا ترسیده و انگیزه مالی زیادی از سوی کنگره دریافت نکرده‌اند، هفته گذشته سرمایه‌های خود را به سرعت از بازار بورس آمریکا خارج کردند؛ این سومین خروج بزرگ سرمایه از بورس است.

تا قبل از کرونا و حتی تا امروز از نقاط قوت ترامپ بورس آمریکا بود که با گسترش کووید-۱۹ هر روز شرایط آن بدتر شده است. ترامپ در گل کرونا گیر کرده و شرایط اقتصادی نیز از مسائل مهم انتخابات آمریکا خواهد بود.
 
کریستی حریف تمرینی ترامپ

از نکات جالب این روز‌های انتخابات آمریکا این است که ترامپ در تمرین برای مناظره‌ها کریس کریستی را به جای بایدن، می‌گذارد. کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی بود و در جمع رقبای جمهوری خواه مقدماتی ۲۰۱۶، یکی از اولین‌ها بود که به جمع هواداران ترامپ پیوست. نقش کریستی در ساختار‌های اداری و سیاسی ترامپ بسیار جدی است. کریستی دامنه لغات مورد استفاده وسیعی ندارد، اما سرعت بیان درست کلمات او بسیار عالی است و رقیب تمرینی خوبی به شمار می‎رود.



بهبود مداوم وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌ها

هر روز شرایط ترامپ در نظرسنجی‌ها بهتر می‌شود، همین موضوع کمپین بایدن را نگران کرده است، با این حال هنوز در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

طبق نظرسنجی رویترز و ایپسوس در ایالت‌های مردد جو بایدن تنها در سه مورد از این ایالت‌ها برتری اندکی بر دونالد ترامپ دارد. ترامپ تقریبا در همه ایالت‌های چرخشی از نظر مقبولیت طرح‌های اقتصادی و ایجاد مشاغل از بایدن پیشی دارد. در آخرین نظرسنجی سراسری (واشنگتن پست) بایدن ۶ امتیاز از ترامپ جلوتر است.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی