تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

جمهوری خواهان اسیر کرونا، دموکرات‌ها فعال‌تر از قبل

کرونا سرانجام در خانه دونالد ترامپ را زد. به نظر می‌رسد این ویروس عجیب سرنوشت انتخابات آمریکا را هم تحت الشعاع قرار داده است.

کد خبر: ۷۲۷۰۵
۲۱:۵۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: دونالد ترامپ و همسرش ملانیا به کرونا مبتلا شدند. همین موضوع انتخابات آمریکا را وارد فاز جدیدی کرده است.
 
 
گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید
 
 
 


به گزارش سی ان ان، ترامپ عصر جمعه به بیمارستان نظامی والتر رید در حومه پایتخت منتقل شد. بیمارستان نظامی والتر رید در شهر بتزدا ایالت مریلند و تنها در چند کیلومتری کاخ‌سفید واقع شده و یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌ها نظامی آمریکا است. این در حالی است که انتقال یک رئیس جمهور به بیمارستان با توجه به وجود کادر درمانی و تجهیزات پزشکی در کاخ سفید پدیده‌ای استثنایی است. اعلام شده تب ترامپ بالا رفته و مشکلات تنفسی پیدا کرده است. ترامپ ۷۴ سال دارد و همچنین به علت اضافه وزن در گروه افراد پرخطر در معرض بیماری کرونا قرار می‌گیرد. بیانیه ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرده است مراسم‌های تبلیغات انتخاباتی ترامپ بدون حضور او و بصورت مجازی برگزار می‌شود یا به تعویق می‌افتد.
 
ساعتی پیش منابع آگاه خبر دادند که ۴۸ ساعت آینده برای ترامپ بسیار حیاتی است. به خصوص آن که او در ۲۴ ساعت گذشته شرایط وخیمی داشته است.

پزشک رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره وضعیت ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهوری که در کاخ سفید مانده، گفته است: «او کمی سرفه و سردرد دارد، اما حال عمومی‌اش خوب است.» در همین حین کریس والاس، مجری اولین مناظره انتخاباتی افشا کرده است که دو کاندید و همراهانشان، در کلینیک کلیولند، که میزبان مناظره بود، تست ندادند. چون دیر رسیدند. همچنین همراهان ترامپ نیز اصول اولیه حفاظت فیزیکی را رعایت نکردند.

در پی بستری شدن رییس‌جمهوری آمریکا، توئیتر در اطلاعیه‌ای هشدار داد توئیت‌هایی را که برای ترامپ آرزوی مرگ می‌کنند سریعاً حذف خواهد کرد. این اطلاعیه موجب شگفتی بسیاری شده است.

از بامداد جمعه بعد از خبر کرونا گرفتن ترامپ بسیاری از مردم این کشور شروع به جستجوی متمم ۲۵ قانون اساسی در گوگل کرده‌اند. متممی که به سلسله مراتب انتقال قدرت در وضعیتی که رئیس جمهوری به علت ناخوشی نتواند کشور را بگرداند، است. بنابر ماده سه و چهار این متمم، معاون رئیس‌جمهوری نخستین کسی است که ریاست دولت را به دست خواهد گرفت. به این ترتیب در صورت این اتفاق، کاخ‌سفید با اعلام رسمی وضعیت به کنگره، از به دست گرفتن امور توسط مایک پنس خبر خواهد داد. اما چنانچه مایک پنس هم به علت بیماری شدید نتواند ریاست دولت را ادامه دهد، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره نفر سوم در سلسله مراتب قدرت است.


چه خبر از جمهوری خواهان


طبق خبر‌ها ۱۱ نفر در کاخ سفید به کرونا مبتلا شده اند. همچنین کیلین کانوی، مشاور سابق ترامپ و بیل استپین، مدیر کمپین ترامپ نیز به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش سی بی اس، ایمی کنی برت، کاندیدای ترامپ برای عضویت در دیوانعالی، پیش از این به کرونا مبتلا شده بود و به تازگی بهبودی کامل خود را به دست آورده است. جمعی از جمهوری خواهان هم که در مراسم معرفی ایمی برت به عنوان کاندیدای عضویت در دیوانعالی، به دلیل تماس‌های فیزیکی به کرونا مبتلا شده اند. از سوی دیگر، فرماندار نیوجرسی از تمام ساکنان این ایالت که روز پنجشنبه در مراسم جمع آوری کمک‌های مالی برای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در باشگاه گلف بدمینستر حضور داشته اند، خواست خود را قرنطینه کنند.



بایدن کمپین‌ خود را ادامه می‌دهد

در حالی که برنامه‌های انتخاباتی ترامپ به دلیل ابتلای او به کرونا لغو شده است، ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرده او مطابق برنامه تبلیغاتی اش به ایالت میشیگان رفته و در سخنرانی خود برای ترامپ آرزوی سلامتی کرده است و  تمام سخنرانی خود در گرند رپیدز ایالت میشیگن را با ماسک بر صورت انجام داده است. اما فعلاً بایدن دستور به توقف پخش آگهی‌های انتقادی از ترامپ داده است. پخش آگهی‌های منفی که معمولا در یک ماه پایانی کارزار‌های انتخاباتی اوج می‌گیرد یکی از مهمترین ابزار‌های تخریبی نامزد‌ها علیه یکدیگر است.

همچنین جو بایدن در سالگرد قتل جمال خاشقچی گفته است: تعهد به دفاع از آزادی بیان و بازبینی رابطه آمریکا با سعودی جز برنامه‌های او است و به جنگ یمن خاتمه خواهد داد.
 
در شرایطی که کمپین جمهوری‌خواهان اسیر کرونا هستند، دموکرات‌ها با فراغ بال بیشتری به فعالیت های انتخاباتی خود می رسند. 



نگرانی از تخلف در انتخابات


تنش‌های خیابانی آمریکا ادامه دار شده است و به همین دلیل بسیاری نگران ناآرامی‌ها در روز انتخابات هستند.

به گزارش واشنگتن پست، وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد در راستای آمادگی برای مقابله با درگیری‌های احتمالی بین هواداران نامزد‌ها و پیشگیری از بروز مشکلات جدی در حوزه‌های رأی گیری، نیرو‌های فدرال را در مقر‌های پلیس در سراسر این کشور مستقر کند. مقامات امنیتی دولت فدرال آمریکا، هشدار می‌دهند احتمال تقلب در انتخابت، بسیار جدی‌تر از سال‌های گذشته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی