تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گزارش زنده انتخابات آمریکا پس از اعلام پیروزی بایدن در دیدار

آمریکا بایدن را انتخاب کرد

گزارش لحظه به لحظه دیدار از اعلام پیروزی جو بایدن و نتایج آن را این جا بخوانید.

کد خبر: ۷۵۱۲۹
۲۱:۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹

آمریکا بایدن را انتخاب کرد

 

دیدارنیوز: رسانه‌های معتبر از جمله سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و حتی شبکه فاکس‌نیوز که به حزب جمهوری‌خواه نزدیک است با اعلام پیروزی قطعی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا، او را پیروز نهایی انتخابات دانستند.

 

یکشنبه ساعت ۲۱:۲۴ تهران؛ تبریک جورج بوش به بایدن

 

امروز بایدن به عنوان رئیس جمهوری منتخب برای دعا به کلیسا بازگشت. کلیسای همسر اول و فرزندانش در قبرستان آن به خاک سپرده شده‎اند.

جورج بوش در تماس تلفنی با جو بایدن، انتخاب او را تبریک گفته است.

 

یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ تهران؛ توئیت جدید ترامپ بعد از ۱۶ ساعت از اعلام پیروزی بایدن

 

دونالد ترامپ، رئیس‎جمهوری آمریکا بعد از ۱۶ ساعت سکوت از زمان اعلام پیروزی بایدن در توئیتر خود نوشته است: «ما باید رای‌ها را بررسی کنیم. ما تازه داریم مرحله جدول‌بندی را شروع می‌کنیم. ما باید ادعا‌هایی که مبنی بر تقلب در انتخابات است را بررسی کنیم. ما داریم می‌بینیم که چندین نفر شهادت داده‌اند که در انتخابات تقلب صورت گرفته است. در این کشور ما تاریخی پر از مشکلات انتخاباتی داریم.»

 

جولیانی، وکیل ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «شکایت‌ علیه نتایج انتخابات در جریان است و این انتخابات تا پایان خود فاصله دارد. تا زمانی که حداقل ۶۰۰ هزار رأی نامعلوم است، ترامپ قصد ندارد شکست را بپذیرد. کار در پنسیلوانیا خیلی زود شروع شده است. آقای ترامپ، شب انتخاب ۸۰۰ هزار مدرک از شمارش صدها هزار رأی پستی از بین رفته است، بدون آنکه هیچ ناظر جمهوریخواهی وجود داشته باشد. چرا جمهوری خواهان کنار گذاشته شدند؟ حدس خود را برای من بفرستید ، در حالی که من در دادگاه ثابت خواهم کرد.»

 

یکشنبه ساعت ۱۷:۲۸ تهران؛ وزیر خارجه بریتانیا نتیجه انتخابات آمریکا را قطعی می‌داند

 

دامینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، می‌گوید این کشور برای همکاری با جو بایدن "مشتاق" و امیدوار است که دو طرف با رهبری جدید همکاری نزدیکی در ساخت و توزیع واکسن کرونا و همین طور نشست اقلیمی آتی در بریتانیا داشته باشند. آقای راب گفت: «ما نمی‌خواهیم درگیر مسائل سیاسی داخلی در آمریکا شویم، اما از نگاه ما خیلی روشن است که نتایج قطعی است.»

 

یکشنبه ساعت ۱۶:۵۵ تهران؛ لیستی از موارد پاسخگویی بایدن به ایران آماده شده

 

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به پیروزی جو بایدن گفت که جمهوری اسلامی منتظر اقدامات عملی رئیس جمهوری بعدی آمریکا است. خطیب‌زاده به العالم، شبکه عرب‌زبان تلویزیون ایران گفت: «لیستی از موارد پاسخگویی رئیس جمهوری جدید آمریکا پیرامون تعهدات به ایران آماده شده که بایدن باید جبران مافات کند، آمریکا چاره ای جز احترام و بازگشت به مسیر قانون‌مداری ندارد.» خطیب‌زاده با اشاره به تفاوت آشکار میان ترامپ و بایدن گفت: «میز مذاکرات برجام پابرجاست و برای همه جا هست اگر چه مسیر سخت است.»

 

یکشنبه ساعت ۱۶:۴۰ تهران؛ توئیت پرحاشیه پسر ترامپ

 

اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «نرم افزار به جهنم برود، باید تمانی آراء در این کشور به شکل دستی شمارش شود».

 

یکشنبه ساعت ۱۶:۰۴ تهران؛ رهبرانی که به بایدن تبریک نگفتند

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک گفته هنوز برای تبریک گفتن خیلی زود است و باید منتظر حل و فصل "تمام مسائل قانونی" شد. به جزء رئیس جمهوری مکزیک، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، حاکمان عربستان سعودی، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، ژاییر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز به جو بایدن تبریک پیروزی را نگفته‌اند.

 

یکشنبه ساعت ۱۴:۵۲ تهران؛ نخستین واکنش ظریف به نتیجه انتخابات در آمریکا

 

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در توئیتر خود نوشت: «مردم آمریکا حرفشان را زدند و جهان در حال تماشای این است که آیا رهبران جدید از آزار و اذیت و بی قانونی فاجعه‌آمیز رژیم‌شان دست بر می‌دارد یا خیر و چند جانبه گرایی، همکاری و احترام به قانون را می‌پذیرند. سوابق ایران: عزت، علاقه و دیپلماسی مسئولان هست.»

 

یکشنبه ساعت ۱۴:۳۹ تهران؛ چه کسی به ترامپ بگوید شکست را بپذیرد

 

سی‌ان‌ان گزارش داده که جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ برای صحبت درباره پذیرش شکست در انتخابات با او صحبت کرده است. پیشتر هم رسانه‌های آمریکا گزارش داده بودند که ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهوری و همسرش کوشنر برای این ماموریت دشوار در نظر گرفته شده‌اند.

 

یکشنبه ساعت ۱۴:۱۹ تهران؛ اولین بانوی اول آمریکا با شغل تمام‌وقت

 

جیل بایدن، همسر رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا، در گفتگو با تلویزیون سی بی اس گفته است پس از ورود به کاخ سفید به شغلش، معلمی، ادامه خواهد داد. جیل بایدن استاد زبان انگلیسی یه‌طور تمام وقت در کالجی در ویرجینای شمالی است. 

 

یکشنبه ساعت ۱۴:۱۰ تهران؛ تشکر نتانیاهو از ترامپ

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در توئیتی از دونالد ترامپ تشکر کرده است. ایستادگی در برابر رژیم ایران از جمله مواردی است که آقای نتانیاهو به طور مشخص به آن اشاره کرده است.

 

یکشنبه ساعت ۱۴:۰۰ تهران؛ ترامپ در خفا شکست را پذیرفته است

 

به گزارش سی ان ان، برخی منابع آگاه گفتند که دونالد ترامپ باخت خود را در برابر جو بایدن در خفا انکار نمی‌کند به رغم آن که علناً اعلام می‌کند خودش برنده و تقلب شده است.

 

یکشنبه ساعت ۱۳:۱۵ تهران؛ گاف دوباره بایدن

 

بایدن در سخنرانی اخیر خود به اشتباه گفت آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا ۲۳۰ «میلیون» نفر است، اما بلافاصله آن را به «هزار» تغییر داد. بایدن پیشتر هم آمار ۱۹۹ هزار نفری تلفات کرونایی در آمریکا را ۲۰۰ میلیون نفر اعلام کرده بود. 

 

یکشنبه ساعت ۱۲:۵۲ تهران؛ سخنان حسن روحانی در مورد انتخابات آمریکا

 

حسن روحانی، رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص انتخابات آمریکا گفته است: «سیاست پر آسیب ترامپ نه تنها توسط ملت‌های جهان که از سوی مردم آمریکا هم بالاخره با مخالفت روبرو شد. دولت آینده آمریکا از فرصت پیش آمده برای جبران اشتباهات گذشته استفاده کند. ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.»

 

یکشنبه ساعت ۱۱:۵۵ تهران؛ لغو تصمیم‌های ترامپ

 

روزنامه واشنگتن پست نوشته است که جو بایدن قصد دارد بلافاصله بعد از رسیدن به قدرت چندین فرمان اجرایی برای لغو تصمیم‌ها و سیاست‌های دونالد ترامپ امضا کند. بنا بر این گزارش یکی از این فرمان‌ها برای لغو ممنوعیت ورود شهروندان بعضی کشور‌های مسلمان از جمله ایران صادر خواهد شد.

به گزارش واشنگتن پست پیوستن به معاهده اقلیمی پاریس و لغو فرمان ترامپ برای خروج از سازمان بهداشت جهانی که قرار است تابستان آینده اجرا شود، از دیگر اقدامات آقای بایدن خواهد بود.
 

 

یکشنبه ساعت ۱۱:۳۰ تهران؛ واکنش‌ها به پیروزی بایدن

 

از زمانی که جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات معرفی شده، برخی رهبران جهان واکنش نشان دادند. رهبر معظم انقلاب در توئیتر شخصیشان واکنش به خبر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نوشته‌اند: «صرف نظر از نتایج انتخابات، سقوط سیاسی و اخلاقی نظام آمریکا آشکار است. وضعیت فعلی آمریکا و آنچه آن را انتخابات می‌نامند، چیزی جز یک نمایش نیست. آنچه اخیرا در آمریکا رخ داد نمونه‌ای از چهره زشت لیبرال دموکراسی در آمریکا است.» اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری ایران نیز ابراز امیدواری کرد که سیاست‌های مخرب آمریکا با پیروزی جو بایدن تغییر کند.

 
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا پیروزی  بایدن و  هریس را تبریک گفت و برای همکاری در اولویت‌های مشترک، چون تغییر اقلیم ابراز امیدواری کرد. نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که کشورش همیشه آماده گفتگو و تفاهم با مردم و دولت ایالات متحده خواهد بود. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، همسایه شمالی آمریکا، هم پیروزی جو بایدن و کامالا هریس را تبریک گفته و به همکاری با آن‌ها ابراز امیدواری کرده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند انتخاب آقای بایدن را "یک پیروزی چشمگیر" خواند و به کامالا هریس، که نیمی هندی است، تبریک گفت. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت که اگر بخواهیم با چالش‌های مهم زمانه خود مقابله کنیم، دوستی دو کشور ضروری است.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس که انتخاب دوباره‎اش با اعتراض گسترده‌ای مبنی بر تقلب در انتخابات همراه شده است، نتیجه انتخابات آمریکا را "مسخره‌کردن دموکراسی" خواند. محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان پیروزی جوبایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفت و خواهان عمق بخشیدن به روابط دو کشور شد.

 

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، انتخاب جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را از دفتر خود در شهر رام‌الله در کرانه باختری رود اردن تبریک گفت.

 

یکشنبه ساعت ۹:۳۰ تهران؛ نتانیاهو به بایدن تبریک گفت



بنیامین نتانیاهو در توئیتی به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا و کامالا هریس تبریک گفت. نتانیاهو نوشته نزدیک ۴۰ است روابط شخصی و گرمی با جو بایدن دارد و او را "دوست بزرگ اسرائیل" خوانده است. نتانیاهو در توئیتی خود خطاب به جو بایدن و کامالا هریس نوشته برای تقویت اتحاد دو کشور مشتاقانه منتظر همکاری با هر دوی آنها است. بنیامین نتانیاهو از نزدیک‌ترین متحدان دونالد ترامپ بود. 

 

یکشنبه ساعت ۷:۰۰ تهران؛ درخواست اعتراضی مردمی 

 

روزنامه واشنگتن پست به فایل صوتی دست یافته است که در آن بیل استپین، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ، از طرفداران وی خواسته است برای شرکت در اعتراضات و راهپیمایی که این ستاد در سراسر کشور برگزار خواهد کرد، آماده باشند. در این فایل صوتی استپین خطاب به حامیان ترامپ گفت: آماده باشید، هر لحظه ممکن است برای اعتراض‌ها در ایالت‌هایتان به کمک شما نیاز داشته باشیم.

 

یکشنبه ساعت ۶:۰۰ تهران؛ ترامپ شکایت می‌کند

 

همزمان با جشن پیروزی دموکرات ها رودی جولیانی، وکیل شخص ترامپ در حال برگزاری نشست خبری‌ای برای اثبات مقوله تقلب در انتخابات است. او در نشست خود گفت: «شکایت انتخاباتی ترامپ از دوشنبه آغاز می‌شود.»

 

رودی جولیانی، وکیل ترامپ در نشست خبری در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت: «من از طرف ستاد انتخاباتی ترامپ در اینجا حضور دارم. من وکیل رئیس جمهور هستم. رای گیری پستی سرشار از تقلب است. نشریه نیویورک تایمز ۱۰ سال پیش مطلبی در این رابطه نوشت. این موضوع سبب تغییر رویه در رای گیری شده بود و یکی از اعضای کنگره روش رای گیری پستی را به عنوان یکی از روش‌های تقلب نام برده بود. این روش خیلی مستعد تقلب است. مقامات این شهر که برای ۶۰ سال دموکرات بوده اند و سابقه طولانی و مستندی در تقلب در آرا دارند به جای آنکه به دنبال بررسی و نظارت دقیق آرا پستی باشند، آنها هیچ نظارت دقیقی بر هیچکدام از آرا پستی نداشته اند. این آرا پستی می‌تواند متعلق به هر فردی باشد و یا از سوی اعضای حزب دموکرات در محل مرکز شمارش آرا پرشده باشد.»

 

یکشنبه ساعت ۵:۱۵ تهران؛ سخنرانی بایدن در جشن پیروزی

 

بایدن زمان ورود روی سن چند دقیقه ای دوید تا نشان دهد که با سن بالا سالم است. بایدن در نخستین نطق پس از پیروزی گفت: «رئیس جمهوری خواهم بود که احترام آمریکا را در سراسر جهان باز خواهد گرداند. مردم این کشور رای خود را دادند و ما را با آرائی تاریخی به پیروزی رساندند. این پیروزی بزرگی برای ما است با بیش از 74 میلیون رای. زمان احیای آمریکا فرا رسیده است. برای پیشرفت باید دشمن شمردن به رقبای خود را پایان دهیم.»

 

وی در ادامه گفت: «مردم به ما پیروزی آشکار را اعطا کردند. مردم این کشور رای خود را دادند و ما را با آرائی تاریخی به پیروزی رساندند. ما موفق به کسب ۷۴ میلیون رای شدیم که در تاریخ ما بی سابقه بوده است. من احترام به آمریکا را در جهان بازخواهم گرداند. من رئیس جمهور تمامی مردم آمریکا خواهیم بود. من رئیس جمهوری ایالات متحده هستم نه رئیس جمهوری ایالات آبی (دموکرات) یا قرمز (جمهوری خواه). زمان احیای دوباره آمریکا فرارسیده است. من ناامیدی شهروندانی که به ترامپ رای داده اند را درک می کنم. بیایید به یکدیگر شانسی دوباره بدهیم.  نخستین برنامه دولت من مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ خواهد بود. در همین زمینه گروهی از دانشمندان را به عنوان مشاور در روز دوشنبه معرفی خواهم کرد.»

 

بایدن گفت: «آمریکا همیشه از نقاط عطف گذشته و زیر فشار آن‌ها شکل گرفته، لحظاتی در زمان که تصمیم‌های سخت درباره این گرفته ایم که ماهیت ما چیست و چه می‌خواهیم باشیم. لینکلن در ۱۸۶۰ برای نجات کشور آمد، رزولت در ۱۹۳۲ به کشوری گرفتار قول توافقی نوین را داد، جان اف کندی در ۱۹۶۰ قول مرز‌های تازه (ماموریت ماه) را داد و وقتی باراک اوباما با پیروزی در انتخابات تاریخ آفرید گفت: 'بله می‌تونیم. '»



همچنین گفت: «کشور ما در نبرد دایمی میان فرشتگان درونی ما و وسوسه‌های تیره شکل می‌گیرد. حرف رئیس جمهور در این نبرد نقش دارد. وقت آن است که فرشته درونی ما پیروز شود. امشب، کل جهان به آمریکا چشم دوخته و به اعتقاد من آمریکا در روز‌های خوبش چراغی برای جهانیان است.»

 

پس از اتمام سخنرانی  بایدن، همسر او جیل، پسرش هانتر و همه اعضای خانواده او به همراه کامالا هریس و همسرش داگلاس ایهاف و دو فرزندشان روی صحنه آمدند و به احساسات حاضران پاسخ دادند.

 

یکشنبه ساعت ۵:۰۰ تهران؛ سخنرانی کاملا هریس در جشن پیروزی

 

دموکرات‌ها به مناسبت پیروزی در انتخابات جشن پیروزی برگزار کردند. کامالا هریس به عنوان نخستین زن معاون رئیس جمهوری در آمریکا سخنرانی خود را شروع کرد.کامالا هریس می‌گوید امسال دمکراسی روی برگه رای بود و با نقل قولی از جان لوییس از رهبران جنبش حقوق سیاهان آمریکا که اخیراً درگذشت گفت که دمکراسی تضمین شده نیست و باید برای آن تلاش و فداکاری کرد. او گفت هرچند من اولین زنی هستم که معاون رئیس جمهور می شود اما نفر آخر نخواهد بود.

 

هریس گفت که مافات شخصی جو بایدن به کشور ما کمک خواهد کرد زخم‌های خود را ترمیم کند. او از همه کسانی که با دادن رای امسال را به یکی از پرمشارکت‌ترین انتخابات آمریکا بدل کرده اند تشکر کرد. او گفت: «شما امید، اتحاد، درستکاری، علم و بله حقیقت را انتخابات کرده اید. شما جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب کرده اید.» با این سخنان جمعیت او را تشویق ‌کردند.

او جو بایدن را برای آمدن روی صحنه معرفی کرد.

 

شنبه ساعت ۲۰:۰۰ تهران؛ آمریکا بایدن را انتخاب کرد

 

جو بایدن هم در توییتر خود نوشت: «آمریکا، افتخار می کنم که مرا برای هدایت کشور بزرگمان برگزیدی. کار ما سخت خواهد بود اما به تو قول می دهم که من رییس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود. چه کسانی که به من رای دادند و چه کسانی که رای ندادند. ایمانی را که به من دادی حفظ خواهم کرد.»

او همچنین عنوان رئیس جمهور منتخب را به مشخصات خود در شبکه اجتماعی توییتر اضافه کرده است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی