تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
ترجمه اختصاصی دیدار

بایدن؛ محبوب‌تر از آن چه پیش‌بینی می‌شد

مت گراسمن مدیر موسسه سیاست عمومی و تحقیقات اجتماعی آمریکا مطلبی را در FiveThirtyEighth نوشته است. گراسمن در این مطلب تاکید کرده است که جو بایدن بسیار محبوب‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد از آب در آمده است و همین می‌تواند به پیروزی او کمک کند.

کد خبر: ۷۴۷۲۸
۰۹:۴۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ مت گراسمن مدیر موسسه سیاست عمومی و تحقیقات اجتماعی آمریکا مطلبی را در FiveThirtyEighth نوشته که دیدار نسبت به ترجمه آن اقدام کرده متنی که پیش رو دارید از مت گراسمن استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی میشیگان است.
 
منبع: FiveThirtyEighth
نویسنده: مت گراسمن، مدیر "موسسه سیاست عمومی و تحقیقات اجتماعی" آمریکا؛ استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی میشیگان
مترجم: حمیدرضا بابایی 
 
از آغاز انتخابات مقدماتی دمکرات‌ها، بسیاری از طرفداران این حزب، "قابلیت انتخاب شدن" را اولویت نخست نامزد‌های انتخاباتی قرار دادند و بسیاری هم معتقد بودند در میان نامزد‌های دمکرات "جو بایدن" در کارزار‌های عمومی در مقابل "دونالد ترامپ"، بیشترین قابلیت را برای انتخاب شدن دارد. البته همگی چنین نظری نداشتند: برخی تصور می‌کردند ترامپ به راحتی بایدن را تمسخر می‌کند و محبوبیت او را نزد رای دهندگان کاهش می‌دهد. حتی درگاه خبری ـ تحلیلی FiveThirtyEighth نیز نسبت به این مساله بدبین بود.
 
قطعا بایدن بسیار شناخته شده بود و از او به عنوان چهره‌ای معتدل یاد می‌شود، بماند که باتجربه هم هست. اما دشوار می‌شد درستیِ نظر رای دهندگان به دمکرات‌ها را در خصوص قابلیت انتخاب شدن بایدن، ارزیابی کرد. این احتمال وجود داشت که دمکرات‌ها در واکنش به شکست "هیلاری کلینتون" در انتخابات ۲۰۱۶، صرفا از روی ترس از نامزدی سفید پوست، معتدل و مَرد حمایت می‌کنند.
 
اما قویا به نظر می‌رسد رای دهندگان به دمکرات‌ها در انتخابات مقدماتی، احتمالا درباره‌ توانمندی بایدن برای انتخاب شدن، حق داشته‌اند. بایدن در برابر حملات ستاد ترامپ، به نظرسنجی‌ها آغشته نشده است؛ در حقیقت او دوست داشتنی‌تر شده و نسبت به ترامپ از  امتیازِ برتری برخوردار شده است.
 
اگر نتایج نظرسنجی از مردم را درباره‌ انتخاب بین بایدن و ترامپ به عنوان رئیس جمهور، با نظرسنجی برای انتخاب یک کنگره‌ جمهوری خواه یا دمکرات مقایسه کنیم، به حقیقتِ این مساله پی خواهیم برد. ابتدا ترامپ بر اساس این معیار اول شده بود، و نسبت به نامزد جمهوری خواه کنگره در اوایل سال ۲۰۲۰ تقریبا سه درصد پیشتاز بود. اما محبوبیت بایدن از اواسط آوریل به صورت ثابت رو به افزایش گذاشته است؛ و از ماه آگوست تاکنون بایدن نسبت به ترامپ پیشتاز بوده است (گرچه موقعیت ترامپ در اکتبر بهبود یافت).
 
با وجود آنکه دمکرات‌ها در نظرسنجی‌های عمومی در اولویت مردم قرار گرفته‌اند ـ آن‌ها به صورت متوسط ۸ درصد جلوتر از جمهوری خواهان هستند ـ اما بایدن فقط برای این پیشتاز نیست که رای دهندگان دمکرات‌ها او را ترجیح می‌دهند. بایدن از بقیه جلوتر است، زیرا رای دهندگان، از بایدن بیشتر از نامزد‌های دمکرات در انتخابات کنگره حمایت می‌کنند.
 
در حقیقت وقتی  از رای دهندگان پرسیده شد که آیا نسبت به بایدن نظری مساعد دارند یا غیر مساعد؟، نگرش آن‌ها یا مثبت بوده است یا دچار تشتت آراء بوده‌اند. این وضعیت با انتخابات ۲۰۱۶ مغایرتی شدید دارد. زیرا در آن رقابت‌ها رای دهندگان دائما نسبت به هیلاری کلینتون (و ترامپ) دیدگاهی منفی داشتند. 
 
یک دلیل احتمالی برای اینکه بایدن از برتریِ محبوبیت برخوردار است، چیست؟ رای دهندگان در انتخابات عمومی همچنان از بایدن به عنوان فردی نسبتا معتدل یاد می‌کنند؛ و از نظر تاریخی نامزد‌های معتدل‌ترِ انتخابات ریاست جمهوری، عموما عملکردی بهتر در انتخابات عمومی داشته‌اند. در خصوص مشارکت مردمی در انتخابات، این نامزد‌ها مخالفت کمتری را برمی‌انگیزند و از منظر رای دهندگان متغیر، کمتر تندرو تلقی می‌شوند؛ گرچه این امتیاز در حال افول است. 
 
در حقیقت ترامپ در سال ۲۰۱۶ از این امتیاز مثبت بهره برد، زیرا وی نسبت به اکثر نامزد‌های جمهوری خواه به عنوان فردی معتدل‌تر شناخته می‌شد. (البته وقتی شرایط کنونی را با سال ۲۰۱۶ مقایسه می‌کنیم، مساله‌ جنسیت نامزد‌ها هم مطرح می‌شود که البته ورود به این مبحث دشوار است، اما نباید آن را به عنوان یک عامل احتمالی نادیده گرفت.) 
 
دلیل دیگر در خصوص توانمندی بایدن به عنوان نامزد انتخابات این است که وی در رقابت‌های  رو در رو با ترامپ، همچنان نسبت به سناتور برنی سندرز، دیگر نامزد دمکرات‌ها در انتخابات مقدماتی، عملکردی بهتر دارد. وی در انتخابات مقدماتی به صورت ثابت نسبت به رقبا برتری داشت و در نظرسنجی‌های پس از آن نیز همچنان این وضعیت را حفظ کرده است. جمهوری خواهان همچنان تلاش می‌کنند بایدن را با "سوسیالیست ها" و "چپ‌های تندرو" مرتبط کنند. آن‌ها برای این منظور او را شبیه سندرز، "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان و "الکساندر اواسیو ـ کورتز" و "ایلیان عمر" نمایندگان مجلس تشبیه می‌کنند. اما اگر جمهوری خواهان در نظر داشتند عمدتا شبیه عملکردشان علیه سندرز، با بایدن برخورد کنند، ناکام مانده‌اند.
 
علاوه بر آن، ادعای اینکه حامیان کوچک مالی نسبت به بایدن اشتیاقی ندارند، واقعا هرگز محقق نشده است. بایدن گرچه در انتخابات اولیه با کمک‌های مالی آنلاین با رقبا مقابله می‌کرد، عملکرد او در میزان جمع آوری کمک‌های مالیِ روزانه نسبت به سال گذشته، هزار برابر است. وی همچنین نسبت به ترامپ کمک‌های مالی بیشتری جمع آوری می‌کند. این مساله بیانگر آن است که احتمالا در جمع آوری کمک‌های مالی، مشارکت بیشتر از اشتیاق به نامزد و حتی ایدئولوژی اهمیت دارد. به همان نسبت مشارکتِ مردمی نیز بسیار بالا است؛ لذا با وجود نگرانی از مشارکت جوانان در انتخابات اولیه، شاید برای ترغیب رای دهندگان به مشارکت در انتخابات، به نامزدی جوان‌تر یا لیبرال‌تر نیاز نباشد؛ لذا اگر بایدن پیروز انتخابات شود، آن‌ها که می‌گفتند "امتیاز وی در قدرت انتخاب شدن" غیرواقعی و یا مبتنی بر سوء تفاهم بوده است، احتمالا باید در این مواضع تجدید نظر کنند. گاهی اوقات، حق با خِرد متعارف است، حتی در میان رای دهندگان. 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی