تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

بسته شدن تریبون ترامپ در مناظره آخر!

کد خبر: ۷۳۹۱۹
۲۰:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
انتخابات آمریکا
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: انتخابات آمریکا به روز‌های طلایی خود نزدیک شده است. هر روز سوپرایز‌های اکتبر نامزد‌ها برای هم پر رنگ‌تر می‌شود. مناظره آخر که چند روز دیگر برگزار می‌شود، احتمالاً سرونوشت انتخابات امریکا را با چالش‌های بیشتری رو به رو خواهد کرد. بنا بر اعلام کمیسیون مناظرات انتخاباتی آمریکا، تریبون دو نامزد در حین صحبت طرف مقابل بسته خواهد شد. تصمیمی که البته با نارضایتی ترامپ مواجه شده است. در حالی که ترامپ و کمپینش معتقد هستند که اطلاعات ادعایی موجود در لپ تاپ پسر بایدن برای پدرش دردسر ساز است، اما رئیس اف بی آی اعلام کرده است که در لپ تاپ پسر او مدرکی وجود ندارد.
 
***
ماراتن انتخابات به روز‌های پایانی خود نزدیک شده است. برخی کارشناسان مناظره اول جو بایدن و دونالد ترامپ را به دلیل رفتار و دو نامزد با یکدیگر در حین مناظره؛ فاجعه‌ای برای آمریکا و سیاستمداران آمریکا دانستند. فریادهای بلند دو مرد شاخص‌ترین رخداد مناظره اول بود. در همین خصوص کمیسیون مناظرات انتخاباتی آمریکا اعلام کرد برای جلوگیری از ایجاد هرج‌ومرج در مناظره آخر (۲۲ اکتبر) جمعه دوم آبان ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت تهران صدای میکروفون نامزد‌ها هنگام نوبت صحبت طرف مقابل قطع می‌شود.
 
 
گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید
 
 
 
 
 
 


مناظره دوم و آخر در ۹۰ دقیقه با مجری گری کریستن وِلکِر در ایالت تنسی برگزار می‌شود. این مناظره‌ها به بخش‌های پانزده دقیقه‌ای تقسیم می‌شود که هر بخش به موضوع خاصی اختصاص دارد. در ابتدای هر بخش، نامزد‌ها دو دقیقه فرصت دارند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. موضوعات این مناظره شامل خانواده‌های آمریکایی، مسئله نژاد در آمریکا، گرم شدن کره زمین، امنیت ملی و رهبری خواهد بود. البته بیل استپین، مدیر کمپین ترامپ با انتشار نامه رسمی به کمیته مناظره‎های انتخاباتی، نسبت به موضوعات تعیین شده اعتراض کرد و خواهان آن شد که محور مناظره سوم، همانند دوره‎های گذشته انتخابات، صرفاً سیاست خارجی باشد. دونالد ترامپ نیز اعلام کرد در این مناظره شرکت می‌کند، اما شرایط جدید را خیلی ناعادلانه خواند.

از سوی دیگر کمیسیون بی‌طرف مناظره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه‌ای گفت پس از گفتگو با ستاد انتخاباتی دو نامزد، متوجه شده هیچ یک از دو طرف از شرایطی که برای این مناظره در نظر گرفته شده کاملا راضی نیستند، اما این کمیسیون اطمینان دارد که قواعد تازه تعادل مناسبی دارند و به نفع مردم آمریکا هستند که این مناظره برای آن‌ها برگزار می‌شود.

بسیاری منتظر اتفاقات مهمی در مناظره آخر هستند. برخی منتظر سورپرایز یا شگفتی اکتبر هستند که شامل اسنادی از هر کدام از نامزد‌ها است که از سمت نامزد دیگر افشا می‌شود. این مناظره می‌تواند نقطه اوج این سورپرایزها باشد. 


اختلاف در جمهوری خواهان

 
با پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران و اینکه دولت ترامپ نتوانست از این موضوع جلوگیری کند، نماینده دولت آمریکا در امور ایران مدعی شده کشورش ممکن است طرف‌هایی که به دنبال انجام معاملات تسلیحاتی با ایران هستند را قبل از نهایی شدن این مبادلات تحت تحریم قرار دهد.

روش‌های ترامپ بیش از هر زمانی باعث اختلاف در جمهوری خواهان شده است. دامنه اختلاف بین دونالد ترامپ و شماری از اعضای حزب جموری خو‌اه و حتی برخی از سناتور‌های پرنفوذ این حزب در حال گسترش است. چنین پدیده‌ای دو هفته پیش از برگزاری انتخابات آمریکا پدیده‌ای استثنایی است. شماری از سناتور‌های حزب جمهوری خواه آشکارا لب به انتقاد از برنامه و عملکرد دونالد ترامپ گشوده‌اند. برخی از اعضای حزب جمهوری خواه حتی گفته‌اند که به ترامپ رأی نخواهند داد. این می‌تواند کابوس بزرگی برای ترامپ باشد.
 

ترامپ: پیگیری سیاست خارجی و توییت زدن به شیوه خاص!

 
ترامپ سیاست خارجی خود را در خاورمیانه برای صلح بیشتر کشور‌های عربی با اسرائیل دنبال می‌کند. او به تازگی گفته است که سودان با اسرائیل صلح می‌کند و در ادامه بیان کرده است: «دولت جدید سودان، که پیشرفت‌های زیادی داشته، موافقت کرده ۳۳۵ میلیون دلار به خانواده‌های قربانیان ترور در ایالات متحده پرداخت کند. پس از پرداخت آن، سودان را از فهرست دولت‌های حامی تروریسم خارج می‌کنم. در نهایت انجام عدالت برای مردم آمریکا و گامی بزرگ برای سودان!» شاید به دنبال همین رویکرد ترامپ است که کمپین او می‌خواهد در مناظره آخر سیاست خارجی مورد بحث قرار گیرد.

از اخبار بامزه از ترامپ که رسانه‌های دموکرات به آن پرداخته اند. گزارش نیویورک تایمز است که دونالد ترامپ از توئیت زدن در مقابل افراد دیگر متنفر است، زیرا برای دیدن صفحه آیفون خود به عینک مطالعه نیاز دارد. ترامپ ترجیح می‌دهد توئیت‌های خود را به صورت کلامی برای دان اسکاوینو، مدیر رسانه‌های اجتماعی کاخ سفید بخواند تا او برایش تایپ کند. این خبر به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل نیویورک تایمز در مورد بیش از ۱۱۰۰۰ توئیت ارسال شده توسط ترامپ در طول ۴۰ ماه ریاست جمهوری او منتشر شده است.
 

بایدن و ایران

 
جو بایدن در مطلبی که برای سی ان ان نوشته است سیاست خود در قبال ایران توضیح داده است. تعهد تردیدناپذیر به جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‎ای، گشودن مسیر دیپلماتیک برای بازگشت ایران به شرط بازگشت ایران به رعایت مفاد توافق، همکاری با متحدان درباره موضوعات مختلف، مانند حقوق بشر، مبارزه با تنش‎زایی ایران در منطقه و همکاری با متحدان آمریکا، منجمله اسرائیل از رئوس برنامه‌های او است.

البته فایننشال‌تایمز در گزارشی گفته است: «حتی اگر دولت بایدن لحن کاملاً متفاوتی نسبت به ترامپ اختیار کند برخی از متحدان آمریکا اطمینان ندارند که سیاست او به تغییراتی تا آن حد که وعده داده شده منجر شود. دولت احتمالی نامزد حزب دموکرات با کشور‌های اروپایی درباره روابط با ایران و روسیه «خیلی همسو» نخواهد بود.»
 

رئیس اف بی آی: در لپ تاپ پسر بایدن خبری نیست!



رسوایی پسر جو بایدن که چندین روز است نقل محافل جمهوری خواهان شده است، با اطلاعات جدیدی روبرو شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، جان راتکلیف، مدیراطلاعات ملی آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد هیچگونه مدرکی درمورد ارتباط لپ تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن با روسیه وجود ندارد. پلیس فدرال آمریکا لپ تاپ هانتر بایدن را در اختیار دارد. این در حالی است که دونالد ترامپ در توئیتی نوشته است: «لپ تاپ هانتر بایدن برای کل خانواده بایدن و به ویژه برای پدرش جو بایدن یک فاجعه است.»


پذیرش آرا پستی سه روز بعد از برگزاری انتخابات!

 
۱۴ روز مانده به انتخابات در حالی که اختلافات در آمریکا بر سر انتخابات پستی و شمارش آرای پست به اوج خود رسیده است، دیوانعالی فدرال این کشور حکم دادگاهی در پنسیلوانیا را نقض نکرد. به این ترتیب پذیرش آرا پستی تا سه روز بعد از انتخابات نیز میسر خواهد بود. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی