تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

صدای پای ترامپ در فلوریدا!

۴ روز به انتخابات آمریکا باقی مانده است. آرای فلوریدا به سمت حجمهوری خواهان حرکت کرده است و همین موضوع دموکرات‌ها را نگران کرده است. ۷۲ ساعت به پایان مهلت تبلیغات آمریکا باقی مانده است و شگفتی‌های این انتخابات پر دردسر ادامه دارد.

کد خبر: ۷۴۶۷۱
۲۱:۱۶ - ۱۰ آبان ۱۳۹۹
فلوریدا نگرانی دموکرات‌ها
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: فلوریدا به کابوس دموکرات‌ها تبدیل می‌شود؟ به گزارش سی ان ان دموکرات‌ها از میزان مشارکت بیشتر جمهوری خواهان در یکی از مناطق مهم فلوریدا نگران هستند. فلوریدا ۲۹ رأی کالج انتخاباتی دارد و برنده این ایالت در شش انتخابات گذشته در کاخ سفید قرار گرفته است. فلوریدا حیاتی‌ترین ایالت برای دونالد ترامپ است و او تنها با پیروزی در این ایالت می‌تواند به ماندن در کاخ سفید امیدوار باشد. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


در آخرین نظرسنجی گروه ترافالگار از فلوریدا که ایندکس منتشر کرده، ترامپ سه درصد از بایدن پیش افتاده است. از سوی دیگر نظرسنجی‌های دو سایت هم بی بی سی و سی بی سی خبر از نزدیک شدن ترامپ به بایدن می‌دهند. با این حال five thirty eight هنوز فاصله بایدن از ترامپ را زیاد می‌داند و فاصله بیشتری را در نظر گرفته است و تعداد آرای الکترال ترامپ کمتر از قبل شده است.

 ایالت‌های تگزاس و کارولینای شمالی همچنین زیر ذره بین هستند، چون شمردن اولیه رأی زودرس در آن‌ها قبل از روز انتخابات آغاز می‎شود. همچنین جو بایدن و دونالد ترامپ این روز‌ها به ایالت‌های مرکزی رفته اند و به دنبال جذب آراء آن‌ها هستند. بایدن به آیوا و ترامپ هم به مینه‌سوتا سفر کرده است.
 
 
فلوریدا نگرانی دموکرات‌ها
 


نگرانی از  سراب قرمز جمهوری خواهان

 

به گزارش گاردین، جولیان کاسترو، وزیر مسکن دولت اوباما در ویدئویی که به عنوان اعلامیه خدمات عمومی به رأی دهندگان ضبط شده در رابطه با سراب قرمز هشدار داده و اعلام کرده، ممکن است در شب انتخابات زودهنگام جمهورى خواهان پیروزى ترامپ را اعلام کنند، اما پیروز واقعى میدان بایدن باشد که در این صورت انتخابات را دروغین و با تقلب اعلام کنند و هرج و مرج و درگیرى درست کنند. از سوی دیگر دونالد ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «انتخابات باید سوم نوامبر پایان یابد، نه هفته‌ها بعد!»
 
 
فلوریدا نگرانی دموکرات‌ها


تیم مورتو، استاد دانشگاه رایس به روزنامه گاردین گفته است، بایدن در موضع دفاع و حفظ رأی ایالات دموکرات است در حالی که ترامپ کاملاً در موضع حمله قرار دارد و با بازدید از ایالت‌های دموکرات سعی در جذب رأی دارد.

توئیتر پس از فشار‌های جمهوری خواهان، اکانت نیویورک پست را که به دلیل انتشار اسناد فساد هانتر بایدن معلق کرده بود، بازگرداند.

از اتفاقات جالب این روز‌های انتخابات آمریکا تلاش نامزد دموکرات‌ها برای کسب آرای مسلمانان آمریکا با درج آیه «ان مع العسر یسری: پس از سختی آسانی است» همراه تصاویر او و معاونش کامالا هریس در بیلبورد‌های تبلیغاتی است. قبلاً هم بایدن با ذکر حدیث پیامبر «من رای منکم منکرا فلیغیره: هر کسی منکری دید آن را تغییر دهد» از مسلمانان خواست تا با انتخاب وی، «منکر» ترامپی را تغییر دهند.



در حاشیه انتخابات

 

طبق گزارش‌ها بازار سهام ایالات متحده بدترین هفته خود را از ماه مارس، زمانی که بازار‌ها با موج اول کرونا با انسداد مواجه شده بودند، پشت سر گذراند. این می‌تواند برای آرای ترامپ که بسیار روی بورس مانور کرده بود، خطرناک باشد.
 
۷۲ ساعت به پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی آمریکا باقی مانده و تا با امروز هم ۹۰ میلیون نفر رأی داده اند. ‎

از طرف دیگر نهاد مسئول در تأمین امنیت سایبری در وزارت امنیت داخلی آمریکا «بزرگترین عملیات» را برای جلوگیری از دخالت ادعایی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور طراحی کرده است. آژانس امنیت سایبری آمریکا اقدام به تشکیل یک «اتاق جنگ مجازی» در روز انتخابات خواهد کرد. این اتاق مجازی به صورت شبانه‌روزی و در تمام هفت روز هفته دایر خواهد بود و مقام‌های انتخاباتی در سراسر ایالات متحده می‌توانند در هر ساعت شبانه‌روز با آن تماس گرفته و ضمن گزارش فعالیت‌های مشکوک، درباره نحوه پاسخدهی به آن‌ها بحث و تبادل نظر کنند

به دلیل نگرانی‌ در مورد آشوب‌های بعد از انتخابات مقام‌های شیکاگو، بزرگ‌ترین شهر ایالت ایلینوی هم تمرینی همه‌جانبه برای مواجه با تهدیدات و خشونت‌های مرتبط با انتخابات برگزار کرده‌اند. همچنین به گزارش واشنگتن پست، بسیاری از مردم می‌توانند با اسلحه به شعب اخذ رأی مراجعه کنند. این احتمال موجب شده تا مقام‌های انتظامی و کارشناسان از احتمال درگیری و خشونت پیش از رأی گیری یا در جریان و پس از آن مضطرب شوند.

از سوی دیگر روزنامه یو اس‌ای تودی، به نقل از گزارش مشترک «پروژه داده‌های رویداد‌ها و نقاط درگیری مسلحانه» و سایت «دیده بان میلیشیا» اعلام کرد که پنج ایالت پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و اورگان در آستانه انتخابات و پس از آن با بیشترین خطر افزایش فعالیت گروه‌های مسلح مواجه هستند. فعال‌ترین گروه‌های میلیشیا در آمریکا ۹ گروه هستند که ممکن است در آستانه انتخابات یا پس از آن دست به کار شوند. ناظران مذکور این فهرست نه گانه را از ابتدای تابستان و پس از رصد فعالیت بیش از ۸۰ گروه مسلح عمدتاً راست گرا جمع‌آوری کردند. از میان این جمع، «پسران مغرور» در هفته‌های اخیر بسیار خبرساز شده‌اند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی