تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
پوشش ویژه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دیدار

ترامپ کارت جدید رو کرد؛ بایدن مدعی توطئه شد

تنها ۷ روز دیگر به انتخابات آمریکا باقی مانده است. حواشی انتخابات بسیار بالا رفته و هر کدام از نامزد‌ها سعی دارند شرایط را برای پیروزی خود بهتر مهیا کنند.

کد خبر: ۷۴۳۸۵
۲۰:۴۹ - ۰۶ آبان ۱۳۹۹
تایید امی برت، کارت جدید ترامپ
 
 
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: روز شمار انتخابات آمریکا وارد شمارش معکوس شده است. با اینکه هنوز اعتراضات آمریکا ادامه دارد، بسیاری منتظر اتفاقات جدید در کاخ سفید هستند. دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه همه سعی خود را کرد که در این روز‌های منتهی به انتخابات کرسی خالی دیوانعالی را با یک قاضی جمهوری خواه پر کند و البته موفق شد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش فاکس نیوز، سنای آمریکا امی برت را برای کرسی مادام‌العمر دیوان عالی آمریکا با ۵۲ رأی موافق و ۴۸ رأی مخالف تایید کرد. او سومین نامزد دونالد ترامپ برای نشستن بر عالی‌ترین کرسی قضاوت در آمریکا است. برت دقایقی بعد از کسب رأی اعتماد به عنوان قاضی القضات جدید دیوانعالی به کاخ سفید رفت و در حضور دونالد ترامپ در برابر قاضی القضات کلارنس توماس، سوگند یاد کرد.

دونالد ترامپ پس از تأیید ایمی برت گفته است: «امروز یک روز بسیار مهم برای آمریکا، برای قانون اساسی آمریکا و برای حاکمیت منصفانه و بی طرفانه قانون است.» در حقیقت ترامپ پس از مدت‌ها به یک دستاورد مهم رسیده است. او با این موفقیت احتمالا حمایت جمهوری خواهان بسیاری را بدست خواهد آورد و شور را به کمپین خوب باز می‌گرداند. امی برت و انتخابش در همین ساعات به یکی از موضوعات مهم تبلیغات تلویزیونی ترامپ تبدیل شده است.

جو بایدن روز گذشته در پاسخ به اقدام جمهوری‌خواهان برای تایید با عجله خانم برت گفت که اگر وارد کاخ‌سفید شود کمیسیونی از کارشناسان تشکیل خواهد داد تا ظرف ۶ ماه اصلاحات قانونی لازم در دیوان عالی را به او پیشنهاد کنند.
 
 
دموکرات‌ها از مدت‌ها قبل مخالفت خود را با انتصاب برت به این سمت ابراز کرده بودند، آن‌ها انتظار داشتند که این انتخابات به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود. با نهایی شدن انتخاب برت ترکیب ۹ نفره دیوان عالی از ۶ قاضی محافظه‌کار و ۳ قاضی لیبرال تشکل شده است. امری که به شدت به زیان حزب دموکرات و بسیاری از دستاورد‌های این حزب است. کاملا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای پست معاونت ریاست جمهوری، تایید برت را غیر قانونی خواند.
 


با ترامپ پایان دموکراسی



بسیاری نگران هستند که ترامپ بعد از باخت در انتخابات چه خواهد کرد. او بار‌ها اعلام کرده که در انتخابات تقلب وجود دارد و به راحتی کاخ سفید را ترک نمی‌کند. ترامپ شب گذشته در سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا هم گفته که تنها راه باخت وی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب گسترده است. حال باید دید که او چه برنامه‌هایی برای ماندن در کاخ سفید خواهد داشت و آیا شکایت به دیوانعالی خواهد برد.

مری ترامپ، برادر زاده دونالد ترامپ نیز که علیه او کتابی به چاپ رسانده در مصاحبه با گاردین گفته است: «او (ترامپ) می‌داند که دارد می‌بازد به همین خاطر با قدرت آن را انکار خواهد کرد و تا حدی درک می‌کند چه چیز‌هایی در خطر هستند. اگر عمویم در دفتر بیضی کاخ سفید بماند دموکراسی تمام می‌شود. ما وارد یک دوران خودکامگی که به طرزی باور نکردنی تاریک بوده و ابعاد جهانی خواهد داشت خواهیم شد.»

از اخبار جالب و عجیب در مورد ترامپ در ۲۴ ساعت گذشته این بوده است که او در سخنرانی خود در پنسیلوانیا گفته است: «ابتلای پسرم بارون به کرونا بعد از ۱۵ دقیقه از بین رفت.»



بایدن مدعی شد: ترامپ و روسیه علیه پسرم توطئه کرده‌اند

 

بعد از افشاگری نیویورک پست راجع به هانتر بایدن، پسر جو بایدن حرف و حدیث‌های زیادی شکل گرفت. با این حال بایدن مدعی شده اتهاماتی که اخیراً علیه پسرش مطرح شده، دسیسه روسیه و کاخ سفید است و گفت: «پوتین سخت در تلاش است اطلاعات نادرست علیه بایدن منتشر کند.»

از اخبار دیگر این روز‌ها صحبت در مورد برگشت بایدن به برجام است. اما الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران به نشنال نیوز گفته است: «اگر جو بایدن هم در انتخابات سوم نوامبر پیروز شود لغو تحریم‌ها علیه ایران برای دولت وی آسان و سریع نخواهد بود.» آبرامز که با چهار دولت آمریکا کار کرده و گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران به ویژه آن تحریم‌هایی که خارج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وضع شده است به این زودی‌ها لغو نخواهد شد.

با علنی شدن برخی نظرسنجی‌های خاص توسط مایکل بلومبرگ، مشخص شد که او به سرعت در حال سرمایه‎گذاری در تبلیغات دو ایالت اوهایو و تگزاس به نفع جو بایدن است. با این شرایط شاید اوضاع بایدن در این دو ایالت بهبود یابد.
 


حواشی انتخابات

 

در بحبوحه این موضوع که بسیاری نگران هستند روز انتخابات به آشوب کشیده شود؛ دومین آتش سوزی عمدی صندوق رأی هم رخ داده است.

به گزارش راشاتودی، مردی جوان در شهر بوستون ایالت ماساچوست به دلیل استفاده از شی آتش زا و ایجاد حریق عمدی در یک صندوق اخذ رأی دستگیر شد. در پی این حادثه، مقامات ایالت ماساچوست، تشدید تدابیر امنیتی برای حراست از صندوق‌های رأی را خواستار شدند. این دومین بار ظرف یک هفته گذشته است که صندوق اخذ رأی در آمریکا عامدانه به آتش کشیده می‌شود. روز سه شنبه ۲۰ اکتبر، اولین صندوق رأی در لس آنجلس ایالت کالیفرنیا آتش گرفت. طبق اظهارات مقامات ذیربط، به نظر می‌رسید که وقوع این آتش سوزی در داخل یک صندوق رأی در شهر بالدوین پارک واقع در بخش لس آنجلس ایالت کالیفرنیا عمدی بوده است. همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌های بیشتر شده است.


نظرسنجی‌ها


برخلاف اکثر نظرسنجی ها، موسسه راسموسن در نظرسنجی که به طور سراسری و از طریق تلفن انجام داده که بر اساس نتایج آن ترامپ در سطح ملی یک درصد از بایدن جلو‌تر است. با این حال مجله اکونومیست پیش بینی کرده است که بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکا است. بر همین اساس، با توجه به گزارش ۱۱ اکتبر تایمز لندن (دال بر توصیه دولت بریتانیا به نزدیکی به ستاد بایدن) و گزارش‌های بی‌بی‌سی انگلیسی و اکنون پیش‌بینی اکونومیست، بنظر می‌رسد محافل سیاسی لندن پیروزی بایدن را قطعی می‌دانند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی