تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

کرونا گرفتن ترامپ و ملانیا؛ حقیقت یا بازی انتخاباتی؟

مرد اول آمریکا اعلام کرده که کرونا گرفته است. بسیاری برای او آرزوی سلامتی کرده اند، ولی رقبای او این بیماری را بازی جدید کمپین انتخاباتی ترامپ دانسته اند. اگر ترامپ از کرونا بمیرد یا حالش وخیم شود، مایک پنس جایگزین او می‌شود.

کد خبر: ۷۲۶۲۰
۱۸:۲۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹
کرونا گرفتن ترامپ و ملانیا؛ حقیقت یا بازی انتخاباتی؟
دیدارنیوزـ پرستو بهرامی راد: کارزار انتخاباتی آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است. خبر ابتلای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه و ملانیاترامپ، همسر او به کرونا به سرعت در سراسر جهان پخش شد و واکنش‌هایی گوناگون داشت. بعضی این خبر را بازی ترامپ بعد از مناظره اول و شرایط حال حاضر نظرسنجی‌ها برای تغییر شرایط خواندند و بعضی دیگر نگران رئیس جمهوری آمریکا و وضعیت کاخ سفید شدند.

ترامپ در توئیتر خود نوشته است که نتیجه آزمایش کرونا او و همسرش مثبت بوده است و برای درمان در کاخ سفید خودشان را قرنطینه می‌کنند. از سوی دیگر، کاخ سفید نامه‌ای با امضای پزشک ریاست‌جمهوری را منتشر کرده که گفته، حال ترامپ و همسرش در حال حاضر خوب است. ترامپ زمانی به کرونا مبتلا شده که فقط یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

طبق گزارش رویترز، ترامپ و همسرش کرونا را از هوپ هیکس، یکی از دستیاران ترامپ گرفته اند. هیکس در روز‌های اخیر در هواپیمای ویژه رئیس‌جمهوری سفر کرده و تصاویر او نشان می‌دهد که ماسک نزده است. ترامپ هم روز‌های قبل در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز گفته بود وقت زیادی را با هوپ هیکس می‌گذرانده است. از طرف دیگر تست رانا مک‌دنیال، مدیر اجرایی کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه، هم مثبت شده و او ۷ روز پیش با ترامپ دیدار داشته است.

ترامپ هفته گذشته در آغاز مقابله تلویزیونی رقیبش جو بایدن را از این که همیشه ماسک می‌زند، حتی وقتی که نیازی به آن نباشد مورد تمسخر قرار داد و بعد از خبر کرونای او بسیاری از کاربران فضای مجازی به این جمله او اشاره کردند.

با اعلام این خبر سوال اصلی این است که تکلیف انتخابات و کمپین‌های انتخاباتی چه خواهد بود و مناظره‌ها انتخاباتی برگزار خواهد شد یا خیر؟

کرونا ترامپ و پس‌لرزه‌های آن

خبر بیماری ترامپ بر بازار‌های مالی از جمله در بورس تأثیر گذاشت و آن‌ها را دچار تلاطم کرد و در بازار انرژی بهای نفت کاهش یافت. اما هنوز همه اطمینان ندارند که واقعاً این خبر صحت دارد یا خیر.

از طرف دیگر ترامپ قرار بود جمعه به عنوان سفر تبلیغاتی به فلوریدا سفر کند، که این سفر لغو شد. کاخ سفید برنامه تازه‌ای برای سفر‌های انتخاباتی ترامپ تنظیم و اعلام کرد. همچنین جو بایدن قصد داشت امروز برای پیکار انتخاباتی به میشیگان برود، که هنوز برنامه او روشن نیست. آن‌ها با هم به تازگی در اوهایو مناظره کرده اند، احتمال ابتلای بایدن به کرونا نیز وجود دارد. دکتر سانجای گوپتا، خبرنگار ارشد پزشکی شبکه سی ان ان معتقد است، ترامپ و بایدن احتمالا زمان زیادی را در کنار هم نگذرانده اند، اما تاکید کرد بهتر است بایدن نیز آزمایش دهد تا مشخص شود به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

حزب دموکرات از مدت‌ها پیش کارزار انتخاباتی را در فضای مجازی برگزار می‌کرد، احتمالاً حزب جمهوری‌خواه نیز همین روش را در پیش بگیرد. تا امروز همایش‌های انتخاباتی ترامپ پر رونق برگزار می‌شد، اما با این شرایط دست‌کم دو هفته در قرنطینه بماند.


احتمال دروغ بودن خبر بیماری ترامپ و ملانیا

احتمال اینکه ترامپ از خبر کرونا به دنبال اهداف سیاسی است را هم بسیاری مطرح کردند. او در مناظره اول بازنده بود و در نظرسنجی‌ها هنوز عقب‌تر از بایدن حرکت می‌کند.

 واشنگتن پست گزارشی نوشته است که در آن ۳ هزار دروغ ترامپ را از جمله در مورد کرونا فهرست کرده است. این بار نیز عده‌ای احتمال می‌دهند که دروغی بزرگ وجود دارد. عده‌ای می‌گویند او این ادعا را مطرح کرده تا احساسات عمومی را بنفع خود جلب خود و از دو مناظره با بایدن طفره رود.



اگر کرونای ترامپ وخیم شود؟

پرسش مهم حال حاضر در انتخابات آمریکا این است که اگر حال ترامپ بر اثر ابتلا به کرونا وخیم شود و قادر به ادامه مبارزات انتخاباتی نباشد یا بر اثر این بیماری فوت کند، نامزد جمهوری خواهان چه کسی خواهد بود؟

طبق قوانین حزب جمهوری خواه اگر نامزدی قبل از برگزاری انتخابات یا پس از آن و قبل از نشست کالج الکترال در اولین چهارشنبه دسامبر فوت کند، حزب جمهوری خواه بر اساس قوانین فدرالی و ایالتی خود جانشین را مشخص خواهد کرد؛ بنابراین لزوماً زوج انتخاباتی جانشین نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد. البته تعیین جانشین در حزب دموکرات کمی متفاوت است و این کار توسط کمیته ملی دموکراتیک انجام می‌شود. اما اگر نامزد رییس جمهوری آمریکا پس از آرای کالج الکترال و قبل از مراسم سوگند یعنی ۲۰ ژانویه فوت کند، طبق تفسیر از متمم ۲۰ قانون اساسی تمام مسئولیت او به معاون اش محول می‌شود.

در هر حال خبر ابتلای ترامپ به کرونا مثل بمبی در فضای رسانه‌های جهان منفجر شده و کل کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است. انتخاباتی که در میان بحران کرونا با افت و خیزهای عجیب به پیش می‌رود و برای روشن شدن نتیجه آن چاره‌ای جز صبر وجود ندارد. 
 

به روز رسانی: تست کرونا بایدن منفی شد

 
ساعاتی قبل اعلام شد که تست کرونای جو بایدن رقیب دموکرات دونالد ترامپ منفی اعلام شده است. بایدن و ترامپ بامداد چهارشنبه و در جریان نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با یکدیگر رو‌به‌رو شده بودند. بدین ترتیب تاکنون رقیب دموکرات ترامپ از آثار بیماری کرونا در امان مانده است. 
 

به روز رسانی: ترامپ در بیمارستان بستری شد

بر اساس خبری که بامداد روز شنبه به وقت تهران اعلام شد، دونالد ترامپ به یک بیمارستان نظامی در واشنگتن منتقل شده است. منابع خبری کاخ سفید مدعی هستند که حال عمومی ترامپ خوب است و این انتقال تنها برای احتیاط صورت گرفته است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی