تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

ترامپ به رقابت انتخاباتی بازگشت؛ البته بدون ماسک!

ترامپ بعد از سه روز به کاخ سفید بازگشت. برخی این بازگشت را یک مانور تبلیغات خواندند و آن را مورد نقد قرار دادند.

کد خبر: ۷۲۹۳۸
۱۸:۰۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
ترامپ  به رقابت انتخاباتی بازگشت؛ البته بدون ماسک!
دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی راد: کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ هر روز یک شگفتی جدید را به نمایش می‌گذارد. رئیس جمهوری آمریکا سه روزه بیماری خطرناک کرونا را شکست داد و به کاخ سفید بازگشت. این موضوع سر و صدای بسیاری ایجاد کرده است.
 

گزارش یک دقیقه‌ای آخرین تحولات آمریکا را این جا ببینید

 


به گزارش سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پس از سه روز درمان در بیمارستان ویژهٔ نظامی ولتر رید اعلام کرد که راهی کاخ سفید می‌شود و باقی دوران نقاهت خود را آنجا سپری می‌کند. نکته جالب اینجاست که او هنگام پیاده شدن از هلی کوپتر ماسکش را از صورت برداشت و گفت که احساس خوبی دارد. سپس وارد کاخ سفید شد در حالی که کارمندان بدون ماسک در جنب و جوش بودند. البته نباید فراموش کرد که کاخ سفید امکانات پزشکی یک بیمارستان را در خود دارد. ستاد تبلیغاتی ترامپ نیز پس از مرخص شدن او از بیمارستان، کلیپی را در توئیتر منتشر کرد که ترامپ را در نقش یک بازیکن فوتبال آمریکایی نشان می‌دهد که بر بازیکن دیگری که نقش ویروس کرونا را دارد، پیروز می‌شود.

برخی معتقد هستند که بستری شدن و مرخصی از بیمارستان ترامپ کاملاً یک شوی تبلیغاتی است. با این حال ویدئو‌هایی از ترامپ منتشر شده که در آن به نظر می‌رسد هنگام نفس کشیدن دچار مشکل می‌شود. کریس کوموئو مجری سی ان ان گفته است: «ترامپ که با برداشتن ماسک از روی صورت خود سعی دارد بگوید کرونا ترس ندارد و او رهبری است که از کرونا نمی‌ترسد. در حقیقت او یک مشت اراجیف تحویل مردم داد و برخلاف گفته‌های ترامپ ویروس وجود دارد و راست و چپ نمی‌شناسد.»

به گزارش رویترز، اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ از پرونده تحقیقاتی درباره برآورد ارزش دارایی پدرش برای تعیین مالیات کنار گذاشته شد.

اریک ترامپ ابتدا با استناد به زمان رقابت‌های انتخاباتی سعی در به تعویق انداختن ارائه اسناد ارزش دارایی‌های پدرش تا بعد از روز انتخابات سوم نوامبر داشت، اما آرتور انگورون، قاضی دادگاه عالی نیویورک به او اعلام کرد، صلاحیت به عقب انداختن تاریخ دادگاه را ندارد.

با افشاگری نیویورک تایمز که در آن گزارش آمده است دونالد ترامپ، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ فقط ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است. حال حذف پسر او می‌تواند شرایط ترامپ را قبل از انتخابات به خطر بیاندازد.



بایدن پشیمان از دلقک خواندن ترامپ


در حالی که ترامپ درگیر بیماری کرونا است، جو بایدن به سفر‌های کمپین انتخاباتی خود ادامه می‌دهد. او پیش از رفتن به فلوریدا با خبرنگاران گفتگو کرد و گفت که در مورد سلامت ترامپ تردید دارد. برای برگزاری مناظره دوم، منتظر نظر متخصصان و پزشکان خواهند ماند، اما خودش آماده است. در میان حرف هایش همسرش برای هشدار به رعایت فاصله فیزیکی او را به عقب راهنمایی کرد.

از طرف دیگر بایدن از گفتن کلمه دلقک به ترامپ در مناظره قبلی ابراز پشیمانی کرد. او در سخنرانی خود در میامی گفت: نباید به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نخستین مناظره انتخاباتی می‌گفتم که کارش دلقک‌مآبانه بود تا اینکه او را یک دلقک خطاب کنم.»

کمیسیون مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری اعلام کرد که در حال بررسی تغییراتی برای شکل مناظره بعدی است تا روند گفتگو‌ها درباره مسائل مختلف به صورت منظم انجام شود.



برتری ۱۶ درصدی بایدن در نظرسنجی‌ها


طبق آخرین نظرسنجی سی ان ان جو بایدن ۱۶ درصد از رقیب خود ترامپ جلوتر است. اما باید دید که منوال انتخابات نیز مثل نظرسنجی‌ها پیش می‌رود یا خیر.

به گزارش سی بی اس، ۳ میلیون و ششصدهزار نفر تابحال در انتخابات ۲۰۲۰ رأی داده‎اند که بیش از ۱۳ درصد آن‌ها در سال ۲۰۱۶ رأی نداده بوده‎اند. این میزان در بین سیاهپوستانی که تابحال رأی داده‎اند، بیش از ۱۶ درصد است.

از سوی دیگر به گزارش فاکس نیوز، محدود بودن تعداد صندوق‌های رای گیری در برخی مناطق آمریکا انتقادات و اعتراض‌هایی را ایجاد کرده است. تاکنون بیش از یک میلیون رای در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صندوق‌ها انداخته شده است. البته انتخابات پستی در ایالت‌های بزرگ و تاثیرگذار آمریکا تا روز انتخابات شروع نخواهد شد. به همین علت زمان زیادی نیاز است تا نتایج رای گیری‌ها در این ایالت‌ها مشخص بشود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی