تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

رحمن قهرمانپور: هنوز نتیجه انتخابات آمریکا قابل پیش‌بینی نیست

رحمن قهرمانپور کارشناس مسایل انتخابات آمریکا درباره آخرین وضعیت انتخابات بین بایدن و ترامپ گفت: من خیلی با موجی به عنوان موج قرمز و آبی موافق نیستم بخاطر اینکه نظرسنجی نشان می داد که رقابت نزدیک است؛ از سوی دیگر هنوز بخشی از مردم رای نداند و مشخص هم نیست که تصمیم شان چیست ولی این را بدانید که این تردید به معنای رای منفی نیست.

کد خبر: ۷۴۸۹۳
۱۰:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

 انتخابات آمریکا با کمترین هزینه مدیریت شد

دیدار نیوز: رحمن قهرمانپور کارشناس مسایل انتخابات آمریکا درباره آخرین وضعیت انتخابات بین بایدن و ترامپ گفت: من خیلی با موجی به عنوان موج قرمز و آبی موافق نیستم بخاطر اینکه نظرسنجی نشان می داد که رقابت نزدیک است؛ از سوی دیگر هنوز بخشی از مردم رای نداند و  مشخص هم نیست که تصمیم شان چیست ولی این را بدانید که این تردید به معنای رای منفی نیست.

 

 

فیلم مصاحبه رحمن قهرمانپور

 

 قهرمان پور با تاکید بر اینکه در نظرسنجی ها ضریب خطا سه درصد وجود دارد، افزود:  اتفاقی که افتاده این است به خاطر کاهش استفاده مردم از تلفن ثابت و رفتن نظرسنجی به سمت بهره مندی از اینترنت و فضای مجازی دقت در این بخش کمتر شده و این موضوعی بود که به آن اذعان داشتند.

 

او با اشاره به اینکه آرا در ایالت های شناور نزدیک بهم است،تاکید کرد:طبق آمار اعلام شده آن بخشی از مردم که جزء آرا مردد بودند  به ترامپ رای دادند هر چند که هنوز آرا پستی نیامده است اما آرا و نتایج پنسلوانیا، میشیگان و و یسکانسن می تواند سرنوشت ساز باشد.

 

این کارشناس گفت: رقابت به هم نزدیک است و ممکن است ضریب خطا تغییر کند،پیش بینی ها چیز دیگری بود اما احتمال اینکه ترامپ برنده شود وجود دارد اما همچنان باید منتظر آرا باشیم هر چند که اگر ترامپ در پنسلوانیا رای بیاورد شانس پیروزی ش بالا می رود.

 

به گفته قهرمان پور، تاکنون 50تا 60 درصد آرا در میشیگان و ویسکانسین شمارش شده است و سرنوست آنهاهنوز معلوم نیست اما اتفاقی که افتاد این بود که جمهوری خواهان بیشتر در روز رای گیری رای دادند و طرفداران بایدن رای شان را پستی ارسال کردند.

 

کارشناس مسایل انتخابات آمریکا تاکید کرد: در سه چهار روز اخیر  تعلل در ارا پستی بیشتر بود بنابراین احتمالا شرایط تغییر می کند و نکته قابل توجه اینکه رقابت خیلی نزدیک است و بایدن هنوز شانس دارد فقط شرایطش سخت تر شده همه فکر می کردند بایدن راحت تر پیروز شود اما این طور نشد.

 

او معتقد است: در پنسیلوانیا و میشیگان هم به دلیل اینکه بیشتر مردم از سطح بالای سواد برخوردارند و دانشگاهی هستند بایدن احتمالا رای بیشتری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی