تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

هادی خسرو شاهین : امروز روز سرافکندگی موسسات نظرسنجی بود

هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با دیدار اظهار داشت: همان گونه که قبلا و در گفت‌وگو با دیدار گفته بودم این انتخابات یک انتخابات اشتثنایی و منحصر به فرد است.

کد خبر: ۷۴۹۰۸
۱۲:۵۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۹

هادی خسرو شاهین : امروز روز سرافکندگی موسسات نظرسنجی بود

 

دیدارنیوز - سرویس بین‌‌الملل: هادی خسروشاهین، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با دیدار اظهار داشت: همان گونه که قبلا و در گفت‌وگو با دیدار گفته بودم این انتخابات یک انتخابات اشتثنایی و منحصر به فرد است. 

 

فیلم گفتگو با هادی خسروشاهین 

 

وی در پاسخ به این پرسش که در انتخابات آمریکا کدام گرایش سیاسی دست بالا را پیدا کرده؟ گفت: آمریکا امروز کاملا دو پاره است و این جامعه از هم تفکیک و دچار صف‌آرایی شده است و طرفین قادر به گفت‌وگو با یکدیگر نیستند. حتی ممکن است تا فردا شاهد خشونت‌های خیابانی باشیم. از این حیث من آمریکای امروز را نه کاملا آبی می‌دانم و نه یک آمریکای قرمز.

 

خسروشاهین تاکید کرد: آمریکا امروز تعارض کلان هویتی دارد. امروز نهادها در آمریکا استحاله شده‌اند. آمریکا همیشه به این افتخار می‌کرد که یک کشور مهاجرپذیر است و مهاجران در آمریکا تبدیل به یک شهروند آمریکایی می‌شوند اما الان محافظه‌کارها در آمریکا یک ‌آمریکای سفید می‌خواهند. در مقابل عده‌ای دیگر به دنبال یک آمریکای لیبرال هستند. در مجموع امروز آمریکا نه کاملا قرمز است و نه آبی.

 

این تحلیلگر امور بین‌الملل ادامه داد: فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا، چهارشنبه، چهارم نوامبر را باید روز سرافکندگی موسسات نظرسنجی بدانیم. این بار موسسات نظرسنجی پبروزی بایدن را قطعی می‌دانستند و این موسسات امروز باید سرافکنده باشند. 

 

خسروشاهین در تحلیل وضعیت امروز سیاسی آمریکا گفت: امروز دیگر با پدیده حزب جمهوریخواه مواجه نیستیم و در واقع با حزب آقای ترامپ مواجهیم. این یک پدیده ضد حزب در آمریکا است. در خصوص موسسات نظرسنجی باید گفت که موسسه گالوپ خوب کار کرد. نظرسنجی‌های گالوپ نشان داد آراء ترامپ در میان لاتین‌تبارها افزایش پیدا کرده است. انتخابات دیروز آمریکا نشان داد آرای هیسپانیک‌ها در بسیاری از ایالت‌ها به نفع ترامپ افزایش پیدا کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی