تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
پوشش ویژه انتخابات آمریکا در دیدار

ترامپیست‌های خجالتی، عاملان پنهان پیروزی ترامپ؟

کد خبر: ۷۴۰۲۵
۲۰:۰۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹
ترامپیست‌های خجالتی، عاملان پنهان پیروزی ترامپ؟
 
 
دیدارنیوزـ پرستو بهرامی راد: ایالات متحده آمریکا با یک انتخابات منحصر به فرد روبرو است. از برخورد‌ها و دیالوگ‌های عجیب دو نامزد تا صف‌های طویل رأی‌دهنگانی که از صبح زود برای رأی دادن می‌ایستاند.
***
 
انتخابات آمریکا برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است؛ تا جایی که نظرسنجی‌هایی در داخل ایران در خصوص این انتخابات نیز انجام شده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


در یکی از آخرین تحولات مرتبط با ایران در انتخابات آمریکا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است: «فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد و فرقی نمی‌کند رئیس جمهور آینده چه کسی باشد. ترامپ یا بایدن فرقی نمی‌کند، فشار بر ایران ادامه دارد.»


ترامپ با کمک حامیان پنهان پیروز می‌شود

 
از اتفاقاتی که امروز صدای برخی رسانه‌های آمریکا را در آورده است، این بود که دونالد ترامپ مجریان شبکه سی ان ان را به خاطر پوشش اخبار کرونا در آمریکا «حرامزاده» توصیف کرده و مجری شبکه خبری سی ان ان در واکنش به اظهارات او گفته است: «ما اخبار مربوط به بحران کرونا را در کشورمان که بیش از همه کشور‌های جهان از این بیماری همه گیر آسیب دیده است، پوشش می‌دهیم؛ همان بحرانی که رئیس جمهور ترامپ دیشب به صراحت نشان داد که می‌خواهد آن را نادیده بگیرد.»

به گزارش فاکس نیوز، رابرت کهلی، متخصص نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ نیز پیروزی دونالد ترامپ را پیش بینی کرده بود، می‌گوید ترامپ در سال ۲۰۲۰ نیز با کمک حامیان پنهان خود افراد مشهور به ترامپیست‌های خجالتی به پیروزی می‌رسد. همچنین پت رابرتسون، از چهره‌های سرشناس مسیحیان انجیلی در آمریکا گفته است: «خدا (لرد) گفته است که ترامپ در انتخابات برنده خواهد شد و سپس آمریکا با ناآرامی گسترده مواجه خواهد شد و در پایان هم شاید مسیح بازگردد و جهان به پایان برسد.»

ترامپ دیروز در ایالت پنسیلوانیا، میتینگ انتخاباتی پرشوری برگزار کرد. کمپین او نقشه برنامه ریزی شده‌ای برای ایالت‌های سرنوشت‌ساز دارد. یعنی تگزاس و جورجیا و همچنین حفظ فلوریدا از برنامه کمپین ترامپ است. مثل چهار سال پیش، دونالد ترامپ برای حضور در میان طرفداران خود وقت زیادی صرف می‌کند و هر روز در چند گردهمایی حاضر می‌شود.

نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرده است، دونالد ترامپ تایید کرده که در چین حساب بانکی دارد. این حساب توسط مدیریت هتل‌های بین‌المللی ترامپ کنترل می‌شود و بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در چین مالیات‌های مربوط به این کشور را پرداخت کرده است. این در حالی است که ترامپ انتقاد‌هایی را علیه شرکت‌های آمریکایی که با چین داد و ستد دارند مطرح کرده بود. او همچنین در سال‌های اخیر جنگی تجاری را با چین آغاز کرد.

از سوی دیگر نهاد Citizens for Ethics در توئیتر نوشته است: «سه مقام مسئول اعلام کردند که وکلای ارشد وزارت بهداشت و خدمات انسانی دولت امریکا در یادداشت داخلی هشدار دادند که برنامه دونالد ترامپ برای توزیع کارت‌های ۲۰۰ دلار تخفیف به سالمندان برای خرید دارو‌های تجویزی می‌تواند قانون انتخابات را نقض کند.»

دونالد ترامپ در سخنرانی جدید خود گفته است: «من می‌خواهم ایران کشوری قوی و بدون سلاح هسته‌ای باشد. در صورت پیروزی ام در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، ایران خواستار یک توافق جدید با آمریکا خواهد شد.»

ملانیا ترامپ پس از ماه‌ها اولین حضورش در مبارزات انتخاباتی را لغو کرد، زیرا در حالی که از کوید۱۹ بهبود یافته، ولی حالش همچنان خوب نیست.

حامیان پرسروصدای بایدن
 
گروهی خاص از چهره‎های جذاب سیلیکون ولی به سرکردگی داستین موسکوویتز، از بنیانگذاران فیس بوک که البته در سال ۲۰۰۸ آن را ترک کرد؛ حالا حامیان پرسروصدای بایدن هستند.  او و همراهانش، چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار را در ساختاری مجزا از کمپین بایدن، علیه رقیبش خرج کرده و خواهند کرد. روزنامه یو اس‌ای تودی برای نخستین بار پس از انتشار، با اعلام پشتیبانی رسمی از جو بایدن از یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد.

همچنین در اقدامی بی‌سابقه دریادار مک‌ریون، فرمانده سابق نیرو‌های ویژه‌ی ایالات متحده و سرتیم گروه دستگیرکننده‌ی بن‌لادن گفته که در رأیی زودهنگام، به جو بایدن رأی داده است. این اولین بار است که دریادار مک‌ریون به طور علنی موضعی سیاسی درباره‌ انتخابات می‌گیرد.

فاصله میان تعداد فالوئر‌های ترامپ و بایدن در شبکه‎های اجتماعی بسیار زیاد است، اما این روز‌ها میزان تعامل مخاطبان با بایدن برای اولین بار پیشی گرفته است.
 


حواشی انتخابات


سنای امریکا اعلام کرده، هشت روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری درباره گزینه دونالد ترامپ برای دیوانعالی فدرال رأی گیری می‌شود. در صورت تائید امی کونی برت، دو سوم قضات دیوان عالی آمریکا از محافظه کاران خواهند بود. اگر ترامپ بعد از انتخابات از روند شمارش آرا شکایت کند، این ترکیب دیوان عالی به سود او خواهد بود. 

از طرف دیگر به گزارش آسوشیتدپرس، مطالعات جدید دانشگاه نیو اسکول در نیویورک سیتی نشان می‌دهد که به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا، برای اولین بار در ۵۰ سال اخیر، افراد مسن در این کشورنسبت به جوانان با بیکاری بیشتری مواجه هستند. در حقیقت این موضوع آرای افراد مسن را از ترامپ گرفته است و این موضوع می‌تواند کابوس ترامپ در این روز‌های نزدیک به انتخابات باشد.

از دیگر تحولات مربوط به انتخابات آمریکا، اظهارات ترنس مونهان، فرمانده پلیس نیویورک در کنفرانس خبری است که اعلام کرد پلیس هیچ تهدید شناخته شده‌ای برای ایجاد اخلال در انتخابات سوم نوامبر مشاهده نکرده است، اما با این وجود آماده است تا هرگونه خشونت احتمالی را حل کند.
 

تداوم رای‌گیری زودهنگام

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، تاکنون بیش از ۳۲میلیون رأی دهنده آمریکایی آراء خود را یا به صورت ارسال پست و  یاحضوری به صندوق‌ها انداخته اند. در حقیقت با آغاز رأی گیری زودهنگام بسیاری از ایالت‌ها شاهد صف‌های طولانی رأی دهندگان آمریکایی بوده که حتی برخی از رأی دهندگان صبح زود در صف رأی دادن ایستاده اند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی