تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
ترجمه اختصاصی دیدار

راه واشنگتن از پنسیلوانیا می‌گذرد!

پنسیلوانیا به مهم‌ترین ایالت برای تعیین سرنوشت کلی انتخابات و مسیر راه‌یابی به کاخ سفید تبدیل شده است. در روز‌های آخرِ منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، ستاد‌های دونالد ترامپ و جو بایدن، این ایالت حیاتی را به منزل خود تبدیل کرده‌اند، و به گفته‌ دستیاران رئیس جمهور، پنسیلوانیا به عنوان نقطه‌ تمرکز اصلی ترامپ ظاهر شده است.

کد خبر: ۷۴۸۷۶
۱۹:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹
پنسیلیوانیا ایالت سرنوشت ساز
دیدارنیوز ـ سرویس جهان: دو ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا حساس‎‌ترین میدان‌های نبرد در انتخابات آمریکا هستند. ترامپ برای پیروزی باید در هر دو ایالت پیروز شود، اما بایدن با پیروزی در تنها یکی از آن ها هم احتمالا راهی کاخ سفید خواهد شد. نشریه پولیتیکو به بررسی اهمیت پنسیلوانیا در انتخابات پیش روی ایالات متحده آمریکا پرداخته است. دیدار ترجمه آن را در اختیار خوانندگان گرامی قرار داده است.

منبع: نشریه پولیتیکو
مترجم: حمیدرضا بابایی
 
پنسیلوانیا به مهم‌ترین ایالت برای تعیین سرنوشت کلی انتخابات و مسیر راه‌یابی به کاخ سفید تبدیل شده است. در روز‌های آخرِ منتهی به انتخابات ریاست جمهوری، ستاد‌های دونالد ترامپ و جو بایدن، این ایالت حیاتی را به منزل خود تبدیل کرده‌اند، و به گفته‌ دستیاران رئیس جمهور، پنسیلوانیا به عنوان نقطه‌ تمرکز اصلی ترامپ ظاهر شده است.
 
"جوزف شاپیرو" دادستان کل پنسیلوانیا از حزب دمکرات می‌گوید: "ما ایالت کلیدی هستیم. اگر از چرخه‌ نهایی به نقشه نگاه کنید، مشخص می‌شود که از منظر کالج الکترال این مساله آشکار است که پنسیلوانیا چقدر اهمیت دارد. در پایان من فکر می‌کنم هر کسی پنسیلوانیا را ببرد، کشور را بُرده است."

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، تاکنون بایدن با ۴ تا ۵ درصد اختلاف، ترامپ را در این ایالت شکست داده است؛ این رقم درصدی کم و نه چندان زیاد است و باید قدری نیز میزان خطا را در محاسبه‌ آن لحاظ کرد. پنسیلوانیا و ۲۰ رای کالج الکترال آن، برای ستاد بایدن نسبت به هر ایالت دیگر، بیشتر اهمیت روانی دارد. شخصیت سیاسی بایدن در کودکی، در شهر "سکرانتان" این ایالت ریشه گرفت، مقر ستاد او نیز پیش از شیوع کرونا در "فیلادلفیا"، بزرگ‌ترین شهر پنسیلوانیا قرار داشت؛ و او در میان ایالت‌های کلیدی عرصه‌ نبرد انتخاباتی، بیشترین فعالیت‌هایش را در پنسیلوانیا انجام داده است.

به همین اندازه، فلوریدا برای ترامپ اهمیت داشته و دغدغه‌ او بوده است. این مساله پس از آن صورت گرفته است که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در رقابتی اختلاف برانگیز در فلوریدا پیروز شد و اقامتگاه خود را به آن ایالت منتقل کرد. در تقریبا یک قرن گذشته، هیچ نامزد جمهوری خواهی بدون پیروزی در فلوریدا که اکنون ۲۹ رای الکترال دارد، به کاخ سفید راه نیافته است. اغلب نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در این ایالت از بایدن عقب‌تر است، آن هم با درصد خطایی کمتر از پنسیلوانیا. اما ستاد ترامپ می‌گوید بابت این ایالت آسوده خاطر است.

"مارک ریچیلدفر" یک مشاور ارشد جمهوری خواهان در "تالاهاسی" مرکز فلوریدا می‌گوید: "دستاورد‌های ما نسبت به آن‌ها بیشتر به نفع ما است."

اگر ترامپ بتواند دستاورد‌های خود را در فلوریدا و سایر ایالت‌های موسوم به کمربند آفتاب در سال ۲۰۱۶ همچنان حفظ کند، باز هم به پیروزی‌های بیشتر در مناطق شمالی نیاز دارد. به نظر می‌رسد پنسیلوانیا چنین موقعیتی دارد... به احتمال بسیار قوی، پنسیلوانیا امسال ایالتی خواهد بود که بیشترین آراء الکترال را نصیب برنده‌ انتخابات خواهد کرد، و علاوه بر آن آراء بیشتری برای به دست آوردن در این ایالت وجود دارد: در پنسیلوانیا، نسبت به سایر ایالت‌های کم صنعتی، در انتخابات زودهنگام تعداد کمتری از رای دهندگانی مشارکت کرده‌اند که در سال ۲۰۱۶ حضور داشتند.

"لو بارلتا" نماینده‌ سابق پنسیلوانیا که از متحدان اصلی ترامپ در آنجا است، می‌گوید: "پنسیلوانیا است که می‌گوید آیا رئیس جمهور باز هم برنده خواهد شد یا خیر. به نظرم رقابت در آنجا بسیار شدید خواهد بود."

گرچه ستاد بایدن درباره‌ موقعیت او در اینجا اطمینان کامل دارد، کارکنانش بیش از این فراتر نمی‌روند که بگویند این ایالتی است که معاون سابق رئیس جمهور باید آن را ببرد. دستیاران بایدن معتقدند او مسیر‌های چندگانه برای پیروزی دارد و از این جهت از کالج الکترال بهره خواهد برد.

"مالی ریتنر" معاون مدیر امور ایالت‌ها در ستاد بایدن می‌گوید: "با توجه به تحولات چند روز اخیر، ما همچنان برای دستیابی به ۲۷۰ رای الکترال کالج مسیر‌های زیادی داریم. ما حتی بدون پنسیلوانیا می‌توانیم این آراء را کسب کنیم."

اما پنسیلوانیا به دلیل دیگری برای تیم بایدن حیاتی است. "بکا سیگل" مسئول ارشد گروه تحلیلگران در ستاد بایدن می‌گوید: "به نظرم اگر او پنسیلوانیا را نبرد، گزینه‌های بسیار بسیار کمی برای پیروزی در انتخابات باقی می‌ماند."

یک عنصر کلیدی در استراتژی ترامپ در پنسیلوانیا، افزایش مشارکت در بخش جنوب غربی این ایالت است که بیشترین ذخایر گاز طبیعی کشور در آن قرار دارد و ترامپ نیز چهار سال پیش امتیاز زیادی از آن کسب کرد. اشتباهات بایدن در آخرین مناظره درباره‌ سوخت‌های فسیلی، جمهوری خواهان را به این واداشته است که تصور کنند او نسبت به ترامپ آسیب پذیر به نظر می‌رسد.

منطقه‌ دیگری که تیم ترامپ برای مشارکت زیاد به آن چشم دوخته، شمال شرقی پنسیلوانیا است، منطقه‌ای عمدتا سفید پوست نشین و از طبقه‌ کارگر که بعد از دو بار حمایت از باراک اوباما، در سال ۲۰۱۶ از ترامپ حمایت کردند.

"چارلی جرو" مشاور جمهوری خواهان مستقر در پنسیلوانیا می‌گوید: "... آراء زیادی در آنجا وجود دارد که ترامپ می‌تواند از آنِ خود کند، از جمله رای اولی‌ها. وقتی پایِ رای اولی‌ها در میان باشد، جنگ تن به تن، واقعا غوغا می‌کند."

دمکرات‌ها می‌دانند که ترامپ در شمال شرقی پنسیلوانیا، پایگاهی محکم دارد، اما به این نتیجه رسیده‌اند که بایدن نسبت به هیلاری کلینتون در انتخابات ۲۰۱۶، بسیار قوی‌تر کار را تمام خواهد کرد، یک دلیل به خاطر زادگاهش منطقه‌ "لک وانا کانتی" است که "سکرانتون" را در خود جا داده است. ستاد بایدن مشخصا گفته است عملکردشان در جلب آراء زنان سفیدپوست و افراد مسن در شمال شرق پنسیلوانیا بهتر است.

دمکرات‌ها همچنین تقریبا اطمینان دارند که بایدن قادر است نسبت به کلینتون، آراء بیشتری را در مناطق حومه‌ "فیلادلفیا" (بزرگ‌ترین شهر پنسیلوانیا) کسب کند. این منطقه در زیر و رو شدن نتایج انتخابات مجلس در چندین ایالت و همچنین کرسی‌های مجلس نمایندگان در سال ۲۰۱۸ نقش مهمی داشت.

بررسی‌های دانشکده‌ "فرانکلین و مارشال" در شهر "لنکستر" پنسیلوانیا نشان می‌دهد بایدن نه تنها نسبت به هیلاری عملکردی بهتر دارد، بلکه ترامپ هم در مناطقی که در سال ۲۰۱۶ آراء زیادی کسب کرده بود، کمتر رای به دست می‌آورد.

متحدان ترامپ نیز معتقدند امسال میزان ناکامی‌های رئیس جمهور در فیلادلفیا به ویژه در میان مردان جوان سیاه پوست محدود خواهد شد... برخی رهبران سیاه پوست و فعالان در این شهر نیز هشدار داده‌اند مردانِ جوانِ آمریکاییِ آفریقایی تبار، اشتیاقی به بایدن ندارند.

اما تیم بایدن ابراز اطمینان کرده‌اند که وی قادر است آراء رنگین پوستان شهر را به خود اختصاص دهد. بایدن ماه گذشته اوباما را به فیلادلفیا فرستاد تا مستقیما با مردان سیاه پوست گفتگو کند.

"برندان مک فیلیپس" مدیر امور ایالتیِ بایدن در پنسیلوانیا می‌گوید تا ۹۰ درصد از ساکنان فیلادلفیا برای رای دادن نام نویسی کرده‌اند، و این که "در چند دهه‌ گذشته شاهد این تعداد ثبت نام کننده نبوده‌ایم."

بسیاری از دمکرات‌ها نیز از آنچه که تلاش ترامپ برای "سرقت انتخابات" در پنسیلوانیا می‌نامند، ابراز نگرانی شدید کرده‌اند. دمکرات‌ها انتظار دارند که ستاد ترامپ احتمالا با شمرده شدن آراء پستی مخالفت کند؛ این آراء تا سه روز بعد از انتخاباتِ سوم نوامبر از راه خواهند رسید. مقامات جمهوری خواه نیز اهمیت این مساله را تایید کرده‌اند.

شاپیرو دادستان کل پنسیلوانیا نیز از این مساله ابراز نگرانی، اما تاکید کرده است، "اکنون باید برای آینده تصمیم گرفت. دونالد ترامپ در هر مبارزه‌ حقوقی علیه ما بازنده شده و ما پیروز آن بوده‌ایم. او اگر بخواهد جنگ دیگری را آغاز کند و تلاش کند مانع از شمرده شدن آراء پستی شود، در آن هم بازنده خواهد بود."
 

 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی