رییس هیات مدیره موسسه خیریه مشیز تشریح کرد:

بیشتر تمرکز مشیز بر استان‌های جنوبی کشور است

بر اساس پیشنهاد سازمان بهزیستی کل کشور، در حال توسعه مراکز حمایتی و خیریه در سطح کشور هستیم و تمرکز بیشتر بر استان‌های جنوبی کشور است. در بحث آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۷۳ با یک مرکز شبانه روزی برای بچه‌های بی سرپرست و بد سرپرست استان کرمان کار خود را شروع کردیم. امروز تعداد این مراکز در سراسر کشور به ۲۱ عدد رسیده است. خوشبختانه رتبه اول نگهداری از بچه‌های بی سرپرست و بد سرپرست را در کشور دارا هستیم. تا این لحظه ۱۸۱۳ کودک وارد مراکز ما شده اند و سعی کردیم فضا را به شکلی مهیا کنیم تا یک خانواده یا شبه خانواده در این مراکز شکل بگیرد.

کد خبر: ۲۶۳۸۲
۱۶:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸ مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان برگزار شد. میزبان امسال این مراسم، موسسه خیریه کوثر مشیز بود. در این گردهمایی مصطفی پورمحمدی وزیر پیشین دادگستری، محمدرضا باهنر، محمد جواد فدائی استاندار کرمان، سید حسین مرعشی، محمدحسین اسکندری زاده رییس هیات مدیره موسسه خیریه مشیز و حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، محمد مهدی زاهدی، زهرا سعیدی، سید محمد حسین حسینی وزیر پیشین ارشاد و تعدادی دیگر از نمایندگان استان کرمان و ادوار مجلس نیز از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

 

محمدحسین اسکندری زاده رییس هیات امنای موسسه خیریه مشیز و میزبان مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان در تشریح فعالیت‌های موسسه خیریه مشیز گفت: موسسه خیریه مشیز، مستقل و مردمی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۷۳ در شهر کرمان آغاز کرد و طی این ۲۵ سال، همواره خدمات و مراکز خود را گسترش داده است. به طوری که در سال ۱۳۹۵ در نخستین همایش مسئولیت اجتماعی کشور، نشان زرین همایش را به خود اختصاص داد و در سال ۱۳۹۷ مقام مشاور ویژه سازمان ملل را دریافت کرد.
 

وی افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۷۳ با یک مرکز شبانه روزی برای بچه‌های بی سرپرست و بد سرپرست استان کرمان کار خود را شروع کردیم. امروز تعداد این مراکز در سراسر کشور به ۲۱ عدد رسیده است. خوشبختانه رتبه اول نگه داری از بچه‌های بی سرپرست و بد سرپرست را در کشور دارا هستیم.

 

اسکندری زاده افزود: تا این لحظه ۱۸۱۳ کودک وارد مراکز ما شده اند و سعی کردیم فضا را به شکلی مهیا کنیم تا یک خانواده یا شبه خانواده در این مراکز شکل بگیرد.

 

عضو انجمن حمایت از توسعه استان کرمان ادامه داد: از افراد تحت پوشش مراکز حمایتی ما ۳۰۰ نفر وارد دانشگاه شدند و از این تعداد ۱۵۰ نفر در بخش‌های مختلف موسسه خیریه کوثر مشیز مشغول به کار و فعالیت هستند. سعی کردیم آن‌ها را تا مراحل اشتغال و ازدواج همراهی و کمک کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیشنهاد سازمان بهزیستی کل کشور در حال توسعه مراکز حمایتی و خیریه در سطح کشور هستیم و تمرکز بیشتر بر استان‌های جنوبی کشور است. در بخش درمانی ۴ مرکز داریم که یک مرکز در تهران است و سه مرکز در کرمان که این مراکز تاکنون بیش از ۸ میلیون نفر را تحت پوشش و درمان قرار داده است. همچنین در سال ۱۳۹۶ نخستین مرکز ویژه اختلالات دهان، بلع و تغذیه ویژه معلولان در استان کرمان ـ که بیش از ۲۰ هزار معلول دارد ـ را راه اندازی کردیم.
 
رییس هیات امنای موسسه خیریه مشیز اظهار کرد: کار دیگری که انجام شد راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی در سال گذشته بود که در حاشیه‌های شهر کرمان و مناطقی که به مراکز درمانی دسترسی ندارند خدمات می‌دهد. در بخش آموزشی هم مراکز آموزشی موسسه مشیز از پیش دبستان تا پیش دانشگاهی تحت نام «ریحانه» افراد تحت پوشش را آموزش می‌دهند. در بخش معلولین دو مرکز در استان کرمان داریم که یکی از آن‌ها در اختیار بخش خصوصی بود که در سال ۱۳۹۴ به مشیز واگذار شد و در حال حاضر ۱۵۲ نفر معلول جسمی و ذهنی تحت مدیریت و پوشش موسسه مشیز هستند.

 

 

 

 به گزارش دیدارنیوز استان کرمان مرکز و نقطه آغاز فعالیت موسسه خیریه مشیز بوده است. این موسسه، مراکز متعدد و متنوعی برای کمک رسانی به محرومین واقعی و نیازمندان به خدمات آموزشی، فرهنگی، تحصیلی، اشتغال حرفه‌ای، پزشکی و مشاوره ای را در خود جای داده است و خدمات خود را به اقصا نقاط کشور گسترش داده است.

 

در وب سایت مشیز آمده است: «موسسه‌ی مشیز، نامِ خود را از چهار مفهوم اصیل «محبّت ـ شراکت ـ یاری و زیبایی» گرفته است. تاسیس اولین مرکز دخترانه در سال ۱۳۷۳ با روشی ابتکاری و آراسته به نام عزیز حضرت زهرا (س) بود. روشی ابتکاری که زندگی روزمره را شبیه سازی می‌کرد (درست مثل یک خانواده)».

 

موسسه خیریه کوثر مشیز فعالیت‌های حمایتی خود را در چند حوزه ارائه می‌دهد. مراکز این موسسه در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی، حمایتی و نگهداری و تربیت کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در قالب شبه خانواده فعالیت می‌کنند. مراکز شبه خانواده برای دختران و پسران در کرمان، اندوهجرد، گلباف، نرماشیر، زاهدان، عنبرآباد، بم، شهداد، زرند، بوشهر، قزوین، رفسنجان، سیرجان و بومهن توسط موسسه خیریه مشیز تاسیس و در حال فعالیت هستند. در حال حاضر، ۳۱۶ نفر از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز مذکور، مشغول زندگی هستند.
 
همچنین قابل ذکر است موسسه خیریه مشیز تمام هزینه‌ها و خدمات درمانی، مراقبتی، آموزشی و تحصیلی افراد تحت پوشش خود را تا ۱۸ سالگی برعهده می‌گیرد و از آن زمان به بعد، تا اتمام تحصیل در دانشگاه و اشتغال به کار و ازدواج، آنان را مورد حمایت قرار می‌دهد.

 

این موسسه دارای مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی چون کلنیک های پزشکی و دندان پزشکی شبانه روزی حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع)، مرکز درمانی فاطمه زهرا(س) و درمانگاه خیریه کوثر مشیز می باشد.

 

درمانگاه شبانه روزی مجهز است به بخش های کلینیک پزشکان عمومی و متخصص؛ اعم از زنان و زایمان، کودکان، کلینیک تخصصی داندانپزشکی و بخش های اورژانس، اورژانس هوایی، داروخانه و آزمایشگاه که همگی برآنند تا هر چه مطلوب تر به مردم مهربان این خاک خدمت کنند.

 

این مراکز از آغاز فعالیت تاکنون به بیش از چهار میلیون و سیصد و نود هزار نفر از مردم استان، خدمات درمانی (با ۵۰% تخفیف) ارائه نموده و این در حالی است که روزانه حدود ۸۵۰ نفر به این مراکز مراجعه می‌کنند.
 

همچنین دو مرکز توانبخشی، مراقبتی و حرفه آموزی معلولان ذهنی شهید فیاض بخش و پسرانه کم توانان ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) به معلولان جسمی و حرکتی و کم توانان ذهنی خدمات می دهند.

 

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای معلولین و توان خواهان بر مدار و محور همین اندیشه در سال ۱۳۷۸ برای پسران بالای ۱۴ سال تاسیس گردید. تا به امروز ۲۱۰ معلول ذهنی در این مرکز پذیرش شده اند که ۱۵۰ نفر از آنان با موفقیت ترخیص و ۶۰ نفر در حال آموزش اند. همچنین تعداد ۱۶ نفر از آنان ازدواج کرده و ۲۷ نفر از معلولین این مرکز پس از آموزش‌های موثر و مستمر، جذب بازار کار شده اند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: