زنگ خطر نیویورک‌تایمز برای آمریکا/لزوم لغو قانونی که کرونا را اپیدمی می‌کند!

زنگ خطر نیویورک‌تایمز برای آمریکا/لزوم لغو قانونی که کرونا را اپیدمی می‌کند!

نوع مواجهه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با بیماری واگیردار کرونا باعث خشم و ناراحتی مردم آمریکا شده است. برخی از تحلیل گران، شیوع این بیماری را مقدمه‌ای برای شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانند. در این بین، رفتار ترامپ با پناهجویان و نحوه برخورد با آنان، خود یک مسئله بزرگ در جهت شیوع این بیماری می‌تواند باشد؛ رفتاری با مهاجران بر طبق قانون "Public Charge که ممکن است بیماری کرونا را همه‌گیر کند. در همین خصوص، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به این موضوع پرداخته است که ترجمه این مطلب را می‌توانید در ادامه بخوانید.
راه‌های تشخیص و درمان اختلال بایپولاریتى یا دوقطبى
"دیدارنیوز" به بررسی علائم یک بیماری مادام العمر می‌پردازد؛

راه‌های تشخیص و درمان اختلال بایپولاریتى یا دوقطبى

شروع و پايه اختلال دوقطبى بودن از افسردگى شديد است كه فرد احساس مي‌كند گاهی بسيار فعال و سرزنده و شاد است و در مواقع ديگر كاملا افسرده و نااميد.يكى از اشتباهات رايج مردم، كوچك شمردن اين بيمارى و بسنده كردن به كمك هاى خانگى است. بهتر است بدانيد اين بيمارى اصلاً مانند افسردگى نيست كه با سعى در ايجاد محيط شاد، انتظار درمان شدن فرد را داشته باشيم و همواره بايد به ياد داشته باشيم كه اين اختلال هم براى فرد بيمار و هم براى اطرافيانش مي تواند خطرات جدى داشته باشد.در این مطلب، چند راه تشخيص اين بيمارى و درمانش را معرفى مي‌كنيم.
کمک هزینه پنتاگون به کمپین انتخاباتی ترامپ برای ساخت دیوار!

کمک هزینه پنتاگون به کمپین انتخاباتی ترامپ برای ساخت دیوار!

پنتاگون رسماً به کنگره اعلام کرد می‌تواند ۳٬۸ میلیارد دلار به وزارت امنیت داخلی کمک کند تا حدود ۱۷۷ مایل حصارکشی در امتداد مرز مکزیک ایجاد کند. با اهدا این مبلغ، در کل وزارت دفاع چیزی حدود ۱۰ میلیارد دلار کمک برای ساخت این دیوار کرده است در حالی که بودجه تصویب شده توسط کنگره تنها ۱٬۳۷۵ میلیارد بوده است. جمعی از روزنامه‌نگاران در نیویورک‌تایمز رویکرد انتخاباتی ترامپ و کمک‌هایی که به کمپین‌های او می‌شود را بررسی کرده‌اند که دیدارنیوز این نظرات را ترجمه کرده است و در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.
نقش کالیفرنیا در شکست ترامپ چگونه خواهد بود؟

نقش کالیفرنیا در شکست ترامپ چگونه خواهد بود؟

نیویورک‌تایمز در مطلبی به قلم Timothy Egan این بار به ایالت کالیفرنیا و نقش آن در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخته است. از زمان شروع ریاست جمهوری ترامپ به دلیل افزایش قیمت خانه و هزینه نجومی اجاره‌ها، مردم دارای درآمد کمتر، مجبور به فرار از این ایالت و سکونت در ایالت‌های کم هزینه‌تر شده‌اند. مهاجرت ساکنان کالیفرنیا از سال ۲۰۰۷ تا به حال چیزی حدود ۷٬۳ میلیون نفر تخمین زده شده که این اتفاق ظاهراً در آرایش سیاسی انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری و حق امتیاز ایالت‌ها تاثیر به سزایی خواهد داشت که احتمالاً نتیجه انتخابات را به نفع دموکرات‌ها تمام می‌کند.
تحلیل روند استیضاح ترامپ از نگاه نیویورک تایمز
"دیدارنیوز" منتشر کرد؛

تحلیل روند استیضاح ترامپ از نگاه نیویورک تایمز

نمایندگان دموکرات در طول هفته گذشته، اتهام تلاش ترامپ براى پنهان کردن سوء استفاده از منصبش براى منافع شخصى را مورد توجه قرار دادند و از مردم آمریکا خواستند که به دنبال کشف حقیقت باشند و در ادامه، مردم خواستار پیگیرى شواهد به طور علنى در دادگاه شدند. نمایندگان جمهورى‌خواه، احساس نگرانى کردند که اگر مجلس سنا شروع به صدور احضارنامه کند، آنگاه رئیس جمهوری ادعاى امتیاز اجرایى می‌‎کند و دعوا را به دادگاه می‌کشاند که این موضوع، تا ماه‌ها آن را طولانى می‌کند. «جو سکولو» وکیل شخصى ترامپ، پیش دفاع خود را به یک "تریلر" (پیش نمایش فیلم) تشبیه کرد که جاذبه و کشش‌هایش در آینده معلوم می‌شود. او می‌گوید چرا وقتى پایان کار براى نمایندگان جمهورى‌خواه آشکار است، زمان خود را بیهوده صرف تولید یک فیلم کامل می‌کنند؟!»
تحلیل «سوزان رایس» از پیامدهاى ترور سردار سلیمانى برای آمریکا/ آمریکایی‌ها دیگر امن نیستند

تحلیل «سوزان رایس» از پیامدهاى ترور سردار سلیمانى برای آمریکا/ آمریکایی‌ها دیگر امن نیستند

«سوزان رایس» سیاستمدار آمریکایی در یادداشتی که نیویورک تایمز منتشر کرده است پیامد‌های ترور سردار سلیمانی را بیان کرده است. وی می‌نویسد: بعد از ترور دومین مقام مهم ایران، یک چیز روشن شده است: آمریکایى‌ها دیگر امن نیستند. آمریکایى‌ها باید آمادگى هر پیامدى را داشته باشند. احتمال وقوع جنگ حتمى نیست، اما احتمال درگیرى و تنش جدى، از هر زمان دیگری بیشتر احساس می‌شود. از فعالیت‌هاى دیپلماتیک و تجارى آمریکا تا ارتش و مردم ساکن منطقه، همه در خطر هستند. آمریکایى‌ها باید بترسند، چون این بار در مقابل اثرات این تصمیم، تنهاتر از همیشه هستند زیرا آقاى ترامپ و دولتش ظاهراً لزومى به مشورت با کنگره و احزاب و حتى متحدانش در دیگر کشور‌ها نمی‌بیند. حال براى آمریکا فرار و جلوگیرى از تنش بسیار سخت خواهد بود. ایران حرکت بعدى را بازى می‌کند.
تشریح عملیات ترور سردار سلیمانی توسط نیویورک تایمز

تشریح عملیات ترور سردار سلیمانی توسط نیویورک تایمز

در یکی از تحلیل‌های منتشره توسط نیویورک تایمز به قلم Eric Thayer وی به چگونگی وقوع این حمله تروریستی پرداخته است. اریک تایر می‌نویسد: ترامپ در ابتدا پس از این ترور پیام‌های تهدیدآمیز براى ایران ارسال می‌کرد و آمادگى نظامى خود را متذکر می‌شد، اما بعد از انتقادهاى شدید داخلى و خارجى در برابر این عمل که منتقدین، آن را «قمار بى پروای ملى» می‌خوانند چندین بار اعلام کرد او به دنبال نبرد بزرگترى با ایران نبوده و نیست بلکه براى متوقف کردن جنگ و مهار کردن درگیرى تصمیم به این اقدام گرفته است. به گفته یک مقام آمریکایى، کاخ سفید پس از حمله موشکى روز جمعه گذشته به پایگاه نظامى عراق در خارج از کرکوک که منجر به کشته شدن کارمندان آمریکایى شد، به فکر انجام این ترور افتاد و فرماندهى مشترک عملیات ویژه چندین روز بود که منتظر فرصت مناسب براى حمله بود. او همچنین افزود که این تصمیم، قطعى نبود، اما در نتیجه، گزینه منتخب توسط کاخ سفید این شد که بسته به ورود ژنرال سلیمانى در روز پنجشنبه به عراق، تصمیم نهایى گرفته شود. قرار بر این شد که اگر سردار با مقامات عراقى در فرودگاه همراه شد و گارد نظامى شلوغ و قوى همراه او بود ماموریت لغو شود ولى برعکس با جمع کوچکى رودرو شدند و ترور صورت گرفت.
پرونده ویژه "کتاب‌آباد" / بخش پنجم

چگونه کتاب بخوانیم؟

شخصیت انسانى به طور مداوم از طریق خواندن تغییر می‌یابد. خواندن همچنین مانند هر شکل دیگری از تجربه ممکن است تأثیر منفی یا مثبتی برخواننده داشته باشد، از این رو باید برنامه‌اى متعادل و مناسب در جهت تاثیرپذیرى درست و در نتیجه کسب نتیجه آرمانى از خواندن اتخاذ شود تا به ساختن شخصیتى متعارف و آگاه از فرد کمک شود. مقاله "چگونه کتاب بخوانیم؟ " نوشته Dr. K. K. Palani است. وی در این مقاله از دلایل مفید بودن کتابخوانی صحبت کرده است و انواع روش‌های افزایش مطالعه در جامعه را مطرح کرده است. مخاطبان گرامی می‌توانند ترجمه کامل این مقاله را در این مطلب مطالعه کنند.
راهکار نامزد‌های دموکرات برای مواجهه با ایران چیست؟
"دیدارنیوز" به انتشار تحلیل «کارول جیاکومو» تحلیلگر نیویورک تایمز می‌پردازد؛

راهکار نامزد‌های دموکرات برای مواجهه با ایران چیست؟

«کارول جیاکومو» خبرنگار شناخته‌شده نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی به بررسی روابط آمریکا و ایران پرداخته و ادعا کرده است که نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موافق بازگشت مشروط این کشور به توافق هسته‌ای ۵ +۱ با ایران هستند. وی در این گزارش سعی دارد نشان دهد که تنها راه‎حل از بین بردن تنش ایران و آمریکا برگشت به یک توافق است و با ارسال سوالاتی به نامزد‌های دموکرات و دریافت پاسخ، متوجه شده است که آن‌ها نیز به دنبال این موضوع هستند.