تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدارنیوز" منتشر کرد؛

تحلیل روند استیضاح ترامپ از نگاه نیویورک تایمز

News Image Lead

نمایندگان دموکرات در طول هفته گذشته، اتهام تلاش ترامپ براى پنهان کردن سوء استفاده از منصبش براى منافع شخصى را مورد توجه قرار دادند و از مردم آمریکا خواستند که به دنبال کشف حقیقت باشند و در ادامه، مردم خواستار پیگیرى شواهد به طور علنى در دادگاه شدند. نمایندگان جمهورى‌خواه، احساس نگرانى کردند که اگر مجلس سنا شروع به صدور احضارنامه کند، آنگاه رئیس جمهوری ادعاى امتیاز اجرایى می‌‎کند و دعوا را به دادگاه می‌کشاند که این موضوع، تا ماه‌ها آن را طولانى می‌کند. «جو سکولو» وکیل شخصى ترامپ، پیش دفاع خود را به یک "تریلر" (پیش نمایش فیلم) تشبیه کرد که جاذبه و کشش‌هایش در آینده معلوم می‌شود. او می‌گوید چرا وقتى پایان کار براى نمایندگان جمهورى‌خواه آشکار است، زمان خود را بیهوده صرف تولید یک فیلم کامل می‌کنند؟!»

کد خبر: ۵۰۰۹۰
۱۲:۰۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ صدف بهرامی‌راد: در طی روزهای اخیر، یکی از مباحث مهم در حوزه مسائل بین الملل، جریان استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا است. روند استیضاح که از چهارشنبه شروع شده است همچنان ادامه دارد و پس از آنکه در طی سه روز، استیضاح کنندگان به ارائه استدلال های خود پرداختند، از دیروز وکلای ترامپ برای دفاع از وی به سنا رفته تا به ابهامات مطرح شده پاسخ دهند. البته جلسه بعدی استیضاح، عصر دوشنبه خواهد بود. در همین خصوص، نیویورک تایمز از روند برگزاری جلسات استیضاح ترامپ، گزارشی منتشر کرده است که در ادامه می خوانید.

 

«نمايندگان پارلمان آمریکا با توجه به ادعای حق بودن نظراتشان، از سخن گفتن بيشتر خودارى مي‌كنند. قطعاً جمعه در شمار بحرانى‌ترين روزهايى قرار مي‌گيرد كه مجلس آمریکا به خود ديده است. جمعه سومين و آخرين روز ارائه استدلال نمايندگان سنا براى استيضاح ترامپ بود. لازم به ذكر است كه در بيشتر دادگاه‌ها معمولاً دلايل ارائه شده توسط خواهان، صرفًا شروع پرونده محسوب مي‌شود.

 

دادرسى‌هاى هيئت منصفه توسط يكى از رهبران جمهورى‌خواه اداره مي‌شود كه به نظر می رسد علاقه‌اى به توجه به مدارك ارائه شده و شواهد ندارد و عمداً به دنبال سرعت بخشيدن به روند اين جلسات و احتمالاً تبرئه ترامپ است.


نمايندگان مجلس سنا، پنجشنبه گذشته را به تفصيل درباره چگونگى سوء استفاده ترامپ از سياست خارجى در اوكراين براى منافع سياسى شخصى پرداختند(پرونده جو بايدن) و اعمال وى را باعث شرمسارى پدران بنيانگذار آمريكا دانستند. آنها در سومين روز ارائه در صدد بودند که كارى در راستای اثبات ماده دوم استيضاح انجام دهند كه رئيس جمهور را به کارشکنی در کار كنگره متهم مي‌كند.


رهبران دموكرات به آرامى و متدولوژيكى، لايه‌هاى عميق و غيرقابل رد براى اين پرونده ساختند كه كار را براى دفاع‌ كاخ سفيد دشوار مي‌سازد.


«آدام شيف» رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به نحوی پيش رفت كه نمايشى جهت تفهيم القای اتهام دخالت اوکراین در انتخابات آمریکا توسط روسیه که تكرار موارد اتهامی بود و لازمه دادگاه به شمار مي‌رفت را اجرا کرد، چراکه اين بار بيشتر مخاطبان دادگاه، مردم عادى بودند كه به طور كامل در جريان اين اتهامات وارده به ترامپ نبودند.


نمايندگان دموكرات در طول هفته گذشته، اتهام تلاش ترامپ براى پنهان كردن سوء استفاده از منصبش براى منافع شخصى را مورد توجه قرار دادند و از مردم آمريكا خواستند كه به دنبال كشف حقيقت باشند و در ادامه، مردم خواستار پيگيرى شواهد به طور علنى در دادگاه شدند.


در جلسه خصوصی چهارشنبه، جمهورى‌خواهان سنا خلاصه‌اى از زمانبر بودن و سخت بودن كسب اطلاعات بيشتر از كاخ سفيد را دريافت كردند به همين دليل نمایندگان جمهورى‌خواه، احساس نگرانى كردند كه اگر مجلس سنا شروع به صدور احضارنامه كند، آنگاه رئيس جمهوری ادعاى امتياز اجرايى مي‌‎كند و دعوا را به دادگاه می كشاند که این موضوع، تا ماه‌ها آن را طولانى می كند.


سناتور «ليزا موركوفسكى» نماينده جمهورى آلاسكا طى مصاحبه‌اى به CNN گفت: «سنا تصميم گرفته بود كه نمي‌خواهد با رجوع دعوا به دادگاه، سرعت اين دادرسى را كند كند اما اكنون خواستار پيگيرى اين مسئله از طريق دادگاه است». ميركوفسكى جزو نمايندگان جمهورى‌خواهى است كه به رأى‌گيرى جهت ارائه مدارك بيشتر رأى مثبت داد.


با اين حال برخى از دموكرات‌ها اظهار نگرانى مي‌كنند. سناتور «كريس مورفى» عضو حزب دموكرات كانكتيكات به پليتيكو گفت: من هفته گذشته به بردن رأى‎گيرى براى ارائه شهود بيشتر بسيار خوشبين‌تر بودم و توقع داشتم تا اين هفته شاهد گروه عظيمى از منتقدان جمهورى‌خواه باشم.


ترامپ نيز فشار خود به مجلس را قطع نمي‌كند. طى"وقت اجرايى" صبح جمعه، ترامپ توييتى سرشار از فحش و ناسزا و متهم كردن نمايندگان به كلاهبردارى در روند پيشروى پرونده منتشر كرد! البته اين اقدام وى كاملاً قابل پيش بينى بود. او همچنين افزود نمايندگان مي‌خواهند زمان خود را صرف كار بيهوده‌اى كنند كه كار اشتباهى است.


«جو سكولو» وكيل شخصى ترامپ، پيش دفاع خود را به يك "تريلر"(پيش نمايش فيلم) تشبيه كرد كه جاذبه و كشش‌هايش در آينده معلوم مي‌شود. او می گوید چرا وقتى پايان كار براى نمايندگان جمهورى‌خواه آشكار است، زمان خود را بيهوده صرف توليد يك فيلم كامل مي‌كنند؟!»

 

منبع:  https://www.nytimes.com/2020/01/24/opinion/trump-impeachment-obstruction.html

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی