تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

افشای محتوای یک مراسم ترامپ در ۲۰۱۸؛ "اوکراین چقدر می‌تواند در برابر روسیه دوام آورد؟"

بر اساس محتوای مربوط به یک فایل ویدیویی یک نشست هشتاد دقیقه‌ای همراه با صرف شام در محل هتل ترامپ در واشنگتن آمریکا در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ پرس و جو کرده که اوکراین بدون کمک آمریکا چقدر می‌تواند در برابر هرگونه تجاوزگری روسیه مقاومت کند. او در ادامه در پی بالا گرفتن بحثی درخصوص سفیر وقت کشورش در اوکراین خواستار اخراج وی شد.

کد خبر: ۵۰۱۳۴
۱۱:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس محتوای این ویدیو که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  در جریان این نشست می‌پرسد آنها (‌اوکراینی‌ها) چقدر در یک جنگ با روسیه دوام خواهند آورد؟

ترامپ در ادامه تقاضا می‌کند که ماری یووانوویچ، سفیر سابق کشورش در اوکراین فورا از سمتش کنار گذاشته شود. این در حالی است که یووانوویچ یک سال بعد و در پی کمپین رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و دیگر نزدیکان وی برای بی اعتبار ساختنش، نهایتا برکنار شد. بر اساس این فایل ویدیویی در این جلسه برخی نزدیکان رودی جولیانی که محکومیت قضایی دریافت کردند، نیز حضور دارند.

این فایل ویدیویی برخی گفته‌های رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که دو چهره نزدیک به جولیانی یعنی "لیو پارناس" یا "ایگور فرومن" را نمی‌شناخته، رد می‌کند.

این دستیاران جولیانی در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در سال گذشته میلادی از بابت اتهامات مربوط به تامین مالی یک کمپین محکومیت دریافت کردند.

این فایل بعد از آن فاش می‌شود که دموکرات‌ها همچنان اصرار به احضار شاهدان و دسترسی به مدارک بیشتر در جلسه محاکمه برای استیضاح ترامپ در مجلس سنا دارند.

در محتوای صوتی مربوط به این فایل ویدیویی صدایی که به نظر متعلق به پارناس است، می‌گوید: من فکر می‌کنم بزرگترین مشکل و نقطه آغاز برخوردهای ما این است که از شر سفیر در اوکراین خلاص شویم.

او در ادامه ظاهرا خطاب به ترامپ می‌گوید: او (یووانوویچ) اساسا راه می‌رود و به همه می‌گوید دست نگه دارید چون او (ترامپ) قرار است استیضاح شود. فقط منتظر باشید.

در ادامه رئیس جمهور آمریکا پاسخ می‌دهد: از شر او خلاص شوید، همین فردا او را بیرون بیاندازید، من اصلا برایم مهم نیست، فردا او را بیرون بیاندازید؟ باشد؟ این کار را انجام دهید.

بحث اوکراین در این مراسم شام در هتل ترامپ با پیش زمینه بحث درباره‌ بازارهای انرژی مطرح شد و صدایی که همچنان به نظر متعلق به پارناس است از دست داشتن خود در خرید یک شرکت انرژی اوکراینی صحبت می‌کند.

این گروه در ادامه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا را تحسین می‌کنند و در همین راستا ترامپ می‌گوید: پامپئو قرار است همچنان خوب باشد و کارش را خوب انجام می‌دهد و هم اکنون و تا حالا نیز کارش را خوب انجام داده است.

در ابتدای این ویدیو ظاهرا ترامپ مشغول عکس انداختن بوده و سپس وارد اتاق پذیرایی دارای دیوارهای آبی می‌شود.

صدایی که ظاهرا متعلق به فرومن است، می‌گوید: این یک اتاق عالی است و برای من باور نکردنی است.

در این ویدیو دونالد جونیور ترامپ، پسر دونالد ترامپ نیز به همراه "جانی دی استفانو" مشاور حقوقی سابق رئیس جمهور آمریکا به چشم می‌خورد.

"جک نیکلائوس"، نوه "استنلی گیل" گلف باز سرشناس و یک چهره مشهور املاک نیویورک نیز در این مراسم که برای حامیان مالی ترامپ برگزار شده، شرکت داشته است. با گذشت چند دقیقه از گفت‌وگوها دونالد ترامپ شروع به حمله جورج دبیلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، چین، سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اروپا می‌کند.

ترامپ ابتدا می‌گوید "بوش کسی است که ما را وارد جنگ و در خاورمیانه درگیر کرد. عجب کار زیبایی! ما هم اکنون با هزینه‌ ۷ تریلیون دلاری در خاورمیانه هستیم!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید می‌کند، "چین سالهاست از ما دزدی کرده و ما دو تریلیون دلار به آنها بدهکاریم."

ترامپ سازمان تجارت جهانی را نیز مورد انتقاد قرار داد زیرا به گفته‌ی وی، "این سازمان تجارت جهانی بود که به چین اجازه داد کارهایی را که دارند انجام می‌دهند، انجام دهند: سازمان تجارت جهانی بدتر از چین است، چین اصلا تا زمان سازمان تجارت جهانی بزرگ نشد."

رئیس جمهور آمریکا در ادامه موضوع دست داشتن آمریکا در جنگ کره را زیر سوال برده و گفت‌: ما در ابتدای کار چطور در کره جنوبی درگیر شدیم؟ درباره آن به من حرف بزنید؟ چطور ما در جنگ کره سر در آوردیم؟

ترامپ در این نشست هم‌چنین میهمانانش را در جریان برنامه مربوط به برگزاری اولین نشست خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که در آن زمان هنوز برگزار نشده بود، قرار داد.

ترامپ فاش کرد که بر سر یک تاریخ و محل این دیدار توافق کرده است، در این میان یکی از شرکت کننده‌ها برای برگزاری این دیدار مکانی متفاوت به نام "سونگ دو" در کره جنوبی که ۷۰ درصد آن متعلق به شرکت "گیل اینترنشنال" بوده و دارای یک زمین گلف طراحی شده توسط نیک لائوس بوده را مطرح کرد.

ترامپ در ادامه به میهمانانش در این جلسه گفت: "می‌دانید که کیم جونگ اون یک گلف باز بزرگ است!" این گفته باعث خنده حضار شد.

ترامپ درباره‌ نشست با موضوع بحران مرزی و برنامه‌هایش در مورد ساخت دیوار در مرز مکزیک نیز صحبت و تاکید کرد، خواسته‌ اصلی او ساخت دیوار بتونی در این منطقه بود اما قبلا از مقام‌های امنیتی شنیده که چنین دیواری فایده ندارد.

ترامپ گفت‌: "شما قطعا باید بتوانید از این دیوار آن طرف مرز را ببینید"، او اظهار کرد: سوداگران مواد مخدر خواهند توانست محموله‌های سنگین مواد مخدر را از آن طرف پرتاب کنند و این دیوار می‌تواند ماموران گشت مرزی را به کشتن دهد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: آنها یک منجنیق دارند و محموله‌هایشان را از روی دیوار به آن طرف پرتاب می‌کنند و این محموله در سمت دیگر دیوار فرود آمده و می‌تواند به مردم اصابت کند! می‌توانید تصور کنید که یک شی ۱۰۰ پوندی به شما برخورد کند؟! کل قضیه مضحک است، من دوست دارم یک دیوار بتونی آنجا باشد اما شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید!

اواخر جلسه بحث به انتخابات آمریکا و رسانه‌ها کشیده شد.

ترامپ گفت‌، معتقد است اگر در سال ۲۰۱۶ برنی سندرز، نامزد ریاست جمهوری دموکرات‌ها بود کارش سخت‌تر می‌شد.

در اواخر این مراسم شام، پارناس ظاهرا هدیه‌ای به ترامپ می‌دهد و می‌گوید این هدیه از جانب خاخام ارشد یهودیان اوکراین و خاخام‌های اسراییل به او داده شده است.

او ترامپ را با مسیح مقایسه کرد و گفت: مثل این می‌ماند که مسیح را شخصی بدانیم که آمده کل جهان را نجات دهد، بنابراین انگار که شما منجی اوکراین هستید.

فرومن نیز اظهار کرد، همه یهودیان اوکراین برای شما دعا می‌کنند. سپس کارناس به ترامپ می‌گوید که این هدیه را به جارد کوشنر، داماد یهودی خودش نشان دهد تا معنای واقعی آن را بداند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی