تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

زنگ خطر نیویورک‌تایمز برای آمریکا/لزوم لغو قانونی که کرونا را اپیدمی می‌کند!

News Image Lead

نوع مواجهه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با بیماری واگیردار کرونا باعث خشم و ناراحتی مردم آمریکا شده است. برخی از تحلیل گران، شیوع این بیماری را مقدمه‌ای برای شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانند. در این بین، رفتار ترامپ با پناهجویان و نحوه برخورد با آنان، خود یک مسئله بزرگ در جهت شیوع این بیماری می‌تواند باشد؛ رفتاری با مهاجران بر طبق قانون "Public Charge که ممکن است بیماری کرونا را همه‌گیر کند. در همین خصوص، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به این موضوع پرداخته است که ترجمه این مطلب را می‌توانید در ادامه بخوانید.

کد خبر: ۵۴۹۱۸
۱۱:۴۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ صدف بهرامی‌راد: نوع مواجهه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با بیماری واگیردار کرونا باعث خشم و ناراحتی مردم آمریکا شده است. برخی از تحلیل گران، شیوع این بیماری را مقدمه‌ای برای شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ می‌دانند. در این بین، رفتار ترامپ با پناهجویان و نحوه برخورد با آنان، خود یک مسئله بزرگ در جهت شیوع این بیماری می‌تواند باشد؛ رفتاری با مهاجران بر طبق قانون "Public Charge که ممکن است بیماری کرونا را همه‌گیر کند. در همین خصوص، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به این موضوع پرداخته است که ترجمه این مطلب را می‌توانید در ادامه بخوانید.

 

قانون "Public Charge"؛ بلای جان مردم


در اواخر ماه ژانویه، هنگامی که نتیجه آزمایش نخستین بیمار مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، دیوان عالی آمریکا از قانون "Public Charge" (قانونی که بر اساس آن، مقامات USCIS درخواست کارت اقامت مهاجران را بررسی می‌کنند) مصوب دولت ترامپ حمایت کرد که به مأموران فدرال این امکان را می‌دهد تا درخواست کارت اقامت (green card) مهاجرانی که از برنامه‌های تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند را رد کنند.

در ابتدا این تصمیم بی‌ربط به نظر می‌رسید، اما کارشناسان بهداشت اعلام کردند که شیوع انواع بیماری‌های عفونی در طول تاریخ در طبقه محروم و آسیب‌پذیر جامعه بیشتر دیده می‌شود، لذا به جز شهروندانی که به بیمه خدمات درمانی، مواد غذایی مقوی و مسکن امن دسترسی دارند بقیه جزء این طبقه شمرده می‌شوند. پزشکان و مدافعان مهاجرت مدت‌ها است که نگران این قانون و خطرات جدی که برای سلامت جامعه ایجاد می‌کند هستند. این قانون باعث ترس مهاجران برای استفاده از خدمات درمانی شده است و در نتیجه آن‌ها را مستعد انواع بیماری‌ها می‌کند که در نهایت برای جامعه خطرناک خواهد بود.

دولت هنگامی که برای نخستین بار این قانون را پیشنهاد داد، مقامات وزارت امنیت داخلی خاطر نشان کردند که این امر می‌تواند به پیامد‌های بهداشتی بدتری برای مهاجران به ویژه نوزادان، کودکان و زنان باردار منجر شود. آن‌ها همچنین اذعان کردند میزان واکسیناسیون با این قانون، افت شدیدی پیدا خواهد کرد و بیماری‌های واگیردار شیوع بیشتری پیدا می‌کنند و در نتیجه سلامت جامعه در خطر قرار می‌گیرد، اما دولت اعلام کرد مقررات جدید برای رسیدن به هدفی والاتر از سلامت عمومی جامعه وضع خواهد شد که آن "ساختن مهاجران خودکفا" است.

در چند سال گذشته، بسیاری از تغییرات در قانون و سیاست با برچسب "خودکفایی" و "مسئولیت شخصی" انجام شده است! برنامه‌های شبکه امنیت اجتماعی نظیر SNAP و TANF قطع شده‌اند و نبود کار، هزاران نفر را از داشتن MEDICAID (بیمه سلامت آمریکا) محروم کرده است. البته باید یادآوری شود که جدا از مسائل بهداشتی، مهاجران با انواع خشونت‌های رفتاری اعم از جدا کردن اعضاء خانواده از یکدیگر، تبعید‌های گسترده در خانه، یورش‌های ICE و نمونه‌های بسیار دیگری مواجه شده‌اند. با توجه به امکان اپیدمیک شدن ویروس کرونا اکنون تعقل صحیح پشت این قانون مورد سوال قرار گرفته است. بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در بیش از ۸۰ کشور در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که بیش از ۳۴۰۰ نفر آن‌ها فوت شده اند؛ از جمله ۱۴ نفر در ایالات متحده!


زنگ خطر نیویورک‌تایمز برای آمریکا/ ضرورت لغو قانونی که کرونا را اپیدمی می‌کند!

 

طرفداران مرز‌های بسته و کم کردن پوشش شبکه‌های تأمین اجتماعی تمایل به بزرگ‌نمایی تنش بین شهروندان قانونی و مهاجران دارند و معتقدند راه کمک به شهروندان آمریکایی اخراج مهاجران است، اما حقیقت این است که هر دو گروه در معرض ابتلا به این بیماری هستند. باید به خاطر داشت که بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌هایی مانند Covid-۱۹ توانایی ایجاد دو دستگی در جامعه را دارند که ممکن است منجر به تنش‌های جبران ناپذیر شود.

در حال حاضر تمام شهروندان، چه تحت پوشش و چه فاقد بیمه سلامت، با مبالغ سرسام‌آور دارویی حتی برای تشخیص اولیه ناقل بودن این ویروس، روبه‌رو می‌شوند که بسیاری قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند و ناچاراً از درمان سرباز می‌زنند که این اتفاق باعث شیوع گسترده‌تر این ویروس می‌شود. با ادامه قرنطینه، ده‌ها میلیون کارگر با دستمزد پایین که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند مجبور به ترک محیط خانه خواهند بود. حتی فکر برچیدن قانون «مراقبت مقرون به صرفه» (The Affordable Care) در سال آینده نیز ترسناک است، این اقدام در نهایت ۲۱ میلیون نفر را بدون بیمه درمانی می‌گذارد.

در میان مهاجران، تأثیرات قانون "Public Charge" و سایر سیاست‌های مهاجرتی مبنی بر ترس، مدت‌هاست که مشهود است. مادران غذای مجانی نوزادان را دریافت نمی‌کنند، خانواده‌های گرسنه دیگر پیگیری برای دریافت بسته‌های کمکی غذا نمی‌کنند و بیماران مهاجر به مراکز پزشکی برای درمان مراجعه نمی‌کنند تا نکته منفی در پرونده‌شان ثبت نشود که در نهایت منجر به رد درخواستشان برای دریافت کارت اقامت شود.

می توان حدس زد که طی ماه‌های جاری و ادامه گسترش این ویروس، طرفداران قانون "Public Charge" موج جدیدی از مهاجر هراسی ایجاد کنند و خواستار اخراج این گروه شوند و این اتفاق باعث تشدید ترس مهاجران و عدم مراجعه آن‌ها به مراکز پزشکی شود که شیوع کرونا را بیشتر می‌کند. بهترین راه برای از جلوگیری از این اتفاق، دور انداختن تفکر نژادپرستانه و ایجاد همبستگی هر چه تمام‌تر و البته کمک برای ساخت یک شبکه ایمنی بزرگ و کارآمد برای همه است.

در روز‌های گذشته بیش از ۷۰۰ متخصص بهداشت، نامه‌ای را برای دولت مبنی بر عدم ثبت امتیاز منفی برای مهاجران در صورت مراجعه به بیمارستان برای درمان کرونا تنظیم کردند. پزشکان و محققان به مقامات توصیه کردند که بیمه سلامت را کاهش ندهند تا طبقه ضعیف جامعه نیز قادر به پرداخت هزینه درمان باشد. آن‌ها همچنین خواستار توجه ویژه و کمک مالی به مراکز بهداشتی محلی و مناطق ضعیف جامعه شدند و اعلام کردند آزمایش تشخیصی ـ و در آینده در صورت دستیابی به واکسن ـ بدون در نظر گرفتن توانایی پرداخت شخص، باید به طور گسترده در اختیار تمام طبقات جامعه قرار بگیرد.

در سال ۲۰۱۸ و پیش از فراگیری ویروس Covid-۱۹ هنگامی که قانون Public Charge هنوز فقط یک پیشنهاد بود «وندی پارمت»، استاد بهداشت عمومی دانشگاه شمال شرقی هشدار داد که فشار برای خودکفایی مهاجران، خطرناک خواهد بود. او گفت: «هیچ یک از ما نمی‌توانیم در مقابل اتفاق اپیدمیک و گسترده خودکفا باشیم». باید توجه داشت که خودکفایی هنگام رویارویی با یک بیماری همه‌گیر، خود می‎تواند بسیار خطرناک باشد. به یاد داشته باشید که سلامتی همه انسان‌ها فارغ از ملیتشان بسیار حائز اهمیت است.

 

منبع: نیویورک تایمز

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی