تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در بازدید از موسسه خیریه کوثر مشیز مطرح شد؛

استاندار اردبیل: همکاری با مشیز، برد برد است

استاندار اردبیل گفت: با توجه به اینکه به طور واقعی و پیگیرانه در حال انجام کار خیر با استاندارد بالا هستید استانداری اردبیل به دو دلیل آمادگی دارد با مشیز همکاری کند و شرایط سرمایه گذاری را نیز مهیا کند، یکی اینکه مانند گذشته به سازمان بهزیستی کمک کنید و باری از دوش دولت بردارید و دیگر اینکه با توجه به تجربیات موفق اقتصادی، منشأ خلق ارزش افزوده در استان شوید و ما از این رویکرد استقبال و حمایت می‌کنیم. با این اوصاف، یک نگاه برد برد حاکم می‌شود، از طرفی آسیب دیدگان اجتماعی استان، مأمنی پیدا می‌کنند و از سویی از تجربیات اقتصادی مشیز جهت خروج از رکود بهره می‌بریم.  

کد خبر: ۴۰۲۳۹
۱۴:۰۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: استاندار اردبیل با حضور در موسسه خیریه کوثر مشیز، ضمن دیدار با مدیران این مجموعه خیریه، در جریان اقدامات نیکوکارانه و برنامه های آتی موسسه قرار گرفت.

 

اکبر بهنام جو که در بدو ورود مورد استقبال رئیس هیات امنا، مدیرعامل و دیگر مدیران ارشد موسسه خیریه کوثر مشیز قرار گرفته بود در جلسه هیئت مدیره خیریه شرکت کرد و ضمن تحسین اقدامات مشیز در حوزه ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: در اردبیل ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که سمن‌ها می‌توانند به آن ها ورود کنند و موسسه مشیز با توجه به گزارشات مستندی که مشاهده کردیم از اولویت ویژه‌ای برای تاسیس مراکز خدماتی برای اقشار آسیب پذیر در آن استان برخوردار خواهد بود، ضمن اینکه برای پشتیبانی از موسسه خیریه، زمینه سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی از جمله لبنیات، کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد که البته ارزش افزوده حاصل از فعالیت‌های اقتصادی می تواند مجددا در استان اردبیل سرمایه گذاری شود.

 


استاندار اردبیل: همکاری با مشیز، برد برد است

 

استاندار اردبیل در ادامه افزود: با توجه به اینکه به طور واقعی و پیگیرانه در حال انجام کار خیر با استاندارد بالا هستید استانداری اردبیل به دو دلیل آمادگی دارد با مشیز همکاری کند و شرایط سرمایه گذاری را نیز مهیا کند، یکی اینکه مانند گذشته به سازمان بهزیستی کمک کنید و باری از دوش دولت بردارید و دیگر اینکه با توجه به تجربیات موفق اقتصادی، منشأ خلق ارزش افزوده در استان شوید و ما از این رویکرد استقبال و حمایت می‌کنیم. با این اوصاف، یک نگاه برد برد حاکم می‌شود، از طرفی آسیب دیدگان اجتماعی استان، مأمنی پیدا می‌کنند و از سویی از تجربیات اقتصادی مشیز جهت خروج از رکود بهره می‌بریم.
 
وی افزود: اردبیل شرایط مناسبی برای بحث سرمایه گذاری در گردشگری دارد که با احداث مراکز درمانی و خدماتی به اقشار آسیب پذیر از سوی موسسه مشیز، بازو‌ی اقتصادی مجموعه هم می‌تواند خدمات گردشگری ارائه دهد.

 

همکاری با مشیز یک برد برد است
 

در ابتدای این نشست، محمدحسین اسکندری زاده رئیس هیئت امنای موسسه خیریه کوثر مشیز گفت: تا قبل از سال ۷۳ مسئولیت‌های مختلفی در استان کرمان داشتم و در آخرین مسئولیتم به عنوان قائم مقام اقتصادی در مجموعه استانداری به مهندس سیدحسین مرعشی استاندار وقت کرمان کمک می‌کردم. آن زمان محور‌هایی را برای توسعه استان در نظر گرفته بودیم که یکی از آن ها در خصوص بندر جاسک بود. پیگیر بودیم تا آنجا را تبدیل به منطقه آزاد تجاری کنیم که متاسفانه این ایده عملی نشد، ولی در عوض، اولین منطقه ویژه اقتصادی در سیرجان شروع به کار کرد که اکنون یکی از  موفق‌ترین مناطق ویژه اقتصادی کشور است.

 

همکاری با مشیز یک برد برد است

 
وی افزود: یکی از طرح‌هایی که من به آقای مرعشی پیشنهاد کردم و عملیاتی هم شد طرح گسترش مرغداری‌های استان کرمان بود که اکنون این استان را به یکی از مهمترین قطب‌ها در این صنف تبدیل کرده است؛ به طوری که استان کرمان یکی از صادر کنندگان جوجه یک روزه است و طرح مرغ اجداد با تولید ۱۰۰ هزار تن نیز راه اندازی شد که اکنون یکی از مهمترین طرح‌های بعد از انقلاب است.
 
اسکندری زاده با بیان اینکه در آن مقطع موسسات اعتباری وجود نداشت، خاطرنشان کرد: صندوق قرض الحسنه‌ای به نام مشیز تاسیس کردیم که در تهران و کرمان دو شعبه داشت و عینا مانند سیستم بانکی عمل کردیم. خیریه کوثر مشیز و صندوق‌هایی به همین نام را تشکیل دادیم که ابتکار خود من بود. در خصوص صندوق‌ها نهایتا با نظر و برنامه بانک مرکزی با دو موسسه دیگر ادغام شدیم و با عنوان موسسه اعتباری نور فعالیت ها ادامه پیدا کرد، ولی خیریه مشیز به کار خود ادامه داد و گسترش یافت.

 


استاندار اردبیل: همکاری با مشیز، برد برد است

 

وی ادامه داد: موسسه اعتباری نور موفق شده تاکنون ۳۳۶ شعبه در سراسر کشور افتتاح کند. این موسسه حدود ۲ میلیون نفر سپرده گذار دارد و ۲۵۰۰ کارمند در آن شاغل هستند و از نظر رتبه بندی مقام دوازدهم را در بین بانک‌های خصوصی دارد.
 
رئیس هیات امنای موسسه خیریه کوثر مشیر یادآور شد: خیریه مشیز در سال ۷۳ با یک مرکز شبانه روزی در کرمان راه اندازی شد که اولین پذیرش ما ۴۰ نفر از دختران بی سرپرست و بدسرپرست بودند. مشیز اکنون یکی از بزرگترین خیریه‌های کشور است و در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کند و به غیر از کرمان در استان‌های دیگر نیز گسترش یافته است. در استان بوشهر ۲مرکز شبانه روزی، زاهدان ۲ مرکز شبانه روزی، قزوین یک مرکز و در بومهن تهران نیز یک مرکز شبانه روزی تاسیس شده است. راه اندازی مراکز در استان‌های البرز، قزوین، قصرشیرین، شهر ری و چند نقطه دیگر کشور نیز در دست اقدام است.

وی در پایان افزود: هلدینگ آفرینش برتر، پشتیبان اصلی امور خیریه مشیز است که ۱۶ شرکت در بخش‌های مختلف از جمله کشت و صنعت، حمل و نقل، سیمان، استارتاپ‌ها و فعالیت‌های اقتصادی دیگر زیر مجموعه آن است که ۱۵۰ نفر نیروی کار تمام وقت در این هلدینگ مشغول به کارند. البته هدف از تقویت بازوی اقتصادی، پشتیبانی و گسترش مراکز خیریه است، زیرا در خود خیریه کوثر مشیر حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کارند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی