حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه
یادداشتی از حمید قاسمی فیض آبادی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب

حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه

حمید قاسمی فیض آبادی، یکی از اعضای ستاد مرکزی مسعود پزشکیان یادداشتی با عنوان «حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه» خطاب به رئیس‌جمهور منتخب کشورمان نوشته که در دیدارنیوز می‌خوانید.
زبان خشونت را محکوم کنیم
یادداشت صادق زیباکلام خطاب به رئیس‌جمهور منتخب

زبان خشونت را محکوم کنیم

صادق زیباکلام در یادداشت خود خطاب به مسعود پزشکیان، با اشاره به اینکه «زبان خشونت را محکوم کنیم» نوشت: آقای رئیس جمهور باور کنید اهمیت مبارزه با «گفتمان خشونت»، کمتر از حل «بحران هسته‌ای» نیست.
پزشکیان و مساله اقوام و مذاهب
یادداشتی از کوروش احمدی

پزشکیان و مساله اقوام و مذاهب

کوروش احمدی در یادداشت خود با عنوان «پزشکیان و مساله اقوام و مذاهب» به بیانیه رئیس‌جمهور منتخب درباره تبعیض مثبت اشاره کرد و در روزنامه شرق نوشت: از سخنان و شعار‌های تندرو‌ها که بگذریم، از برخی دیگر انتظار نمی‌رفت که این موضع درست را به «سهمیه‌بازی» و «شیطنت‌های مثلا روشنفکرمآبانه و طبابت‌های قوم‌گرایانه» فروبکاهند یا آن را با «محاصصه»، یعنی تقسیم مناصب حکومتی بر‌اساس قومیت و مذهب در لبنان مقایسه کنند.
حملات نگران‌کننده
یادداشتی از احمد زیدآبادی در پی حملات اخیر به پزشکیان

حملات نگران‌کننده

احمد زیدآبادی به بهانه حملات احیر تندروها به رئیس‌جمهور منتخب، در یادداشتی با عنوان «هدف شکست پزشکیان؟» در هم‌میهن نوشت: این حملات از دو جهت نگران‌کننده است؛ اول آنکه از جنس نقد نیست و سویۀ تخریب و کارشکنی دارد و دوم آنکه از سوی کسانی صورت می‌گیرد که به دلیل مقام و موقعیت حاکمیتی خود، حق ندارند از موضع اپوزیسیون دولت، فعالیت سیاسی کنند.
ادعای کذب اسب زین‌کرده اقتصاد
یادداشتی از مرتضی افقه

ادعای کذب اسب زین‌کرده اقتصاد

مرتضی افقه در یادداشتی با عنوان «ادعای کذب اسب زین‌کرده اقتصاد» در روزنامه تعادل نوشت: برخی رسانه‌های اصولگرا و حامیان آن‌ها وضعیت اقتصادی کشور در پایان دولت سیزدهم را به اسب زین‌کرده، تشبیه کردند. به‌طور اکید این ادعا، حقیقت ندارد. به نظرم این رسانه‌ها در حال فرافکنی مشکلات هستند. دولت سیزدهم این ادعا را مطرح کرد که بدون رفع تحریم‌ها، می‌تواند شاخص‌های اقتصادی را بهبود بخشد.
آزادی، امنیت و استقلال رسانه در دولت جدید؟
یادداشتی به قلم کامبیز نوروزی

آزادی، امنیت و استقلال رسانه در دولت جدید؟

کامبیز نوروزی، حقوقدان و کارشناس رسانه در یادداشتی با عنوان «آزادی، امنیت و استقلال رسانه در دولت جدید؟» نوشت: مهمترین عاملی که موجب تضعیف شدید رسانه‌ها در ایران بوده است، فقدان آزادی و امنیت رسانه‌هاست. بدون وجود رسانه‌های آزاد و مستقل، که بتوانند در امنیت و آسودگی به کار حرفه‌ای خود بپردازند، نمی‌توان به پیشرفت کارها، مبارزه با فساد، مسئولیت پذیری مقامات دولتی و سازمان‌های عمومی، جلب مشارکت عمومی، گردش گفتگو‌های نخبگانی و خیلی چیز‌های دیگر امید داشت.
توپ در زمین واشنگتن است
یادداشتی از حسین موسویان، دیپلمات اسبق

توپ در زمین واشنگتن است

حسین موسویان، در یادداشت خود با عنوان «توپ در زمین واشنگتن» در هم‌میهن نوشت: رسیدگی به چالش‌های اساسی اقتصادی و روابط خارجی چند دهه اخیر در ایران نیازمند رهبری قاطع است که وفاق و وحدت ملی را ایجاب می‌کند. آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر قدرتمندی است که قادر به ایجاد اجماع ملی است.
ضرورت ایستادن در نقطه و جایگاه درست تاریخ
یادداشتی به قلم پرویز شهپر

ضرورت ایستادن در نقطه و جایگاه درست تاریخ

پرویز شهپر در یادداشت خود با عنوان «ضرورت ایستادن در نقطه و جایگاه درست تاریخ» به موضوع معرفی کابینه دولت چهاردهم و برخی سهم‌خواهی‌ها از آن پرداخته که در دیدارنیوز می‌خوانید.
رای به تغییر شرایط و ادعای اسب زین‌کرده!
یادداشتی از مهدی پازوکی

رای به تغییر شرایط و ادعای اسب زین‌کرده!

مهدی پازوکی، کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشتی با عنوان «رای به تغییر شرایط»، ادعای تندروهای داخلی درباره تحویل اسب زین‌کرده به دولت چهاردهم را زیر سوال برد و نوشت: معلوم نیست این‌ها در چه فضایی به سر می‌برند. مردم سفره خود را می‌بینند و عملکرد‌ها را قضاوت می‌کنند. گوشت از ۱۰۰ هزار تومان، هشتصد هزار تومان شده است. در حالی که قبل از دولت رئیسی این قیمت نصف بود. طی ۴۵ سال بعد از انقلاب اگر ۳ سال اول دولت‌ها را مقایسه کنید نرخ تورم دولت رئیسی به لحاظ قدرت خرید مردم بالای ۴۲ درصد بوده، در حالی که هیچ دولتی در ۳ سال نخست خود چنین تورمی نداشته است.
ستاد پزشکیان گام اول را بردارد
یادداشتی از احسان هوشمند درباره ضرورت شفاف‌سازی چگونگی تامین هزینه تبلیغات انتخابات

ستاد پزشکیان گام اول را بردارد

احسان هوشمند در یادداشت خود در روزنامه هم‌میهن، به ضرورت شفاف‌سازی چگونگی تامین هزینه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و نوشت: برای ابراز حسن‌نیت و تقویت شفافیت و افزایش اعتماد عمومی، به آقای پزشکیان پیشنهاد می‌شود تا ایشان همراه با مدیران ستاد‌های تبلیغاتی داوطلبانه در اقدامی اعتمادساز فهرستی از هزینه‌های تبلیغاتی در سطح ملی و سطوح استانی و شهرستانی ستاد‌های حامی را منتشر کنند و همچنین ریز کمک‌های اهدایی یا چگونگی تأمین هزینه‌های تبلیغاتی را برای آگاه‌سازی افکار عمومی منتشر کنند.