از افطاری ساده تا جشن‌های ویژه کودکان

ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی در برج میلاد

حیدری، مدیرعامل برج میلاد با تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی و رمضانی در این برج گفت: جشنواره نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه و جشنواره رمضانی تا پایان ماه مبارک رمضان (۲۳ فروردین ماه) ادامه خواهد داشت.
شمار خبرنگاران شهید غزه به ۱۴۰ نفر رسید! تیتر شما چیست؟

فراخوان ارسال آثار به پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» منتشر شد

همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در غزه، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برگزار می‌کند.

چرا «یوزپلنگ» سریع‌ترین حیوان است؟

چرا یوزپلنگ‌ها با جثه متوسط می‌توانند از حیوانات بزرگ‌تر سبقت بگیرند؟ محققان با ساخت مدلی برای سنجش عملکرد عضلانی حیوانات، به این سؤال پاسخ می‌دهند.

برگزاری جشنواره نوروزی در برج آزادی

در آستانه سال نو و ایام نوروز ۱۴۰۳، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با برنامه‌های ویژه از ۱ تا ۱۲ فروردین میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.
نشخوار فکری برطرف می‌شود؟

چند روش برای رهایی از فکر کردن «بیش‌ازحد»

نشخوار فکری حالتی است که در آن افکار در ذهن ما تکرار می‌شوند. این امر می‌تواند منجر به فکر کردن بیش‌ازحد یا تجزیه‌وتحلیل آن افکار بدون پیدا کردن راه‌حل یا حل کردن مشکل شود.
حجت مرادخانی: مرمت آثار تاریخی را به پیمانکار راه‌سازی می‌دهند/ در اسناد بالادستی کمترین توجه به میراث فرهنگی می‌شود/ مهمترین تهدید برای آثار تاریخی عامل انسانی است
دیدار در گفت‌وگو با پژوهشگر صنایع خلاق ،آسیب به بنا‌های تاریخی در چهارشنبه سوری را بررسی می‌کند:

حجت مرادخانی: مرمت آثار تاریخی را به پیمانکار راه‌سازی می‌دهند/ در اسناد بالادستی کمترین توجه به میراث فرهنگی می‌شود/ مهمترین تهدید برای آثار تاریخی عامل انسانی است

آخرین چهارشنبه سال ۱۴۰۲ هم به پایان رسید و آنچه از این چهارشنبه سوری به یادگار ماند، آسیب جدی بر بدنه آثار تاریخی و میراث فرهنگی در شهر‌های مختلف بود.
بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان به ارتفاع ۲ کیلومتر ساخته می‌شود

پروژه رویایی سعودی‌ها

سعودی‌ها پروژه‌های بلندپروازانه زیادی در دست بررسی دارند؛ اما بلندترین آسمان خراش جهان در عربستان با ارتفاع ۲ کیلومتر می‌تواند روی دست همه آن‌ها بلند شود. برج میلاد تهران چهار برابر کوچک‌تر از این ساختمان است.
در چهارشنبه‌سوری به کتیبه‌های هخامنشی در همدان و همچنین پل خواجو در اصفهان آسیب وارد شد

شلیک به میراث فرهنگی‌ کشور

در چهارشنبه‌سوری پرسروصدای امسال در ایران، به آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان و همدان آسیب وارد شد. در این میان مشخص نیست مسوولان که باید از این آثار ارزشمند حفاظت کنند، چه پاسخی برای این آسیب‌ها دارند؟