نسبت شاغلین زن به مرد در کشور عادلانه است؟
«محمد حسینی» نماینده مجلس در گفتگو با "دیدارنیوز" بررسی کرد؛

نسبت شاغلین زن به مرد در کشور عادلانه است؟

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری زنان به دیدارنیوز گفت: چند سالی است که حضور زنان در حوزه‌های مختلف، جدی‌تر از گذشته شده هرچند که انتظار است مسئولان هم بهای بیشتری به آن‌ها دهند تا تلاششان بیشتر به‌کار کشور بیاید. از طرفی من معتقد به نسبت‌بندی‌ها نیستم، یعنی اینکه گفته شود باید ۳۰ درصد پست‌های کلیدی و میانی کشور به زنان داده شود، نادرست است. تفویض پست باید براساس شایسته‌سالاری باشد حال امکان دارد روزی ۱۰ درصد پست‌های کلیدی کشور در اختیار زنان باشد و روزی ۴۰ درصد.
آیا گره کور محیط زیست با دستان رئیسی باز می‌شود؟
"دیدارنیوز" در گفتگو با محمد درویش، محتوای جلسه فعالان محیط زیست با قاضی القضات را بررسی کرد؛

آیا گره کور محیط زیست با دستان رئیسی باز می‌شود؟

مطالبه جدی ما این بود که این‌ها بیش از ۵۳۰ روز است که بازداشت هستند. به هر حال همه جامعه انتظار دارند که تکلیف این بازداشتی‌ها روشن شود. اگر جاسوس هستند شفاف اعلام شده و مجازات شوند. اگر هم جاسوس نیستند آزاد شوند. ما به ایشان گفتیم که تشدید فضای امنیتی بر روی فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد اثر می‌گذارد؛ تا حدی که خیلی‌ها عطای فعالیت‌های محیط زیستی را به لقای آن بخشیده اند. خیلی از خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند فرزندانشان در این حوزه فعالیت کنند، چون می‌ترسند فرزندانشان، انگ جاسوسی و امنیتی بخورند. ما از ایشان خواهش کردیم سریع‌تر این موارد راپیگیری کنند.
روز جهانی #بدون_پلاستیک بدون فرهنگ سازی
"دیدارنیوز" در گفتگو با «اسماعیل کهرم» به روز جهانی بدون پلاستیک می‎پردازد؛

روز جهانی #بدون_پلاستیک بدون فرهنگ سازی

فرهنگ سازی در مورد محیط‎زیست در کشور ما «عدمش به ز وجود» است. زیرا پول را می‎گیرند و خرج می‎کنند، منتهی هیچ بهره‎ای ندارد. دلیلش این است که برنامه‎ریزی بلد نیستند. ما یک سازمان عریض و طویل به نام سازمان حفاظت محیط زیست داریم. حدود ۷ هزار نفر در این سازمان مشغول به کار هستند، ولی فقط کار در کشور ایجاد شده است و در اصل، کاری برای محیط‎زیست صورت نمی‎گیرد.
۱