"دیدارنیوز" نگاهی به فعالیت کانال‌های مجازی صیغه یاب در ایران دارد؛

ولع جنسی و رونق کانال‌های صیغه یاب!

صیغه موقت نوعی از سامان دادن میل جنسی به ویژه برای طیفی است که در پی برآوردن این نیاز به طرق شرعی هستند، وجود این نیاز ولع گونه در بین افراد، سایت‌ها و کانال‌های صیغه یاب را به کسب و کار پردرآمدی تبدیل کرده است. ادعا و فرض این قبیل کانال‌ها و سایت‌ها این است که قوانین و قواعد شرعی به صورت کامل براین روابط جنسی حاکم است، زیرا هدف برآوردن میل و نیاز جنسی افراد به شکل مشروع و قانونی است. بر اساس قواعد شرع، زنی که حتی برای ده دقیقه صیغه می‌شود باید عده نگه دارد و تا زمان اتمام عده‌اش نمی‌تواند با فرد دیگری صیغه کند این درحالی است که با بررسی فرم نظرسنجی‌ها و بخش اعتراضات آقایان می‌بینیم که یکی از انتقادات جدی آن‌ها عجله‌ای است که زنان برای اتمام کار به دلیل اینکه نفر بعدی منتظر است دارند.

کد خبر: ۲۰۱۳۹
۱۶:۲۰ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ مرضیه حسینی: عملکرد تعدادی کانال مجازی که تحت عنوان صیغه موقت فعالیت می‌کنند و کارشان فراهم کردن شرایط عقد صیغه از ۵ دقیقه تا یک ماه است، مدتی است توجهم را جلب کرده است. این کانال‌ها دارای مجوز فعالیت هستند و مدعی اند که کارشان ضمن کمک به معیشت طیفی از زنان، کاری خداپسندانه است و با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و کمک دین به زیست جنسی افراد انجام می‌شود. 

ولع جنسی و کارکرد صیغه 

این نوشته بنا ندارد در خصوص صیغه، عملکردکانال‌ها و سایت‌های صیغه و همچنین درست بودن یا نبودن این نوع از کنش جنسی، قضاوتی ارزشی کرده و بگوید این گونه فعالیت‌ها درست است یا نیست، هدف، تنها بیان شکلی از زیست‌جنسی ایرانیان در قالبی به عنوان صیغه است که طیفی از افراد و به ویژه کسانی که به دنبال برآوردن نیازجنسی خود به شکل شرعی هستند، به این نوع از روابط جنسی تمایل نشان می‌دهند. وقتی که از زیست جنسی حرف می‌زنیم از یک پدیده اجتماعی و نه یک میل فردی به رابطه جنسی، سخن می‌گوییم.

در خصوص این زیست جنسی آنچه در ایران جالب توجه است، ولع جنسی است که در افراد و در میان متاهلین و مجرد‌ها در سنین مختلف وجود دارد. به راستی ریشه این عطش در میان ما ایرانیان چیست؟ این ذهن دارای آشفتگی جنسی از کجا شکل گرفته است؟ به نظر می رسد مهم‌ترین دلیل این ولع، بی شک شرایط ایجاد کننده آن و سیستمی است که به لحاظ ذهنی و عینی، رابطه جنسی را به امری متعالی و بسیار رازآلود و هیجان‌انگیز تبدیل کرده است.
 
تابو بودن امر جنسی در ایران، اینکه سخن گفتن به شکل آشکار درخصوص آن در حوزه تخصصی و کارشناسی ممنوع است، در کنار فقدان آموزش امر جنسی که در واقع به ما بیاموزد چگونه این میل را مدیریت و به اشکال انسانی برآورده کنیم سبب شده است که به ویژه در طول سالیان گذشته، امر جنسی به شدت ذهنی شود و آنچه ذهنی می‌شود، به ناچار متعالی هم می‌شود.
 
در دوران پس از انقلاب، در حوزه عمومی و در خانواده‌ها تلاش شد که ارتباط زن و مرد و اختلاط آن‌ها به حداقل برسد، این مساله و همچنین عدم توانایی ما در مدیریت میل جنسی سبب شده است که ذهن افراد، مدام درگیر رابطه یا مساله جنسی باشد. حجم عجیب دانلود فیلم‌های پورن در ایران، علاقه و میل عجیب به ساختن و گفتن جوک‌ها و سخنان جنسی، انواع تجاوزات و آزار‌ جنسی، رابطه نا متعارف با محارم و همچنین معامله خدمات جنسی با کالا یا خدمات دیگر، نمونه‌های از بی‌سروسامانی زیست جنسی ایرانیان است.

در چنین شرایطی و درحالی که قانون، شرع و عرف، ازدواج را تنها راه مشروع برآوردن نیز جنسی می‌داند و در شرایطی که سن بلوغ و بیداری میل جنسی در ایران ۱۵ سال و سن ازدواج ۳۰ سال است، چه کسی می‌تواند قضاوت کند که ترویج صیغه یا انجام آن توسط سایت‌ها و کانال‌ها که در واقع نوعی سازمان دادن به زیست و میل جنسی افراد است، کاردرستی است یانه!!!
 
 

 


شیوه کار کانال‌ها و سود مضاعف مراکز صیغه


این کانال‌ها در فضای مجازی بسیار پرطرفداراند و هر کانال هزاران عضو فعال دارد. بخش مرکزی یا مرجع سازمان دهنده چنین کانال‌هایی در فضای حقیقی نیز فعال هستند، اما هیچ کدام از داوطلبین، امکان مراجعه مستقیم به آن‌ها را ندارند. یکی از این کانال‌ها که خود را بزرگترین مرجع صیغه در ایران می‌داند، فعالیت‌هایش را به بخش‌های مختلفی چون زنان شهرستان، زنان تهران، صیغه‌های ساعتی و صیغه‌های ماهیانه تقسیم می‌کند. نحوه درخواست بدین ترتیب است که متقاضی صیغه موقت از فایل شهرستان و یا تهران پس از خواندن شرایط خانم داوطلب، درخواست خود را به همراه عکس فیش واریزی که در واقع هزینه معرفی است، برای ادمین ارسال می‌کند. متقاضی باید جهت دریافت شماره خانم موردنظر ابتدا مبلغی بین ۱۵ تا ۸۰ هزارتومان را به عنوان حق معرفی به حساب مرکز واریز کند. ترتیب ملاقات در کمتر از ۴۸ ساعت داده می‌شود.

مرکز از این دادوستد، سودی مضاعف می‌برد، زیرا هم از مرد متقاضی و هم از زن داوطلب پول می‌گیرد. این مقدار پول متناسب با مدت زمان عقد موقت و جوان یا یائسه بودن زن و همچنین نوع خدمات جنسی متفاوت است، به عنوان مثال برای صیغه‌های یک ماهه، مرکز مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزارتومان می‌گیرد. پس از اینکه ملاقات انجام شد، مرد موظف است فرم رضایتمندی که مرکز طراحی کرده و در کانال در بخش نظرسنجی موجود است را پر و ارسال کند.

محتوایات این فرم بسیار مهم بوده و بر ادامه کار و میزان دستمزد زن تاثیر می‌گذارد. این فرم همچنین شامل قوانین و مقرراتی است که طرفین صیغه، موظف به رعایت آن هستند. از جمله ضرورت استفاده از کاندوم، ترک محل به محض اتمام کار، میزان رعایت بهداشت از جانب زن، داشتن حجاب قبل از جاری شدن صیغه عقد و ضرورت درست خواندن صیغه. بخش مهم این فرم، میزان رضایت از رابطه و توضیح چرایی عدم رضایت از طرف مرد است.

شرایط، مبلغ و سن زنان داوطلب صیغه

 تعداد زنانی که داوطلب صیغه هستند و در این کانال‌ها عضویت دارند تقریبا زیاد است. این زن‌ها در ابتدا باید پرسش نامه‌ای که حاوی اطلاعات ظاهریشان است را پر کرده و به همراه اسم و آدرس خود در کانال در بخش معرفی قرار دهند. در این فرم اطلاعات زیر درج شده است:

سن
قد
وزن
رنگ پوست
یائیسه یا جوان بودن
داشتن منزل یا نداشتن
مدت زمان صیغه

داشتن زیبایی و اندام خوب و همچنین دانستن ماساژ از سطح ابتدایی تا حرفه‌ای از جمله شرایط ثبت نام و داوطلب صیغه شدن است. سن داوطلبین زن از ۱۷ سال تا ۷۰ سال است. زنان و دخترانی که سنشان بین ۱۷ تا ۳۵ سال است در گروه زنان جوان، و زنان بالای ۴۵ تا ۷۰ سال در گروه یائسه‌ها تقسیم بندی می‌شوند. البته زنانی که سنشان بالاتر از ۵۰ است در فرم هرگز سن واقعی خود را عنوان نمی‌کنند، این بالا بودن سن را می‌توان از بخش نظرسنجی و اعتراض شدید مرد‌ها نسبت به بعضی از زنان سن بالا در انتقاد به عدم توانایی و بی‌حوصله‌گی در رابطه فهمید. مبلغ و یا مهریه زنان، ارقام متفاوتی از ۴۰ تا ۱۳۰ هزارتومان برای صیغه ساعتی و ۱ میلیون تا یک میلیون و ششصد هزار تومان برای صیغه ماهیانه را در برمی‌گیرد.

این ارقام با توجه به سن، زیبایی، مدت صیغه، نوع خدمات جنسی ارائه شده و درنهایت توافق طرفین، متفاوت است. به عنوان مثال مبلغ ۱ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان صیغه ماهانه برای ۸ مراجعه متعارفِ ۴۰ دقیقه‌ای در ماه است؛ و مبلغ ۷۵۰ هزارتومان برای سه جلسه در ماه تعیین شده است. در صیغه‌های ساعتی، زمان صیغه از ۸ دقیقه تا ۱ ساعت متفاوت است. مبلغ این نوع از صیغه از ۳۰ هزارتومان آغاز می‌شود.
 
 
 
 

قوانین

استفاده از قرص‌ها و مواد تاخیری، کاربرد روش‌های نامتعارف، تماس گرفتن با خانم بعد از پایان مدت صیغه، اقامت در منزل خانم یا مکان مورد نظر، اقدام به عمل قبل از جاری شدن متن صیغه، ممنوع است. امکان ارسال عکس خانم‌ها ممکن نیست، مهریه صیغه‌های ساعتی باید بلافاصله پرداخت شود.

پیدا و پنهانِ جاری شدن صیغه

ادعا و فرض این قبیل کانال‌ها و سایت‌ها این است که قوانین و قواعد شرعی به صورت کامل براین روابط جنسی حاکم است، زیرا هدف برآوردن میل و نیاز جنسی افراد به شکل مشروع و قانونی است. بر اساس قواعد شرع، زنی که حتی برای ده دقیقه صیغه می‌شود باید عده نگه دارد و تا زمان اتمام عده‌اش نمی‌تواند با فرد دیگری صیغه کند این درحالی است که با بررسی فرم نظرسنجی‌ها و بخش اعتراضات آقایان می بینیم که یکی از انتقادات جدی آن‌ها عجله ای است که زنان برای اتمام کار به دلیل اینکه نفر بعدی منتظر است دارند. در این رابطه می‌توان به مساله عدم دخول اشاره کرد، بدین صورت که در جلوی بسیاری از فرم‌های معرفی خانم‌ها نوشته عدم دخول، زیرا اگر دخول صورت نگیرد نیازی به نگه داشتن عده نیست. البته اثبات اینکه واقعا این مساله عدم دخول رعایت می‌شود یا صرفا برای مشروع جلوه دادن رابطه است، نه ممکن است و نه اهمیت چندانی برای مدیران کانال ها دارد.

مکان صیغه
سال‌ها پیش در قم، روحانیونی با هدف سامان دادن به زیست جنسی مشروع، اقدام به اجاره خانه‌هایی چند اتاقه و اختصاص دادن آن به مکان‌هایی برای صیغه موقت کردند. این اقدام با استقبال زیادی نیز مواجه شد. پس از مدتی فعالیت، این اماکن مورد اعتراض قرار گرفت و از فعالیت آشکار آن جلوگیری شد. بنابه اظهارات مردان متقاضی صیغه در فرم نظرسنجی، چنین اماکن و خانه‌هایی توسط سازمان دهندگان ازدواج موقت و مسئولین کانال وجود دارد.
 
بر اساس اظهارات چند نفر در فرم‌ها، انجام هم زمان چند صیغه در اتاق‌هایی که بسیار به هم نزدیک هستند و یا انتظار یک متقاضی در پشت در برای خالی شدن اتاق، سبب سلب آرامش و اختلال در انجام کار می‌شود. اغلب زنان داوطلب، خود خانه دارند و بعضی دیگر درصورت دریافت هزینه رفت و برگشت، امکان رفتن به خانه مرد متقاضی را نیز دارند. در برخی دیگر از موارد، زن مکانی را برای یک ساعت اجاره کرده و بخشی از پول مهریه را به صاحب مکان می‌دهد.

سخن آخر

مساله، قضاوت ارزشی درخصوص صیغه نیست، اما آنچه مسلم است اینست که این نوع از زیست جنسی به ویژه برای زنان به لحاظ روحی در بسیاری از موارد ایجاد آزار می‌کند، زیرا این شکل از رابطه جنسی با مردانی که تنها برای تلذذ وارد رابطه می شوند؛ بدون عشق و علاقه و میل قلبی، صرفا عملی مکانیکی و فاقد لذت جویی روحی و حتی جسمی است. جدای از آنکه عنوان صیغه در این روابط، تنها کلاهی است به نام شرع و برای مشروعیت بخشی کاذب.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۵
ح ا م
|
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
درود بر شما نویسنده محترم.
همانگونه که در بخشی از نوشته جناب عالی به شیوه نا درست این نوع رابطه جنسی اشاره گردیده و انتقادی به جا و منطقی است اما نباید غافل شد که منشا و اساس این نوع رابطه را چه عواملی تشکیل می دهد. از جمله این عوامل و مهم ترین آنها فقر اقتصادی و ناتوانی زنان موضوع مورد نظر دراداره زندگی فردی و شخصی خود است.برای این قشر تقریبا این گونه روابط نوعی خود فروشی مشروع به نوعی آبرومندانه است.گاهی تنهایی و نداشتن همنشین و همدم موجب ایجاد چنین روابطی است و گاهی موقعیت خانوادگی چنین زنان هرزگی و خیابان گردی را ممکن نمی سازد و راهکار حل معضل است و به نظر من ولع جنسی از طرف مردان شاید ‌بخشی از عوامل ایجاد این گونه ارتباط باشد بلکه تنها عامل نیست و عوامل دیگری نیز دخیل می باشند که به بررسی دقیق تری نیازمند است.
سپاس از آگاهی بخشی شما.
امیر
|
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
بسیار مطالب خوبی بود. دقیقا درست پالایش شده است. ولی به این موضوع اشاره نکردین که از همین کانال ها چه مشکلاتی برای مونث و مذکر درست میشود. نمونه آن بیماری های خطرناک و یا پوستی .
nima
|
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
گور پدر شهوت.آهای مسوولین مشتی اشغال را از اداره ها بیرون کنید.نیروههای بیسجی محلات بهشون ظلم میشه.مگه ما شهید ندادیم که ارگانهای دولتی مال مردم باشد.اما یک عده انحصار زلب در دانشگاههای جنوب و تازه دارند ظلم میکنند.مرگ بر ظالمان.
علی
|
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
خب وقتی فرد موقع بلوغش نمیتونه ازدواج کنه همین میشه -_-