گلایه وزیر از حواشی تفکیک جنسیتی کتب درسی!

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش که به تازگی درباره جداسازی و تفکیک جنسیتی کتب درسی پسران و دختران صحبت کرده و با انتقادهایی مواجه شده است، با گلایه از این حواشی گفت: برخی فکر می‌کنند وزیر خوب باید همچون «سامورایی» سر مدیران قبلی را بزند.

کد خبر: ۱۵۸۵۰۵
۱۰:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند وزیر خوب کسی است که همانند شمشیر زن سامورایی چشم ببندد و با مهارت تمام سر مدیران قبلی را بزند، گفت: باید به این آشوب مدیریتی خاتمه دهیم.

رضامراد صحرایی در اولین همایش ملی «آموزش و پرورش، ارتقای بهره‌وری، چالش‌ها، راهبرد‌ها و راهکارها» اظهار کرد: امروز بنده که برای ثبات مدیریت می‌کوشم، مورد سوال هستم. گویی ما دوست داریم سکوت و ثبات نباشد و دوست داریم حتما آشوب و شکنندگی و بی‌ثباتی باشد. تصور می‌کنیم مدیر خوب مدیری است که نسنجیده همه مدیران قبلی را عوض کند و مدیر جدید آورد. کسانی که خود را متخصص تعلیم و تربیت می‌دانند، می‌گویند نگاه کن به این وزیر که تا آمد ۳۰ نفر را عوض کرد و دیگری یک ماهه آمده بر سر کار، ولی کسی را عوض نکرده است؛ باید از این آشوب‌زدگی مدیریتی رهایی یافت.

گلایه از حواشی «تغییرکتب درسی متناسب با جنسیت دانش‌آموزان»

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه درخت نظام تعلیم و تربیت به آفت سیاست زدگی مفرط دچار شده است، به سخنان اخیر خود درباره ایجاد تغییر در کتب درسی متناسب با جنسیت دانش آموزان (تفکیک جنسیتی) اشاره کرد و یادآور شد: هرکاری می‌کنیم کسانی هستند که تفسیری برای خود بسازند. من راهکاری که در سند تحول است را بیان کردم که برنامه درسی و نظامات ما متناسب دختران و پسران باید بهینه شود، اما تیتر زدند «تفکیک جنستی در آموزش و پرورش» و یک صفحه از روزنامه که برای بیت‌المال است را حرام کردند.

مطلب مرتبط:

تفکیک جنسیتی کتب درسی؛ «وزیر اشتباه کرده وارد این موضوع شده»

توضیحات صحرایی درباره تفکیک جنسیتی کتب درسی؛ «نیاز‌ها فرق دارد»

وزیر آموزش و پرورش افزود: از منظر برخی مدیران و یا پیشکسوتان، مدیر خوب کسی است که کار‌های قدیمی‌تر را ادامه دهد، ولی ما با گروهی از انسان‌ها کار می‌کنیم و مگر می‌شود تکرار پیوسته پیشینیان را پیشه کرد؟ جاده پیچیده، ولی ما نپیچیده‌ایم.

آماده شدن شیوه‌نامه «مسیر رشد معلمی» ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود از آماده شدن شیوه نامه مسیر رشد معلمی ذیل نظام رتبه‌بندی معلمان خبر داد و تاکید کرد: آیین نامه یا شیوه نامه مسیر رشد معلمی آماده شده است، اما من پیش از ابلاغ این آیین نامه، آن را به معلمان و پژوهشگران این حوزه ارائه می‌کنم تا اگر نکته‌ای دارند بگویند.

ادامه دارد ..

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: