رئیس سازمان انرژی اتمی

ایران قصد غنی سازی بالای ۶۰ درصد ندارد

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرده است که ایران قصد غنی سازی بالای ۶۰ درصدی اورانیوم را ندارد. این خبر را می‌توان نشانه‌ای از یک انعطاف مهم از جانب ایران در روند مذاکرات وین ارزیابی کرد.

کد خبر: ۱۱۷۰۲۸
۰۹:۴۳ - ۰۴ دی ۱۴۰۰

دیدارنیوز: محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با "اسپوتنیک" اعلام کرد که تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

 خبرگزاری "اسپوتنیک" به نقل از محمد اسلامی اعلام کرد که ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد.
رییس سازمان انرژی اتمی همچنین تاکید کرد که هدف برنامه هسته‌ای تهران حمایت از نیاز‌های تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالا‌های خاص است. 

مرحله دوم از دور هفتم مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ (۱۷ دسامبر ۲۰۲۱) با برگزاری نشست چهارمین کمیسیون مشترک برجام و اعلام موضع طرف‌های حاضر در گفتگو‌ها به پایان رسید.

عدم غنی سازی بالای ۶۰ درصد؛ انعطاف مهم ایران

این اعلام رئیس سازمان انرژی اتمی را می‌توان تحولی مهم در روند مذاکرات وین ارزیابی کرد. مذاکراتی که فعلا متوقف شده است و قرار است که از روز دوشنبه مجددا از سر گرفته شود. 

در حالی که در دو دور اخیر مذاکرات که علی باقری سرپرستی تیم مذاکره کننده  هسته‌ای را بر عهده داشته است، روند مذاکرات با چالش‌های بیشتری همراه بوده است.

با این حال اعلام فعلی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نشان از آن دارد که ایران قصد افزایش فشار بر طرف غربی را ندارد. مهم‌ترین ابزار اعمال فشار ایران بر طرف غربی بالا بردن میزان غنی سازی اورانیوم است و از این رو چنین اعلامی را می‌توان انعطافی از جانب ایران در روند مذاکرات ارزیابی کرد. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: