نتایج فوتبال اروپایی

بازگشت پپ و بایرن به خانه همیشگی، بارسلونا در خانه باخت

در نتایج فوتبال‌های لیگ‌های معتبر اروپایی، بایرن مونیخ، سیتی به صدر جدول رسیدند، بارسلونا در خانه باخت، لیورپول هم با رستگاری در دقیقه ۹۴ به رده دوم رسید.

کد خبر: ۱۱۵۶۹۰
۰۹:۱۴ - ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیدارنیوز - نتایج بازی‌های شب گذشته به شرح زیر است:

لیورپول 1 - 0 وولورهمپتون

لیورپول رده سومی امروز از سری مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس مهمان ولورهمپتون بود که در پایان این دیدار با یک گل به سود شاگردان یورگن کلوپ خاتمه یافت.

اوایل نیمه اول بازی متعادل آغاز شد و دو تیم حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند، اما نتیجه‌ای حاصل نشد تا بازی با تساوی بدون گل دنبال شود.

در ادامه لیورپول تا حدودی توپ و میدان را در اختیار گرفت و حتی می‌توانست روی ارسال الکساندر آرنولد و توسط دیه‌گو ژوتا گل اول دست پیدا کند، اما ضربه این بازیکن با بدشانسی به بیرون رفت.

در ادامه نیمه اول نیز اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و لیورپول نتوانست از موقعیت‌های نصفه و نیمه خود استفاده کند تا مسابقه در پایان ۴۵ دقیقه ابتدایی با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

در آغاز نیمه دوم لیورپول کار را هجومی آغاز کرد و می‌توانست توسط تیاگو آلکانتارا به گل دست پیدا کند، اما در دو مرحله ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان و مدافع ولورهمپتون برگردانده شد.

در ادامه دیه‌گو ژوتا یک فرصت فوق العاده گلزنی را به شکلی باورنکردنی از دست داد. جایی که این بازیکن بعد از اشتباه مدافع و دروازه‌بان ولورهمپتون مقابل دروازه خالی این تیم قرار گرفت، اما به شکلی باورنکردنی توپ را به مدافع حریف کوبید و این فرصت را از دست داد.

در حالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شد دیووک اوریگی موفق شد در دقیقه ۹۴ گل برتری را به ثمر برساند. دیووک اوریگی که به عنوان یار تعویضی به زمین آمده بود روی پاس محمد صلاح موفق به گلزنی شد تا لیورپول سه امتیاز ارزشمند را کسب کرده و پیش از بازی امشب منچسترسیتی موقتا صدرنشین شود.

بارسلونا 0 - 1 بتیس

بعد از کسب دو پیروزی در دو مسابقه ابتدایی در لالیگا، بارسلونا امشب در خانه خود مقابل بتیس با یک گل مغلوب شد تا ژاوی اولین شکست خود را روی نیمکت تیم جدیدش تجربه کند.

بارسلونا بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی و روی ارسال یوردی آلبا از سمت چپ فرصت خوبی برای زدن گل اول خود در این دیدار داشت، اما ضربه فیلیپ کوتینیو با عکس العمل خوب سیلوا همراه شد.

در دقیقه ۲۴ و روی حرکت خوب کانالس بود که خوانمی در محوطه جریمه بارسلونا و در سمت چپ صاحب بهترین فرصت برای رسیدن به گل اول شد، اما ضربه محکم این بازیکن را مارک آندره تراشتگن به زیبایی مهار کرد. دقایقی بعد گاوی، هافبک بارسلونا دچار مصدومیت از ناحیه سر شده و زمین را ترک کرد.

در اواخر نیمه اول و روی اشتباه سرجینیو دست بود که مورنو از سمت چپ صاحب موقعیت شده و توپ را روی دروازه ارسال کرد، اما ضربه رویبال دقیق نبود و با اختلاف کمی به بیرون رفت. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و نیمه نخست کم هیجان با تساوی بدون گل به پایان رسید

در دقایق ابتدایی نیمه دوم نیز اتفاق خاصی رخ نداد و اولین فرصت بارسلونا در دقیقه ۶۰ ساخته شد. ارسال یوردی آلبا در سمت چپ به عثمان دمبله رسید و ضربه این ستاره فرانسوی با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۵ یک بار دیگر عثمان دمبله این بار در سمت چپ صاحب موقعیت شده و می‌توانست گل اول را به ثمر برساند، اما ضربه فنی و زمینی این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه تراشتگن راهی بیرون میدان شد.

اما در دقیقه ۸۰ این بتیس بود که روی حرکت تند و تیز کانالس از سمت راست به گل اول رسید. ضدحمله سریع بازیکنان بتیس در نهایت در موقعیتی تک به تک به خوانمی رسید و او با ضربه‌ای زمینی موفق شد دروازه بارسلونا را باز کند.

بارسلونا خیلی سریع و با نفوذ تماشایی عثمان دمبله فرصت داشت کار را به تساوی بکشاند، اما ضربه عبدالصمد الزلزولی در موقعیتی بسیار خوب به بیرون رفت. در ادامه تلاش بارسلونا برای بازگشت اثربخش نبود و این تیم با همان یک گل مغلوب بتیس شد.

منچسترسیتی 3 - 1 واتفورد

در روز شکست غیرمنتظره چلسی مقابل وستهام، سیتیزن‌ها با سه گل از سد واتفورد عبور کرده و موفق به صعود به صدر جدول زده بندی لیگ برتر شدند.

سیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه دوم و با ضربه سر آمریک لاپورتا از فاصله‌ای نزدیک می‌توانست به گل اول دست یابد، اما این ضربه توسط ژوآئو پدرو به زیبایی دفع شد.

اما دقایقی بعد منچسترسیتی به گل اول دست یافت. ارسال دقیق فیل فودن از سمت چپ در دو قدمی دروازه به رحیم استرلینگ رسید و این ستاره انگلیسی موفق شد به راحتی و با ضربه سر گل اول تیمش را وارد دروازه واتفورد کند.

در دقیقه ۱۰‌ای بار جک گریلیش در موقعیتی بسیار خوب می‌توانست خیلی زود گل دوم سیتی را به ثمر برساند، اما ضربه سر او بدون مدافع یارگیر با عکس العمل دروازه بان واتفورد همراه شد. در دقیقه ۱۶ این بار واتفورد بود که روی حرکت دنیس از سمت راست فرصت خوبی برای رسیدن به گل تساوی داشت، اما ضربه این بازیکن را ادرسون با واکنشی تماشایی مهار کرد.

اما در ادامه سیتی به گل دوم خود هم دست یافت. دفع توپ باچمن باعث شد برناردو سیلوا در سمت راست و در زاویه‌ای دشوار محوطه صاحب فرصت شده و با ضربه‌ای دقیق گل دوم سیتیزن‌ها را نیز وارد دروازه واتفورد کند. در ادامه سیتی بازی را به خوبی کنترل کرده و با همان دو گل برتری راهی رختکن شد.

در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم سیتی تا آستانه زدن گل سوم خود نیز پیش رفت، اما ضربه رحیم استرلینگ در دهانه دروازه با عکس العمل تماشایی باچمن همراه شد. در دقیقه ۶۰ فیل فودن با حرکت از سمت چپ موقعیت خوبی برای زدن گل سوم سیتی داشت، اما ضربه او به دیرک دروازه واتفورد برخورد کرد.

اما دقایقی بعد سیتی به گل سوم هم رسید. روی پاس کایل واکر، برناردو سیلوا از سمت راست حرکت کرده و با یک ضربه فنی و فوق العاده به گوشه دروازه موفق به زدن گل سوم هم شد. در ادامه جک گریلیش فاصله‌ای تا زدن گل چهارم نداشت، اما ضربه او بعد از برخورد به مدافعان واتفورد به دیرک دروازه برخورد کرد.

اما در دقیقه ۷۵ این هرناندز بود که با ضربه‌ای زمینی و دقیق از سمت راست محوطه موفق شد یکی از گل‌های خورده واتفورد را جبران کند. در ادامه سیتی به خوبی بازی را اداره کرد و با همان نتیجه ۱-۳ واتفورد را شکست داد.

دورتموند 2 - 3 بایرن مونیخ 

در شبی که مدافعان دورتموند و به خصوص مت هوملس نمایش ضعیفی ارائه دادند، بایرن مونیخ ۲-۳ در خانه دورتموند پیروز شد تا با چهار امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار بگیرد.

دورتموند بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به گل اول دست یافت. روی پاس حود بلینگهام، جولین برانت به زیبایی در محوطه آلوفونسو دییس را جا گذاشته و با ضربه‌ای دقیق به گوشه دروازه موفق شد گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کند.

اما بایرن مونیخ خیلی زود موفق به زدن گل تساوی شد. روی اشتباه مت هوملس و برخورد ضربه او به توماس مولر، این ستاره آلمانی در سمت راست محوطه رابرت لواندوفسکی را صاحب موقعیتی کرد تا او با ضربه‌ای زمینی گل دوم را به ثمر برساند.

دقایقی بعد و این بار روی همکاری لواندوفسکی و لروی سانه بود که ستاره آلمانی بایرن مونیخ در زاویه‌ای دشوار می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند، اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۶ کینگزلی کومان در سمت راست حرکت کرده و از سد رافائل گریرو گذشت تا صاحب فرصت خوبی برای زدن گل دوم بایرن شود، اما ضربه او را کوبل به خوبی مهار کرد.

دقایقی بعد کومان از سمت راست باز هم حرکت کرده و فرصت بسیار خوبی برای گلزنی لروی سانه در مقابل دروازه فراهم کرد، اما وینگر آلمانی بایرن مونیخ با بی دقتی تمام این موقعیت را از دست داد.

اما در دقیقه ۴۴ بایرن مونیخ به گل دوم دست یافت. روی اشتباه گریرو در محوطه این کومان بود که در سمت راست صاحب موقعیت شد. ضربه او بعد از برخورد مارکو رویس تغییر مسیر داده و وارد دروازه دورتموند شد تا نیمه اول با برتری ۱-۲ بایرن مونیخ به اتمام برسد.

اما دورتموند نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی به گل تساوی دست یافت. روی اشتباه دایوت اوپامکانو بود که پاس بلینگهام در سمت چپ محوطه به ارلینگ هالند رسید و این ستاره جوان با ضربه‌ای فنی و فوق العاده به گوشه دروازه موفق شد گل دوم را به ثمر برساند.

در دقیقه ۵۸ جود بلینگهام در مرکز محوطه صاحب بهترین فرصت برای زدن گل سوم دورتموند هم شد، اما ضربه او در آستانه ورود به دروازه بایرن به دایوت اوپامکانو برخورد کرد. در دقیقه ۷۱ این بار ولف شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه او در مسیر ورود به دروازه به لوکاس هرناندز برخورد کرد.

اما در دقیقه ۷۵ و روی هند ناشیانه مت هوملس بود که بایرن مونیخ صاحب یک ضربه پنالتی شد. کوبل جهت ضربه را تشخیص داد، اما این لواندوفسکی بود که موفق شد دروازه دورتموند را باز کند.

دقایقی بعد و روی ارسال ایستگاهی توسط مارکو رویس بود که بلینگهام فرصت خوبی برای گلزنی داشت، اما ضربه سر او به بیرون رفت. در اوقات اضافی کورنتین تولیسو دروازه خالی و بدون دروازه بان دورتموند را کج دید تا در نهایت بایرن مونیخ ۲-۳ پیروز این دیدار جذاب لقب گیرد.

سوسیه‌داد 0 - 2 رئال مادرید

شاگردان کارلو آنچلوتی در ادامه پیروزی‌های پیاپی اخیرشان، امشب موفق شدند با گل‌های وینیسیوس و لوکا یوویچ مقابل سوسیداد به پیروزی برسند و با ۸ امتیاز اختلاف و یک بازی بیشتر نسبت به سویا، جایگاه‌شان در صدر جدول را ثبیت کنند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد شود، سپری شد.

در دقیقه ۱۲ بود که سوسیداد صاحب دو موقعیت پیاپی شد، اما ابتدا ادر میلیتائو ضربه عدنان یانوزای را برگشت داد و سپس حضور به موقع داوید آلابا، مانع از گلزنی الکساندر ایزاک شد.

در ادامه این رئالی‌ها بودند که ابتکار عمل را در دست گرفتند و برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما در دقیقه ۲۱، این سوسیداد بود که رو یک ضدحمله صاحب موقعیت شد، اما ضربه ایزاک این بار با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد نوبت رئالی‌ها بود که اولین موقعیت جدی شان را روی دروازه حریف ایجاد کنند، اما ضربه رودریگو از زاویه‌ای نه چندان مساعد را رمیرو به خوبی دفع کرد.

بازی در ادامه متعادل دنبال شد و هر دو تیم به دنبال گلزنی بودند، اما موقعیت‌های چندانی روی دروازه‌ها ایجاد نمی‌شد تا اینکه در دقیقه ۴۴، سوسیداد باز هم روی دروازه رئال خطرساز شد، اما در نهایت ضربه اویارسابال راهی به چهارچوب رئال پیدا نکرد و نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم را رئال بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. وینیسیوس که در سمت چپ زمین صاحب توپ شده بود، بعد از یک و دو با لوکا یوویچ، با یک ضربه مطمئن کار را تمام کرد.

بعد از این گل بازیکنان سوسیداد پیش کشیدند، اما این رئالی‌ها بودند موقعیت‌های بهتری می‌ساختند و در دقیقه ۵۷ به گل دوم رسیدند. روی یک ضربه کرنر از سمت چپ دروازه سوسیداد بود که ارسال کروس با ضربه سر کاسمیرو به یوویچ رسید و او هم با یک ضربه سر شیرجه‌ای حساب کار را ۲-۰ کرد.

سوسیداد که چیزی برای از دست دادن نداشت، توپ و میدان را در اختیار گرفت، اما بازیکنان این تیم در ایجاد موقعیت توفیق چندانی نداشتند. بازی با همین روند ادامه داشت و رئالی‌ها بیشتر به دنبال حفظ گل‌های زده بودند.

در آخرین دقایق بازی بود که روی یک ضدحمله خطرناک، وینیسیوس می‌توانست اختلاف را به سه گل افزایش بدهد، اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در نهایت توپ دیگری از خط دروازه‌ها عبور نکرد و بازی با همان دو گل به سود رئال به پایان رسید.

رم 0 - 3 اینتر

اینتر که در هفته‌های اخیر فوق العاده نتیجه گرفت، امشب در همان نیمه اول سه بار دروازه جالوروسی را باز کرده و موفق به کسب یک پیروزی ارزشمند در پایتخت ایتالیا شد.

اینتر بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی به گل اول دست یافت. هاکان چالهان اوغلو از سمت چپ و با ارسال کرنر دقیق خود و البته روی اشتباه روی پاتریسیو، مستقیما و به شکل فوق العاده‌ای دروازه جالوروسی را باز کرد.

حملات نراتزوری ادامه یافت و این تیم در دقیقه ۲۴ به گل دوم هم دست یافت. پاس کاری‌های متوالی این تیم در نهایت با ارسال چالهان اوغلو از سمت راست همراه بود و این بار ادین ژکو با ضربه‌ای دقیق به طاق دروازه موفق به زدن گل دوم هم شد.

دقایقی بعد و روی همکاری تماشایی خواکین کوره‌ا و ادین ژکو بود که ستاره بوسنیایی در موقعیتی بسیار خوب می‌توانست گل سوم را نیز به ثمر برساند، اما این بار روی پاتریسیو به خوبی عکس العمل نشان داد.

اما در دقیقه ۴۰ جشنواره گلزنی اینتر تکمیل شد. این بار ارسال الساندرو باستونی از سمت چپ با ضربه سر شیرجه‌ای و دقیق دنزل دومفرایس همراه شد و این مدافع هلندی هم نام خود را در بین گلزنان نراتزوری ثبت کرد. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و اینتر با برتری درخشان ۰-۳ راهی رختکن شد.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و رم علیرغم تلاش فراوان برای کاهش اختلاف قادر به خلق موقعیت خاصی روی دروازه اینتر نشد.

در دقیقه ۶۵ و روی ارسال الکسیس سانچس بود که آرتورو ویدال فرصت خوبی برای زدن گل چهارم اینتر هم داشت، اما ضربه او در حالتی نامتعادل راهی به دروازه رم پیدا نکرده و این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۸۰ نیکو زانیولو در شلوغی درون محوطه فرصت داشت گل اول رم به ثمر برساند، اما ضربه او از کنار دروازه اینتر به بیرون رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: