فرانسو‌ی‌ها هم‌نظر با اسپانیا، گل امباپه آفساید بود

حتی در فرانسه اکثریت معتقدند گل کلیان امباپه به اسپانیا در شرایط آفساید به ثمر رسیده و اعتقاد دارند که داور باید گل دوم بازی را مردود می‌کرد.

کد خبر: ۱۱۱۲۱۰
۱۵:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

دیدارنیوز - تیم ملی فرانسه شب گذشته در یک بازی جذاب توانست ۲-۱ بر اسپانیا پیروز شده و قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شود. در این بازی ابتدا اسپانیا بود که با گل میکل اویارزابال پیش افتاد، ولی کریم بنزما حیلی زود کار را به تساوی کشاند و در ادامه کیلیان امباپه نیز حساب کار را ۲-۱ کرد.

در صحنه گل امباپه، او آشکارا در موقعیت آفساید قرار داشت، ولی داور و وی‌ای آر گل را پذیرفتند چرا که توپ قبل از رسیدن به او توسط اریک گارسیا لمس شده بود و طبق قوانین جدید، این گل نمی‌تواند آفساید باشد.

اسپانیایی‌ها شدیدا به این تصمیم معترض بودند و معتقدند اریک گارسیا تاثیری روی منحرف شدن توپ نداشته و جالب اینکه در فرانسه نیز اکثریت معتقدند گل امباپه آفساید بوده و حق اسپانیا ضایع شده است.

نشریه اکیپ در وبسایت خود از خوانندگان خواسته بود تا در مورد گل امباپه نظر بدهند و ۴۶ درصد به آفساید بودن گل رای دادند. ۳۶ درصد معتقد بودند گل درست بوده و ۲۳ درصد اعتقاد داشتند که صحنه چندان واضح نبوده است.

برونو درین داور بازنشسته فرانسوی نیز در مورد این صحنه به اکیپ گفت: «تنها در حرکت آهسته مشخص می‌شود که اریک گارسیا روی توپ تاثیر گذاشته و در نگاه اول چنین به نظر نمی‌رسد. اینجا تضاد تفسیر داریم و برخی معتقدند برخورد توپ به او تصادفی و بدون اختیار بوده و برخی خلاف این عقیده را دارند. شاید قانون بگوید گل درست بوده، ولی این بر خلاف روح فوتبال است.»

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: