فوت شهروند زاهدانی بعد از تزریق واکسن برکت صحت دارد؟

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان طی اطلاعیه‌ای درباره فوت شهروند زاهدانی به دلیل دریافت واکسن کووبرکت واکنش نشان داد.

کد خبر: ۹۹۸۶۶
۰۹:۴۷ - ۲۰ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در اطلاعیه‌ای فوت شهروند زاهدانی را به دلیل دریافت واکسن کووایران برکت تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ساعاتی پیش توییتی منتشر شد که مدعی است یکی از هموطنان بلوچ به نام محمد نور اربابی ۷۱ ساله در روز ۱۶ تیر واکسن کووبرکت را دریافت و پس از ۲۴ ساعت از تزریق واکسن در روز ۱۷ تیر فوت کرده است.


بیشتر بخوانید: ماجرای دزدیدن و خوردن گوشت مرده در شادگان خوزستان چیست؟


برای اثبات دروغ بودن این خبر کافی است که بدانیم در تاریخ ۱۶ تیر هنوز تزریق واکسن کوو برکت در سیستان و بلوچستان شروع نشده بود و تزریق این واکسن در روز ۱۷ تیر به صورت نمادین برای استاندار سیستان و بلوچستان، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان و چند تن از خانواده محترم شهدا شروع شد و طبیعتا فوت این هموطن عزیزمان ارتباطی با واکسن برکت نداشته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اطلاعات افرادی که تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند نیز کاملا موجود و محفوظ است و با وجود تزریق بیش از ۴ هزار دوز از این واکسن در شهر زاهدان، نه تنها موردی از فوت اتفاق نیفتاده، بلکه حتی عارضه جدی نیز گزارش نشده است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: با شروع گسترده تزریق واکسن ایرانی به افراد بالای ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان و استقبال گسترده و دلگرم‌کننده هموطنان انتظار داشتیم تا تحرکات رسانه‌ای اپوزیسیون خارج‌نشین برای محروم کردن مردم عزیزمان از این فرصت ارزشمند شروع شود، اما نه اینقدر با عجله و ناشیانه.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: