نمکی

حضور بدون دعوت مردم؛ علت ازدحام در مراکز واکسیناسیون/ از امروز مدیریت می‌شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد گفت: علت ازدحام اخیر این بوده که مردم بدون دعوت از طرف ما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند.

کد خبر: ۹۸۲۶۹
۱۶:۴۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگویی، در رابطه با ازدحام در مراکز واکسیناسیون تاکید کرد: اتفاقی که اخیرا در تهران رخ داد و در هیچ شهر دیگری چه کوچک و بزرگ شاهد آن نبودیم، به دو نکته اصلی بر می‌گشت؛ یکی بحثی که به دلیل تاخیر در ارسال واکسن در پی بدعهدی کسانی که با ما قرارداد داشتند، ایجاد شد. دوم، چون مردم سراسیمه می‌آمدند و بدون دعوت از طرف ما و ارسال پیامک به مراکز سلامت مراجعه می‌کردند، بی‌نظمی ایجاد شد. مردم حتی به مناطقی مراجعه می‌کردند که آنجا پرونده سلامت نداشتند، در حالیکه ما به اندازه نیاز آن منطقه واکسن فرستاده بودیم.


بیشتر بخوانید: قیمت واکسن‌های مشهور کرونا در دنیا


وی ادامه داد: خوشبختانه واکسیناسیون از امروز به سامان جدیدی می‌رسد و قطعا برای واکسیناسیون گروه‌های جدید به ۲ دلیل با مشکل مواجه نمی‌شویم؛ یک اینکه: واکسن‌های داخلی رسید و دوم واکسن خارجی به اندازه کافی در حال رسیدن است. از همه این‌ها مهم‌تر مبنای واکسیناسیون، دعوتی است که با پیامک از طریق سیستم بهداشتی به مردم می‌شود تا در موعد مقرر مراجعه کنند.

وزیر بهداشت افزود: برای واکسیناسیون با مجموعه بسیج و هلال احمر و مجموعه‌های دیگر در جریان هستیم تا بتوانیم پایگاه‌های بیشتری راه‌اندازی کنیم.

نمکی با بیان اینکه امکان واکسیناسیون روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر را داریم گفت: این اتفاقی که افتاد بسیار گذراست و از امروز مدیریت می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید و توزیع واکسن برکت شروع شده است. امروز اجازه مصرف اضطراری واکسن پاستور را هم در کمیسیون قانونی صادر شده است و به مجموعه واکسن‌ها اضافه شد.

وزیر بهداشت در رابطه با واکسیناسیون خبرنگاران هم اظهار کرد: ما فهرست خبرنگاران را از وزارت ارشاد خواستیم و قرار است به زودی به ما برسد تا خبرنگارانی که پرریسک‌ترند و در شرایط اضطراری قرار دارند، واکسن دریافت کنند.

منبع: همشهری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: