فرماندار آستارا خبر داد

کمک یک میلیاردی خیران آستارا به بیمارستان/ پیگیری تجهیز بیمارستان قدیمی

فرماندار آستارا ضمن تأکید بر الزام تجهیز بیمارستان قدیمی آستارا، از کمک یک میلیارد تومانی خیران این شهرستان برای نصب دستگاه سی تی اسکن و تجهیز بیمارستان شهید دکتر بهشتی، خبر داد.

کد خبر: ۵۵۹۲۳
۱۲:۵۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حسن رستم زاد اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و درگیری استان گیلان با این بیماری، همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این شهرستان مرزی و بندری برای مدیریت بحران پیش آمده بکار گرفته و نیرو‌های انسانی بسیج شدند.

 

وی با بیان اینکه کمبود امکانات بیمارستان جدید الاحداث ۱۳۲ تخت خوابی این شهر توریستی از جمله عدم نصب دستگاه سی تی اسکن و سایر امکانات در این ایام مشهود بود، ادامه داد: در همین راستا خیران شهرستان در کمتر از یک هفته رقمی معادل یک میلیارد تومان را برای سرب کوبی اتاق استقرار دستگاه سی تی اسکن و نصب آن و خرید سایر امکانات هدیه کردند.

 

رستم زاد با تأکید بر اینکه کمک‌های مردمی به ارقام نقدی ختم نشد، افزود: برخی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در کنار تعداد زیادی از خیران شهرستان نیز خود دست بکار شدند و سایر اقلام پزشکی را خریداری و برای استفاده به مدیریت بیمارستان و کادر بهداشت و درمان تحویل دادند.

 

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کامل بیمارستان قدیمی آستارا و انتقال تجهیزات آن به بیمارستان جدید یک خیانت بود، اضافه کرد: رفت و آمد‌های داخلی و خارجی به این شهرستان و توجه ویژه به مقوله توریسم درمانی از مهمترین دلایلی بود که در جابجایی کامل این بیمارستان نادیده گرفته شد.

 

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته نامه‌ای تنظیم و به دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال شده است تا با دریافت ۱۵۰ تخت جدید به همراه امکانات جانبی، بتوانیم بیمارستان قدیمی را نیز تجهیز کنیم و با تمام توان پیگیر این موضوع هستیم.

 

فرماندار آستارا حضور چشمگیر خبرنگاران خبرگزاری‌ها و صدا و سیما در کمک برای گذر از این بحران را ستودنی و مسئولانه برشمرد و توضیح داد: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند و توانستند اذهان عمومی را برای پذیرش این مهم و چگونگی مقابله با آن آماده کنند.

 

وی تلاش‌های سمن ها، گروه‌های مردم نهاد و هیأت‌های مذهبی را در تهیه ماسک، دستکش و ضدعفونی و پاکسازی معابر عمومی، از دیگر اتفاقات مهم این روز‌ها دانست و گفت: در بحث گندزدایی و ضدعفونی معابر عمومی شهر‌های آستارا و لوندویل، سپاه و شهرداری‌های دو شهر در کنار برخی از ادارات از قبیل آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، آبفا و... اقدامات خوبی را انجام دادند و باید در اندک زمان نیز با نظارت و مدیریت بخشداری ها، محیط‌های روستایی نیز گندزدایی شوند.

 

رستم زاد از پرداخت بخشی از مطالبات جامعه پزشکی، پرستاران و کادر درمان شهرستان خبر داد و تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت بقیه مطالبات اقدام کند.

 

وی در ادامه از برخی کم توجهی‌های بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف و بی نتیجه ماندن گشت‌های مشترک در تذکرات بهداشتی به اصناف انتقاد کرد و یادآور شد: نانوایی‌ها یکی از حساس‌ترین صنوف در انتقال ویروس هستند و نباید با کسانی که نسب به توصیه‌ها بی توجه و یا کم توجه هستند، مدارا و سازش کرد.

 

رستم زاد با اشاره به اینکه افرادی را که به این موضوعات بی توجه هستند، به درد نظام نمی‌خوردند، هشدار داد: با نانوایی‌هایی که همکاری لازم را در رعایت اصول بهداشتی ندارند و یا به شکل خودسرانه تعطیل می‌کنند، به شدت برخورد شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: