تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بخشی از اقلام درمانی مراکز درمانی توسط مجمع خیرین سلامت تامین می‌شود/مسافران در گیلان به توصیه‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند

News Image Lead

سیدمحمد جعفرنژاد مدیر «مجمع خیرین سلامت» شهرستان لاهیجان در گفتگو با دیدارنیوز گفت: از همان ابتدا که این ویروس وارد استان شد، هدف ما بر این گذاشته شد که نیاز‌های مراکز درمانی خودمان را طبق وظایف انجام دهیم. سعی کردیم نیاز‌ها را مشخص و به خیرین خود ارائه دهیم که الحمدالله توانستیم بخشی از اقلام درمانی را از این طریق تامین کنیم. ما طی روز‌های گذشته اقلامی مثل گان (لباس ویژه کادر درمان) که غالبا یک‌بار مصرف هستند، ماسک N ۹۵ و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز مراکز را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دادیم. باید کاری کرد خیرین به سمت سازمان‌های مردم نهاد هدایت شوند که سازمان‌های مردم نهاد بتوانند به کمک مراکز درمانی و مقامات اجرایی بشتابند و در مدیریت موضوع کرونا وارد شوند. به این شکل که نیاز‌های مراکز درمانی را دریافت و متناسب با نیاز‌ها اقدام کنند و بدون هماهنگی اقلامی را تهیه نکنند که به آن نیازی نباشد.

کد خبر: ۵۶۱۷۸
۱۶:۴۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبدللهی: اخبار استان گیلان هنوز بر سر زبان‌هاست. به نظر می‌رسد به دلیل نزدیک بودن شهر‌های آن استان به یکدیگر و تراکم جمعیت در این منطقه از کشور و همچنین سفر مسافران نوروزی به شمال، بیشترین مبتلا بعد از تهران و قم متوجه استان‌های گیلان و سپس مازندران است.

 

دیدارنیوز طی یک ماه گذشته اخبار و گزارش‌های متعددی در خصوص ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در این خطه از کشور منتشر کرده است، ولی احساس می‌شود بیش از این نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد.

 

بخوانید: سایه مرگ بر سر گیلان؛ اجساد تلنبار شده و کمبود قبر در قبرستان!

 

بخوانید: گورستان‌های گیلان پر از فوتی کرونایی است/ مردم برای مقابله با کرونا از آتش استفاده می‌کنند/ باید کروناهراسی کرد تا جامعه متوجه عمق حادثه شود


در گیلان هم مثل دیگر نقاط کشور، سوء استفاده کنندگان با احتکار کالاهای بهداشتی و همچنین ارائه روش‌های غیر علمی در قالب مواردی همچون دارو‌های گیاهی و دست ساز به افزایش اضطراب مردم کمک می کنند؛ این در حالی است که مدافعان سلامت، پرستاران، پزشکان و نیرو‌های خدماتی بیمارستان‌ها، مجاهدانه در خط مبارزه با این بیماری جهان گیر هستند.


احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان دوشنبه چهارم فروردین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این روز‌های سخت که با شیوع ویروس کرونا در کشور روبرو هستیم، مدافعان سلامت همچنان در خط مقدم مقابله با کرونا حضور دارند و از طرفی شاهد وفاق، همدلی و اهتمام مدیران اجرایی و مراکز درمانی دولتی و خصوصی برای قطع زنجیره این بیماری هستیم. وی تلاش فداکارانه کادر درمان را به‌عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با این ویروس بسیار ارزشمند دانست و گفت: اگر کسی قصد دارد که در این وضعیت دشوار به جامعه پزشکی و مردم کمک کند باید توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و با ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت به قطع زنجیره ویروس کمک کند.

 
در همین خصوص، نهاد‌های مردمی در کشور و به ویژه در گیلان تلاش دارند نقش مثبت خود را در این عرصه به خوبی ایفا کنند و باری از دوش سیستم سلامت کشور بردارند. سازمان های مردم نهاد(NGO) همچون خیریه‌ها در روز‌های گذشته، یک پای مبارزه با کرونا بوده اند. از جمله این خیریه‌ها «مجمع خیرین سلامت» در استان گیلان و شهرستان لاهیجان است. در همین رابطه دیدارنیوز با سیدمحمد جعفرنژاد مدیر این خیریه گفتگو کرده است.

 

جعفر نژاد در ابتدای صحبت های خود درباره عملکرد این مجمع گفت: ساماندهی و هدایت درست حمایت‌های مالی می‌تواند بخش اعظمی از مشکلات مراکز درمانی را تامین کند. هدف از تاسیس «مجمع خیرین سلامت» احداث، تجهیز و ترمیم مراکز درمانی است. پس از واریز مبالغ به شماره کارت مجازی مجمع خیرین سلامت لاهیجان، نیاز‌ها از مراکز درمانی دریافت و پس از تایید، بر اساس اولویت، اقلام مورد نیاز تهیه می‌شود.


وی افزود: شکی نیست که همه کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین قابل تقدیر است، اما بپذیریم که اگر این حمایت‌های مردمی سازماندهی شود نتیجه بهتری حاصل می‌شود، زیرا مجمع خیرین سلامت متناسب با نیاز مراکز بهداشتی ودرمانی اقدام می‌کند.

 

مسافران به این توصیه‌های بهداشتی عمل نمی‌کنند/ قرنطینه خانگی بیماران کم خطر از حجم بستری‌ها کاسته است/ نسبت به روز‌های اول وضعیت بهتر است/آمار رسمی موضوع کرونا صحیح است/آمار غیر رسمی فوتی‌های غیر کرونایی را هم کرونایی حساب می‌کنند/ مجمع خیرین سلامت، بخشی از اقلام درمانی مورد نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کند
 
این فعال اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی به ویژه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی می‌توانند نقش مهم و اساسی در ساماندهی کمک‌های خیرین و همکاری با مجمع خیرین سلامت داشته باشند. این تجمیع و تمرکز می‌تواند کمک‌های حتی اندک را به ارقام مالی متناسب برای تامین نیاز‌های اساسی مراکز درمانی تبدیل کند. بنده این مورد را به اطلاع فرماندار شهرستان لاهیجان رساندم وایشان هم قول مساعد دادند، امیدوارم این پیشنهاد در کل کشور عملی شود.


وی افزود: چیزی که ما در رسانه‌ها می‌بینیم این است که توصیه می‌کنند از مسافرت‌ها جلوگیری به عمل آید که به نوعی این زنجیره شیوع قطع شود، ولی من شخصا شاهدم مردم و به خصوص مسافران به این توصیه‌ها عمل نکرده و نمی‌کنند. چالش پیش آمده را جدی نگرفته‌اند و خیابان‌های شهر‌های شمالی مملو از جمعیت است که شامل ساکنان استان و مسافران نوروزی هستند.


جعفر نژاد درباره مدیریت بهداشت در سطح مدیران اجرایی استان و همچنین منظم شدن بخش بهداشتی گفت: در بخش درمان توصیه‌ها جدی گرفته می‌شود. بیمارانی که خیلی بدحال هستند توسط مراکز درمانی پذیرش می‌شوند، ولی مبتلایانی که شرایط بهتری دارند توسط مراکز درمانی به آن‌ها گفته می‌شود در منزل قرنطینه شوند که البته این کار به دلیل ظرفیت محدود مراکز درمانی است و اگر بیماران و اقوام آن‌ها در منزل، موارد بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند مشکلی پیش نمی‌آید. قرنطینه خانگی بیماران کم خطر از حجم بستری‌ها کاسته است.


وی ادامه داد: توصیه‌های مسئولین از این حیث که بهبود یافتگان روز به روز بیشتر می‌شوند مؤثر بوده است. در مجموع نه اینکه بیمارستان‌ها خلوت شده باشد، منتهی نسبت به روز‌های اول، وضعیت از نظر نظم و رعایت تمهیدات بهداشتی بهتر شده است.

 

این فعال اجتماعی استان گیلان در پاسخ به این پرسش که نسبت رسمی و غیر رسمی مبتلایان، فوت شدگان و بهبود یافتگان استان چقدر است، اظهار کرد: آماری را که مسئولان وزارت بهداشت ارائه می‌دهند کاملا درست و صحیح و منطبق است، آمار غیر رسمی تمام فوتی‌های کرونایی و غیر کرونایی را جمع می‌بندند.


مدیر مجمع خیرین سلامت شهرستان لاهیجان در خصوص عمده فعالیت‌های موسسه تحت مدیریت خود در کمک به مبتلایان و مراکر درمانی گفت: مجمع ما شعبه‌ای از مجمع خیرین سلامت کشور است که دبیرکلی آن را آقای شهریاری نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به عهده دارند. کار مجمع سلامت تجهیز و ترمیم مراکز درمانی است.


جعفرنژاد بیان کرد: از همان ابتدا که این ویروس وارد استان شد، هدف ما بر این گذاشته شد که نیاز‌های مراکز درمانی خودمان را طبق وظایف انجام دهیم. سعی کردیم نیاز‌ها را مشخص و به خیرین خود ارائه دهیم که الحمدالله توانستیم بخشی از اقلام درمانی را از این طریق تامین کنیم. ما طی روز‌های گذشته اقلامی مثل گان(لباس ویژه کادر درمان) که غالبا یک‌بار مصرف هستند، ماسک N۹۵ و  مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز مراکز را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دادیم.


وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۱۰۰ عدد گان در اختیار بیمارستان دکتر پیروز شهرستان لاهیجان قرار دادیم و در صددیم این خدمات به طور مرتب و مستمر انجام شود. مجمع با مراکز و شرکت‌های تولید کننده مختلف در ارتباط است و اقلام مورد نیاز را به طور مستقیم از آن‌ها دریافت می‌کنیم.


این فعال اجتماعی استان گیلان در پاسخ به این پرسش که آینده را چگونه می‌بینید، گفت: این موضوع به خود مردم بر‌می‌گردد که با این موضوع و توصیه‌های بهداشتی رسمی و دستورالعمل‌ها چگونه مواجهه‌ای داشته باشند، ولی با توجه به آخرین آماری که از مرکز درمانی به دست آوردیم و اتحادی که بین مردم و مسئولان ایجاد شده است، در مجموع  به آینده خوشبین هستم که انشالله کرونا را با یاری مردم شکست می‌دهیم.


وی در پایان افزود: باید کاری کرد خیرین به سمت سازمان‌های مردم نهاد هدایت شوند که سازمان‌های مردم نهاد بتوانند به کمک مراکز درمانی و مقامات اجرایی بشتابند و در مدیریت موضوع کرونا وارد شوند. به این شکل که نیاز‌های مراکز درمانی را دریافت و متناسب با نیاز‌ها اقدام کنند و بدون هماهنگی اقلامی را تهیه نکنند که به آن نیازی نباشد؛ لذا مجمع خیرین سلامت سعی می‌کند مطابق وظایف و تکالیف تعریف شده خود و متناسب با نیاز مراکز درمانی عمل کند.
 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی