حمله کرونا و فیفا به حیثیت فوتبال ایران؛

احتمال ایست قلبی و تنفسی پرسپولیس و استقلال!

تصور کنید در شرایطی که دغدغه اصلی مملکت تولید ماسک و شوینده بهداشتی و الکل است، درخواست کمک مالی برای پرداخت پول برانکو، کالدرون، استراماچونی و شفر چقدر می‌تواند مورد استهزا و تمسخر مردم قرار بگیرد؟ در چنین شرایطی حتی درخواست کمک مالی از هواداران نیز احتمالا به جایی نخواهد رسید.

کد خبر: ۵۴۷۸۶
۱۸:۵۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: به قول یک بزرگی: «امروز همان فردایی است که در انتظار آن بوده ایم» و ماجرای امروز پرسپولیس همانی است که بسیاری به مدیران باشگاه آن را هشدار داده بودند. البته ساده اندیشی است که تصور کنیم تنها تیم پرسپولیس است که تا خرخره در گرفتاری مالی فرو رفته، چه اینکه استقلال و تراکتور و تیم‌های دیگر لیگ برتر نیز هر یک به فراخور، دچار بدهی‌های سنگین شده اند.
 
 


امروز وقتی مشخص شد که شکایت برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس به فیفا وصل شده و فیفا نیز فاکتور بلندبالایی برای مربی آشنای کروات تنظیم کرده و به زودی تا ریال آخر آن را از باشگاه سرخ‌ها می‌گیرد، اولین تصویری که در ذهن هر شنونده‌ای شکل می‌گیرد احتمالا قیافه دژم و درهم مدیران پرسپولیس است. اگر مدیران پرسپولیس با پرداخت نکردن دستمزد برانکو و دستیارانش سعی کردند وقت بخرند و مهلت بخواهند تا کار‌ها را سر و سامان ببخشند، در عوض سرنوشت، چنان فرجام شومی را برای این بی خیالی در نظر گرفته که به نظر می‌آید تا مدت‌ها خواب را از چشمان مدیران و هواداران باشگاه پرسپولیس برباید.

درست در روز‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و روند فزاینده بیماری در شهر‌ها و کشور‌های مختلف، مسابقات فوتبال یکی یکی در حال لغو شدن هستند، دستور فیفا برای پرداخت دستمزد برانکو و شرکا می‌تواند یک بدبختی بزرگ باشد. در شرایطی که حتی مسابقات باشگاهی داخلی لغو شده و لیگ قهرمانان آسیا هم عنقریب است که تعطیل شود، باشگاه پرسپولیس باید بیش از یک میلیون یورو پول بی زبان جور کند تا حیات باشگاه به خطر نیفتد. از یک سو فعالیت‌های فوتبالی در ایران و کشور‌های دیگر فعلا لغو شده و درآمد‌های روزمره باشگاه به صفر رسیده و از سوی دیگر بسیاری از منابع مالی کشور که می‌توانست در این روز‌ها به داد پرسپولیس برسد، باید صرف مبارزه با یک بیماری چموش شود. تصور کنید در شرایطی که دغدغه اصلی مملکت تولید ماسک و شوینده بهداشتی و الکل است، درخواست کمک مالی برای پرداخت پول برانکو، کالدرون، استراماچونی و شفر چقدر می‌تواند مورد استهزا و تمسخر مردم قرار بگیرد؟ در چنین شرایطی حتی درخواست کمک مالی از هواداران نیز احتمالا به جایی نخواهد رسید.
 
 


گرفتاری بزرگ‌تر اینجاست که احتمالا در همین روز‌های قرنطینه اجتماعی و اقتصادی، ممکن است شکایت‌های بعدی هم از راه برسد و بعد از بودیمیر و براندائو، فاکتور بدهی پرسپولیس به کالدرون نیز از راه برسد و گرفتاری ذهنی باشگاه را تکمیل کند.

استقلال هم وضعیت مشابهی دارد و از مربی فصل قبل یعنی وینفرید شفر تا آندره استراماچونی مربی ابتدای فصل جاری در صف شکایت ایستاده اند و حتی گادوین منشا هم از آبی‌ها طلبکار است. علاوه بر این‌ها به هر حال حق و حقوق بازیکنان نیز باید به وقت پرداخته شود وگرنه سر و صدای داخلی‌ها هم بلند خواهد شد. تراکتور نیز به همین مشکل برخورده و بر خلاف ادعا‌هایی که شد حالا باید پول آنتونی استوکس را تا دینار آخر بپردازد. از طرفی فردریک کنستانت هم با اینکه برای این تیم بازی نکرده ظاهرا می‌تواند ۸۰۰ هزار دلار از تبریزی‌ها بگیرد!

جالب است که در مورد بودیمیر و کنستانت به نظر می‌رسد کلاه گشادی بر سر فوتبال ایران رفته و دستمزدی که برای این دو بازیکن بی خاصیت در نظر گرفته شده حتی از رقم کریس رونالدو و مسی هم بیشتر است! خلاصه اینکه وضعیت بسیار بغرنجی در انتظار سه تیم پرطرفدار فوتبال ایران است و از طرفی ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا عایدی روزمره این باشگاه‌ها را نیز از چنگشان دربیاورند. فوتبال ایران به چند نفر، چیزی در حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهکار است و این بار هم زور فیفا پس گردن تیم‌های ماست. به نظر می‌آید با حملات کرونا و فیفا به فوتبال ایران، احتمال ایست قلبی و تنفسی بسیار بالاست!   
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: