۵ درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵ درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

کد خبر: ۴۱۲۷۳
۰۹:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در چند سال اخیر یکی از محور‌های مهم نظام سلامت در استان توجه به شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از مرگ مادران باردار بوده است که در این امر موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل گشته است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ۲۰ مرکز کاهش آسیب و MMT مداخلات کاهش آسیب و فعالیت‌های انگیزشی، مشاوره‌های روانشناختی و پیشگیری از اعتیاد با حضور روانشناسان بالینی در حال انجام است.
 
 دکتر هاشمی شهری ضمن تقدیر از نقش مشارکت‌های مردمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با حضور در نقاط پرخطر و شناسایی معتادین متجاهر آنان را به مراکز کاهش آسیب معرفی و مورد حمایت قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت در محلات حاشیه نشین استمرار دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب در مراکز و کلینیک‌های سیار در حاشیه شهر‌های استان بسته‌های کاهش آسیب شامل سرنگ، سوزن و سایر اقلام پیشگیری از بیماری‌های واگیر را بین معتادین متجاهر توزیع می‌کنند.
 
هاشمی شهری یکی از برنامه‌های حفاظتی سلامت را تمرکز و توجه به بیماران معتاد مبتلا به HIV برشمرد و گفت: تمامی اقلام و بسته‌های پیشگیری از انتقال بصورت مستمر در مراکز کاهش آسیب در اختیار آنان قرار می‌گیرد و به منظور تشویق به جمع آوری معتادین متجاهر و خیابانی و به بیماران معتاد مبتلا به HIV روزانه یک وعده غذای گرم در تمامی مراکز کاهش آسیب توزیع می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: