در خاورمیانه چه خبر است

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حملات لفظی مقامات اسرائیلی به دبیرکل سازمان ملل

جنگ خونین و پرتلفات گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد نوزدهمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته است.

کد خبر: ۱۵۷۵۹۷
۰۸:۱۶ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل وارد نوزدهمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۰۸:۰۵/ حملات لفظی مقامات اسرائیلی به دبیرکل سازمان ملل

مقامات اسرائیلی با انتقاد شدید از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، موضع تازه وی درباره «نقض قوانین بشردوستانه در غزه» را غیرقابل قبول دانستند. الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل در دفتر سازمان ملل در نیویورک گفت «شرم بر او باد».

کوهن همچنین در پستی در شبکه اجتماعی ایکس ادعا کرد: «من با دبیرکل سازمان ملل ملاقات نخواهم کرد. پس از کشتار ۷ اکتبر [توسط حماس]، جایی برای رویکرد متوازن وجود ندارد. حماس باید از روی کره زمین محو شود.»

دبیرکل سازمان ملل پیشتر خواستار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس شده و هر دو طرف را به کشتن و زخمی کردن غیرنظامیان متهم کرده بود. وی گفته بود این کار «نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی» است.

در همین حال گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز گوترش را به از دست دادن «تمامی اخلاق و بی‌طرفی» متهم کرد و گفت او در حال «مدارا با تروریسم» است.

اردان خواستار استعفای دبیرکل سازمان ملل شد و گفت آنچه وی می‌گوید «تهمت خون خالص» است.

«تهمت خون»، اتهامی است که از قرون وسطی بدین‌سو از سوی عده‌ای از مسیحیان به یهودیان زده می‌شد؛ بنابراین ادعای ثابت‌نشده، یهودیان کودکان غیریهودی را می‌کشتند تا از خون آن‌ها در مناسک مذهبی خود استفاده کنند.

مطلب مرتبط:

گوترش: حملات به اسرائیل توجیهی برای کشتار نیست

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: