تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

گوترش: حملات به اسرائیل توجیهی برای کشتار نیست

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که حملات گروه حماس به اسرائیل در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) توجیهی برای کشتار دسته‌جمعی در غزه نیست.

کد خبر: ۱۵۷۵۹۳
۱۹:۲۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۲

گوترش: حملات به اسرائیل توجیهی برای کشتار نیست

دیدارنیوز: دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد «حملاتی که اسرائیل در هفتم اکتبر در معرض آن قرار گرفت، کشتار دسته‌جمعی را که غزه شاهد آن است، توجیه نمی‌کند».

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل امروز (سه شنبه) در سخنانی عنوان داشت: هیچ چیز نمی‌تواند کشتار غیرنظامیان و ربودن عمدی آن‌ها یا شلیک موشک به مواضع غیرنظامی را توجیه کند. وضعیت در خاورمیانه هر ساعت نابسامان‌تر می‌شود و جنگ غزه شدت می‌گیرد و تهدیدی را برای گسترش در منطقه ایجاد می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل ادامه داد: نمی‌توان از بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه خواست تا به جنوب بروند سپس آن‌ها را در جنوب غزه بمباران کرد.

طبق گزارش الجزیره، گوترش درباره پام‌های محاصره باریکه غزه نیز گفت: سوخت‌های ارسالی به غزه طی چند روز آتی تمام خواهد شد و فاجعه انسانی را به دنبال خواهد داشت. باید بدون هیچ محدودیتی، کمک‌های انسانی وارد نوار غزه شود.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: من نسبت به نقض‌های آشکار قانون انسانی بین‌المللی که در غزه رخ می‌دهد، احساس نگرانی شدیدی می‌کنم. ساکنان غزه نیازمند ارائه کمک‌ها به صورت مداوم هستند که با نیاز‌های گسترده آن‌ها همخوانی داشته باشد. ما مجدداً درخواست جهت آتش‌بس فوری برای دلایل انسانی را مطرح می‌کنیم.

در حالی که حملات اسرائیل به غزه بیش از ۵۰۰۰ شهید بر جا گذاشته است، گوترش گفت: طرفی در درگیری‌های مسلحانه نیست که فراتر از قانون انسانی بین‌المللی باشد.

گوترش در پایان گفت: ما باید در مقابله با یهود ستیزی و اسلام هراسی بایستیم و نمی‌توانیم از پایه و اساسِ واقعی صلح و ثبات که همان راهکار مبتنی بر دو دولتی است، غافل بمانیم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خبر داد دست‌کم ۳۵ کارمند این نهاد در پی بمباران غزه جان باخته‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی