معرفی برگزیدگان شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان

اختتامیه شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان با حضور مسئولان و جمعی از هنرمندان با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره در سینما هلال اهواز برگزار شد.

کد خبر: ۱۳۱۸۹۷
۰۹:۱۸ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

دیدار نیوز: حجت‌الاسلام رضا کلاه کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برگزاری این دوره از جشنواره موسیقی نوید بخش روز‌های بسیار خوب و روشنی است که پس از دوسال سپری شدن دوره کرونا اتفاق افتاده است.

او می گوید: تا ماه آینده خانه هنرمندان در اهواز افتتاح می‌شود که این بنا جزیکی از بنا‌های ماندگار و زیبا در اهوازخواهد بود.

حجت‌الاسلام رضا کلاه کج گفت: خانه هنرمندان دارای دو سالن استانداردو زیبا است که قول یکی از آن‌ها را به انجمن سینمای جوان اهواز داده ایم تاسالن سینما و مرکز آن‌ها باشدو دومین سالن نیز در این مراسم به انجمن موسیقی جهت اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های موسیقی اهدا می‌شود.

به گفته او تاکنون فقط یک هنرستان رشته هنر‌های زیبا در شهر اهواز وجود دارد و۷۰ هنرجو درآن مشغول به تحصیل هستند؛ لذا امسال به همت معاونت هنری و سینمایی این اداره کل وبا همکاری اداره کل آموزش و پرورش هنرستان هنر‌های زیبا در منطقه ملی راه برای دختران راه اندازی می‌شود که در دو رشته موسیقی و سینما فعالیت می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این اداره کل آمادگی راه اندازی هنرستان هنر‌های زیبا در شهرستان‌ها را دارد ولازم است که در این زمینه با توجه به ظرفیت موجود به ما اعلام کنند.

این مقام مسئول گفت: تاکنون با ثبت نام ۹ هزار نفردر آموزش هنر رایگان در مناطق محروم در خوزستان این وزارتخانه اعلام آمادگی کرده تا ۱۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند لذا هنرجویان در تابستان امسال به صورت رایگان می‌توانند در رشته‌های موسیقی، عکاسی ودیگرهنر‌ها آموزش ببینند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می گوید: از ابتدای سال تاکنون چهار کنسرت در اهواز برگزار شده و طی هفته آتی نیز کنسرت‌هایی برگزار می‌شود، ولی با توجه به سختی برگزاری کنسرت و حواشی آن، نبود فضای مناسب و سیستم خنک کننده وسالن خصوصی مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

هیات داوران شانزدهمین جشنواره موسیقی خوزستان در بخش شایسته تقدیر نسترن شرفی، مهسا حنظلی، آرتین کارآمد، اهوراجوهرقلی، مهسا نژادکرم، آیدا طاهری، فاطیما رضایی، مایسا ورناصری و سروش صالحی را در نوازندگی ساز‌های سه تار و تار و دیگر ساز‌ها معرفی کرد.

دربخش نوازدگی ساز" سنتور" رتبه سوم به طورمشترک دررده سنی الف به خانم نگار جلوین، آرمیتا سادات علوی و پارسا نجاتی لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد و نفرات اول و دوم در گروه سنی الف به دلیل عدم احرازامتیاز فنی انتخاب نشد.

در گروه سنی ب نوازندگی ساز"سنتور" سه رتبه سوم به طورمشترک به ادیب شهسواری، شقایق رازانی و محمد ادیب کشاورز تعلق گرفت و لوح تقدیر و جایزه نقدی درگروه سنی ب و رتبه دوم به فاطمه رستمی اهدا و رتبه اول به صبا درخشان تعلق گرفت؛ در همین بخش در رده سنی د محمد عبدالرحیمی و فاطمه داوودی به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند.

هیات داوران در بخش نوازدگی ساز " تار" دررده سنی الف رتبه دوم آرتین حیدری، گروه سنی ب رتبه سوم مهدی رفیعی نیا و حسام حسن زاده، رتبه دوم مهسا همایی و رتبه نخست شایان فرخی و در گروه سنی ج فاقد رتبه و گروه سنی د وحید بهمن در رتبه سوم اعلام کرد.

در بخش نوازدگی" تار" موسیقی نواحی گروه سنی الف کسب رتبه دوم به بهار خاکپور، گروه سنی ب رتبه سوم به حسام الدین حسن زاده، گروه سنی ج رتبه سوم مهیار جنابی و در گروه سنی د رتبه سوم به طور مشترک به وحید بهمن تار و محمد حسین الهی فر، رتبه دوم به فاطمه دهقانی و محمد قره باغی تعلق گرفت؛ همچنین در بخش آواز نواحی رتبه دوم در رده سنی الف لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبین رضایی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم در بخش محلی نوازندگی ساز" سنتور" در رده سنی د را به مایده ذرتی پورو در نوازدگی ساز "عود" در بخش سنتی رتبه اول به آروین حیدری تعلق گرفت.

دربخش نوازندگی ساز" تنبک "گروه سنی الف رتبه اول دوم و سوم به ترتیب به امیر رضا جعفرپور، صبا نیک نژادو کیارش سلیمانی در گروه سنی ب رتبه اول مبینا امیدیان فر رتبه دوم اهورا بدری و در گروه سنی ج رتبه دوم به سپهر براتی تعلق گرفت.

دربخش نوازندگی ساز" دف "رتبه سوم به طور مشترک به مهنا وحدت نیا و شقایق امیری در گروه سنی د و رتبه سوم دف در گروه سنی الف به طور مشترک به فرانک پیرو و نازنین زهراحیدری یکتا تعلق گرفت.

در نوازندگی ساز" پیانو" رتبه دوم در رده سنی الف به محمد امین مشعشعی و در رتبه سوم به طور مشترک به رادوین چاسبی نژاد و اهورا گنجون و دررده سنی ب رتبه سوم به طور مشترک به آیلین افرند، مایده نظری و ارشیا روزبهی لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا کرد. در همین بخش در گروه سنی د زهرا حمیداوی و میلاد هوشنگیان و ارغوان صفاریان در رتبه سوم جای گرفتند.

هیات داوران در بخش نوازندگی "گیتار کلاسیک " رتبه اول محمد روحی زاده در رده سنی الف، رتبه دوم نیما نوری گروه سنی الف و رتبه سوم رده سنی ب طا‌ها عبدالهی، در رده سنی ج نرگس گرجی و مهربد ابراهیم زاده را حایز رتبه سوم معرفی کرد.

در بخش نوازندگی ساز "فلوت کلیدی" در رده سنی الف روژینا نیکداراصل رتبه دوم و رتبه سوم در همین بخش به نیکان حسینی میرزایی رسید.

بخش نوازندگی ساز" ویلون ایرانی " علی سلیمانی رتبه دوم در گروه ب راکسب کرد ورتبه سوم در نوازندگی ساز گیتار فلامینکو رده سنی ب میسا دیهمی و علی کرمی انتخاب شدند، محمد رضا جمشیدی نیز زتبه دوم در گروه سنی ج در این بخش را کسب کرد.

رتبه دوم نوازندگی ساز" ویولون کلاسیک" رده سنی الف محمد حافظ جعفری زاده، متین بختیاری، کوین سرافرازی، سینا نیک بیان و رتبه دوم سید محمد مصدق و هستی دزفولی در گروه سنی ب و بهداد دریا کش رتبه سوم در گروه سنی الف را کسب کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: