ضرورت حضور مسئولان در جلسات ستاد کرونا

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: مسئولان ادارات این شهرستان موظف به حضور در جلسات هفتگی ستاد مقابله با کرونا هستند.

کد خبر: ۱۱۹۸۴۴
۱۱:۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: متأسفانه روند حضور مسئولان شهرستان در جلسات ستاد کرونا کمرنگ شده است و مسئولان شهرستان موظف به حضور در این جلسات هفتگی هستند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی ابتلا به سویه اُمیکرون، شرایط شهرستان به تبع استان به زرد تغییر رنگ داده و از وضعیت آبی خارج شده است.

بندری ادامه داد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد که در آستانه یک پیک بزرگ قرار داریم و اسفندماه امسال شاهد پیک ششم کرونا خواهیم بود، بنابراین شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی باید به صورت کامل و دقیق و با جدیت اعمال و اجرا شود.

وی همچنین به آخرین آمار واکسیناسیون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی در دُز اول و دوم همکاری و انگیزه بسیار خوب و قابل تقدیری داشتند، اما در دُز سوم فاصله چشمگیری بین آمار وجود دارد.

سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر تصریح کرد: باید برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز اهتمام لازم وجود داشته باشد و فاصله بین آمار‌های موجود کاهش پیدا کند، چرا که در صورت عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بی‌توجهی به واکسیناسیون در ایام منتهی به نوروز با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

بندری همچنین با اشاره به شیوع بیماری تب دانگی، اظهار کرد: تب دانگی بیماری جدی و خطرناکی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود و زنگ خطر شیوع این بیماری در سواحل خلیج فارس به صدا در آمده است.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه اداره کل بنادر و دریانوردی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری، اقدامات بسیار خوبی برای جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده و تاکنون این نوع پشه و بیماری در شهرستان مشاهده نشده است و این پیشگیری‌ها همچنان باید ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: